Çin'den gelen ucuz gözlükler yerli imalatçıları zorluyor

Güncelleme Tarihi:

Çinden gelen ucuz gözlükler yerli imalatçıları zorluyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2007 10:50

Gözlük İmalatçıları Derneği Genel Başkanı Mehmet Dibi, resmi rakamlara göre 5 ay içinde sadece Çin'den Türkiye'ye 3 milyon 200 bin adet gözlük girdiğini belirterek, “Bizim üretim kapasitemiz 10 milyon 200 bin, ama ne yazık ki imalatçılar olarak bunun 1 milyonunu satamıyoruz” dedi

Haberin Devamı

Dibi, Çin'den gelen gözlüklerin satılmasına karşı olmadıklarını, ancak bu gözlüklerin ülkeye denetlenerek girmesi gerektiğini söyledi.

Kalitesiz ürünlerin Türkiye'ye girmesini önlemek amacıyla, her türlü gözlük ithalatında, devlete gözlük başına 4 dolarlık fon uygulaması talebinde bulunduklarını, bunu Dış Ticaret Müsteşarlığına ilettiklerini ifade eden Dibi, ”Fon başvurumuzu yaptık, komisyon da teklifimizi kabul etti. Şu anda takip ediliyor. Dünyanın neresinden getirirse getirsin, dışarıdan gözlük getiren kişi devlete gözlük başına 4 dolar fon ödeyecek. Teklifimizi 4 dolar olarak yaptık ama bu 3 dolar da olabilir. Ben bu fon uygulaması sayesinde imalatla ithalat arasındaki farkın kaybolmasını istiyorum. Hangimizinki kaliteli ise o satılsın” diye konuştu.
“Fon uygulaması çıkmazsa yerli sanayinin hepsi kapanacak” diyen Dibi, ”Sosyal Sigortalar Kurumu ya sadece yerli sanayinin gözlüğünü alsın ya da fon uygulamasıyla Çin'le aramızdaki mesafe kapatılsın” şeklinde konuştu.
Dibi, Türkiye'de 10 milyon adeti optik olmak üzere güneş gözlüğü ile birlikte yıllık 15 milyon adet gözlük satıldığını da sözlerine ekledi.

YERLİ SANAYİMİZ TÜKENME NOKTASINA GELDİ

Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Derneği Başkanı Abdullah Aydın da Çin'den gelen gözlüklerde çok fazla kalitesiz ürün bulunduğunu ve bunun sektörü olumsuz etkilediğini söyledi.

Haberin Devamı

Aydın, “Standartlara uygun olmayan ürünler piyasada hat safhada dolaşıyor. Çin'den gelen ürünler nedeniyle yerli sanayimiz tükenme noktasında” dedi.
Türkiye'de yıllık gözlük çerçevesi tüketiminde yerli sanayinin payının yüzde 10'lar seviyesinde olduğunu ifade eden Aydın, “Geri kalanını tamamen Uzak Doğu ve Çin'den gelen ürünler oluşturuyor” diye konuştu.
Türkiye'de optik gözlük kullanma oranının yüzde 20 seviyelerinde bulunduğuna işaret eden Aydın, güneş gözlüğü kullanma oranını da yüzde 35 seviyelerinde olduğunu belirtti.
Dünya sağlık örgütünün açıklamalarına göre dünyada 45 milyon görme özürlü insan olduğunu ifade eden Aydın, “Bunun 1 milyonu bu ülkede yaşıyor. 5 milyonu da düşük görme derecesine sahip” dedi.

TÜKETİCİ ÇİN MALI OLDUĞUNU BİLMİYOR

Roberto Cavalli, Ferre, Guess, Osse, Hawk, Romeo Gigli gibi gözlük markalarının satışını yapan Merve Optik Genel Koordinatörü Hakan Çiçek de güneş gözlüklerinin artık aksesuar olarak kullanılması nedeniyle insanların birden fazla güneş gözlüğüne sahip olduklarını, bunun da güneş gözlüğü satışlarını artırdığına dikkat çekerek, “Çin'den gelen güneş gözlüklerini kullanan insanlara üzülüyoruz. Çünkü gözlerin bozulmasına sebep oluyor. Bu gözlüklerin çoğunun odak noktaları kaymış durumda. Cam kalitesi çok kötü” görüşünü dile getirdi.
Global ısınmanın güneş gözlüğü satışlarını artırdığına da işaret eden Çiçek, bu yıl Ocak ve Şubat aylarında güneş gözlüğü satışlarında yüzde 25 artış kaydettiklerini belirtti.

Haberin Devamı

Seiko marka gözlük camı ve Serengeti marka güneş gözlüğünün Türkiye Distribütörlüğünü yapan Ant Optik Genel Müdür Yardımcısı Faruk Ulusoy da Türkiye'de optik kullanımının yüzde 15'lerde düşük bir seviyede bulunduğunu kaydetti.
Gözlük camında Çin'den gelen ürünlerin Türkiye'de çok fazla kullanıldığını, tüketicinin bunun Çin malı olduğunu bilmediğini ifade eden Ulusoy, “Sıcaklık ortalamasının 35-40 derece olduğu durumlarda kaliteli gözlük camları ultraviyole ışınlara karşı koruma sağlarken, Çin'den gelen camlar bu korumayı sağlayamıyor” diye konuştu.

Ulusoy, bu yıl kış yaşanmaması nedeniyle güneş gözlüğü sezonunun geçen seneye nazaran daha erken başladığını da kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!