Güncelleme Tarihi:
TÜRK hazırgiyimciler yılda 50 milyar dolar tekstil ve hazırgiyim ihracatı yapan Çin pazarının kapısını araladı. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Çin'e yönelik ziyaretinin ardından, Yönetim Kurulu üyesi Halil Sezer, Çin'de ürettirdiği montları Avrupa'ya ihraç etmeye başladı.
ÇİN'deki ucuz işgücü ve hammadde korkusunu yenen hazırgiyimciler Çin pazarına giriyor. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği'nin (TGSD) geçtiğimiz ay yaptığı Çin ziyaretinin ardından Yönetim Kurulu üyesi Sezer Tekstil'in sahibi Halil Sezer, Çin pazarında Hollandalı Thomas Group ile işbirliğine girdi. Sezer Tekstil, ilk aşamada Hollanda'ya ihraç edilmek üzere Şangay'da bir Çin kuruluşuna 4 bin adetlik mont siparişi verdi. Çin'de üretilecek montlar İstanbul üzerinden Hollanda ve daha ilerki aylarda Avrupa'ya ihraç edilecek. Şanghay'da üretilen montlar İstanbul'a gelerek, kalite kontrolleri, ütülemesi Sezer tekstil tarafından yapılacak. Ardından da askılı vaziyette tırlarla Hollanda'ya ihraç edilecek. Hollanda'da geniş bir dağıtım ağına sahip olan ve aynı zamanda toptan satış da yapan Thomas Group ise İstanbul üzerinden gelen montların satış ve pazarlamasını gerçekleştirecek.
ÇİN'DEN TEKLİF
Yönetim Kurulu üyesi Halil Sezer'in Başkanlığı'nda Çin'e giden TGSD üyeleri Şangay Serbest Bölgesi'ne Çinli firmalarla ortak yatırım teklifi aldılar. TGSD Yönetim Kurulu üyesi Halil Sezer, konunun sonbaharda İstanbul'a gelmesi beklenen Pekin Ticaret Sanayi ve İhracatçı Birlikleri ile de görüşüleceğini söyledi. Sezer, ‘‘Üyelerimize Çin'den gelen yatırım önerilerimizi sirküle edeceğiz. Çin'den sonra sırada Güney kore ve Tayvan var. Üç yıl önce Anadolu'ya yatırım yapıp yapmamayı tartışırken şimde dünya genelinde yatırımı tartışıyoruz’’ dedi. Çin'de ayda 40-50 dolara işçi çalıştırılırken Türkiye'de işçi ücretlerinin 400 dolar civarında olduğunu hatırlatan Halil Sezer, şöyle konuştu:
‘Türkiye'de hazırgiyim fabrikaları kapanır mı? Kapanmaması için Çin pazarına angeje olmamız lazım. Türk hazır giyim sanayii katma değeri yüksek ürünleri kendisi üretecek, daha basit ürünleri nerede ucuza yaptırıyorsa orada yapacak. Pazarlama ve modayı da kendisi üstlenecek. Çin'deki düşük işçilik ücretleri bir avantaj. Çin için ise Türkiye'nin teknolojisi, modada olan yaratıcılığı ve AB ile gerçekleştirdiği Gümrük Birliği avantaj. ‘