Çin ve Hindistan karşısında Sumo güreşçisi gibiyiz

Güncelleme Tarihi:

Çin ve Hindistan karşısında Sumo güreşçisi gibiyiz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2011 00:00

Türkiye’nin yünlü kumaş üretiminde İtalya’dan daha uygun maliyetli ürün sunmasının ve fast fashiona ayak uydurabilmesinin büyük avantajı olduğunu söyleyen Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, “Çin ve Hindistan gibi ülkeler dünyadaki değişen bu trende cevap veremedi. Sumo güreşçisi gibi, hem iriyiz hem çeviğiz. 3-4 ay öndeki dolulukla gidiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ZARA, Armani, Hugo Boss gibi tekstil devlerine üretim yapan, Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi Yünsa, 2012 yılında yüzde 20 büyüme bekliyor. Avrupa’da İtalya ve İspanya dışında sorun görmeyen Yünsa, Çin, Japonya ve Kore gibi pazarlarda ‘zıplamayı’ planlıyor. Türkiye’nin ve Yünsa’nın yünlü kumaş üretiminde İtalya’dan daha uygun maliyetli ürün sunmasının ve fast fashiona (hızlı moda) ayak uydurabilmesinin büyük avantajı olduğunu söyleyen Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, “Çin ve Hindistan gibi ülkeler dünyadaki değişen bu trende cevap veremedi. Bu da, bize ve bizim gibi firmalara talebi çok artırdı. Sumo güreşçisi gibi hem çok iriyiz hem de çok çeviğiz, talebe cevap verebiliyoruz. Şu anda 3-4 ay öndeki dolulukla gidiyoruz” dedi.
Dünya lideri olma hedefi
Avrupa’nın yeni bir adres aradığını, bu noktada da Türkiye’de değişimi sağlayan firmaların öne çıkmaya başladığını belirten Cem Çelikoğlu, şunları söyledi: “Hala eskisi gibi kopyalayarak yapan firmalar var, bir de Ar-Ge’ye önem vermiş koleksiyon yaratan firmalar var. O firmaların önü açık. Son 15 yıllık periyodumuzda sürekli büyüyoruz. Yünsa tamamen koleksiyona ve fast fashiona verdiği önemle bugün talebi karşılamakta zorlanıyor. 12 milyon metre ile hem Avrupa’nın en büyük kapasitesine sahibiz hem de önümüzdeki yıl için 3-4 ay dolulukla gidiyoruz. Biz yünlü kumaş sektöründe tamamen kendi know-how’ımızla dünya lideri olma hedefindeyiz. Dünyada da ilk 5’in içerisindeyiz. Diğerlerinin 3 tanesi Çin’de, bir tanesi de Hindistan’da yer alıyor. Segment olarak biz daha yukarıdayız ama diğerleri hacim olarak yukarıda. Biz ilk etapta, 3 yıl içinde 16 milyon metreye gideceğiz. 20 milyon metre en yakın hedefimiz. Bunun için 2012’de 8-10 milyon dolar yatırım yapacağız.”
Japonya’da zıplama yapacak
Çin, Japonya ve Kore gibi ülkelerde yüzde 100’ün üzerinde büyüme beklediklerini kaydeden Çelikoğlu, “Buralarda daha ufak miktarlardayız ve zıplayacağız. Önümüzde gidemediğimiz çok büyük bir Japonya görüyoruz. Japonya, dünyada 3 numaralı yünlü tekstil tüketicisi ve artık üretimi kendisi yapmıyor. Çin’deki fabrikaların sahibi olmuşlar ve sınırlı kapasite var. Onlar da olduğu gibi italyadan almaya başlamışlar. Şimdi biz elimizi kaldırıp, biz burdan bu ürünü verebiliriz diyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Hızlı moda trendleri değiştirdi Çin eskisi kadar cazip değil

Haberin Devamı

YÜNLÜ kumaşın dünyadaki tekstil içinde en niş ve en yukarıdaki ürün olduğunu söyleyen Cem Çelikoğlu, pazardaki değişimi şöyle anlattı: “Eskiden bu ürünün kaynağı İngiltere’ydi. Zaman içinde maliyetlerin yükselmesi ile iş İtalya’ya kaydı. Son 20-25 yılda bütün bayrağı İtalya taşıdı. Türkiye’de ise son 5-10 yılda Türk tekstilinin Çin’le rekabet edemediğini konuştuk. Ancak 2008-2009 krizinde birçok şey değişti. Özellikle fast fashion (hızlı moda) diye birşey başladı. Artık bir sezonda aynı vitrin devam etmiyor. Zara’nın öncülüğünde her hafta değişen, yeni koleksiyonlar yapıldı. Çin, bunu tedarik edecek üretim ve yeni koleksiyon hızına sahip değil.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!