Güncelleme Tarihi:
Ev ve mutfak eşyaları sektöründe kilogram başına ihracatta dünyada ikinci sırada yer alan Türkiye, hem pazar çeşitliliğini hem de kilogram başına ihracat değerini artırmak için rotayı Uzakdoğu’ya çevirdi. Hong Kong’ta 19-23 Ekim tarihlerinde düzenlenen Mega Show Fuarı’na EVSİD çatısında katılan Türk şirketleri inovatif ürünleriyle dikkat çekti. Bu yıl dördüncü kez katıldıkları fuarda Asya’dan önemli alıcılarla buluştuklarını söyleyen Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Önder, ABD ve Çin arasında yaşanan ticaret savaşını fırsat olarak gördüklerini belirterek, “İki ülkenin birbirlerine uyguladıkları vergi ve kotalar sektör için yeni pazarlar oluşturdu. Özellikle Çin, ABD’nin yerine alternatif arıyor. Uzakdoğu pazarı bu noktada önem kazandı. Bu bizim için fırsat. Hong Kong’u da büyük Çin pazarına girişte en önemli kapı olarak görüyoruz” dedi.
EN İSTİKRARLI UZAKDOĞU
Bu dönemde dünyanın en istikrarlı pazarlarından birinin Uzakdoğu olduğuna dikkat çeken Önder, şu bilgileri verdi: “Avrupa ve Latin Amerika ülkelerinin kendilerine has sorunları olurken Uzakdoğu istikrarlı olarak yoluna devam ediyor. Türkiye olarak Uzakdoğu’da mutfak eşyaları pazarında fazla paya sahip değiliz ve bu yüzden bölgeyi önemsiyoruz. Hong Kong da Asya’nın yarısına hitap etmesi açısından Uzakdoğu için çok önemli bir bölge. Fuardaki alıcı portföyüne baktığımızda Hindistan, Endonezya, Malezya, Singapur, Vietnam, Japonya ve Kore gibi ülkelerden yoğun bir katılım görülüyor. Bunun yanında Latin Amerika ve Avrupa’dan da katılım oluyor. Bu kadar çeşitli ülkeden katılım olduğundan her ülkeye kolayca ulaşabiliyoruz.”
Türkiye’nin kalitesinin Uzakdoğu’da çok önemsendiğini belirten Önder, 10 ayda 2.3 milyar dolar ihracat ile yüzde 10 büyüme yakalandığını ifade etti. Türkiye’nin ev ve mutfak eşyaları sektöründe kilogram başına ihracatta dünyada ikinci sırada olmasına karşın katma değeri düşük ürünler sattığı için değerde yedinci sırada yer aldığını vurgulayan Önder, “Kilogram başına ihracatımız 3.20 dolar civarında. Türkiye için katma değerli ihracat bu dönemde çok önemli. Bu seviyeleri aşıp tasarıma, markaya ve reklama önem veren seviyeye gelmeliyiz” dedi.
TÜRKİYE’YE TALEP ARTIYOR
FUARA katılan Avşar Ceramic&Non-Stick Genel Koordinatörü Murat Tabak, “400 kişiyi istihdam ediyoruz ve 45 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Yaşanan ticaret savaşlarından ötürü ev ve mutfak eşyaları sektöründe Türkiye’ye talep artıyor” dedi. Yunanistan’da krizden etkilenen en büyük rakiplerini 3 yıl önce bünyesine katan Evelin Ev Gereçleri’nin Genel Müdürü Beyhan Baycar da “Fuar alanında 4 yıl içerisinde metrekare olarak 2.5 kat büyüme elde ettiğimiz Hong Kong’ta ilgi çok büyük ”dedi.