Güncelleme Tarihi:
Türkiye motosiklet pazarı 2016 yılında yüzde 13.5 oranında daralırken, Hintli Bajaj yüzde 118 oranında bir büyüme yakaladı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2016 yılında 145 bin adetlik bir satışın gerçekleştiği pazarın daralmasındaki en büyük etkenin Çin üretimi motosikletlerin satışlarında yaşanan büyük düşüş olduğu belirtiliyor. Kaliteli ve çizgi üstü markaların pazar hakimiyetini ele geçirdiğini belirten Bajaj’ın Türkiye Distribütörü Kuralkan Holding Satış ve Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, Çin üretimi olan ürünlerin pazar payının yüzde 38’lere kadar düştüğünün gözlendiğini ve toplam pazarda bu düşüşün satış adetlerine yansıdığını belirtti. Ata, “Sektörün daralmasındaki bir diğer neden maliyetlerdeki dikkat çekici artış oldu” dedi.