Çin pazarına girdi, büyükler arasına katıldı

Güncelleme Tarihi:

Çin pazarına girdi, büyükler arasına katıldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2007 12:29

Ucuz Çin mallarının dünyada üreticileri sıkıntıya soktuğu dönemde, akıntıyı tersine çevirerek Çin pazarına giren yün firması, yılın 10 aylık döneminde 18 milyon dolarlık ihracat rakamı yakaladı.

Uşak Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren ve merkezi Kocaeli'nin Gebze ilçesinde bulunan Trade Wool Dış Ticaret AŞ'nin, Çin pazarını keşfederek, dünyanın 13. yün ihracatçısı konumuna yükseldiği bildirildi.;

Trade Wool Dış Ticaret Şirketi Genel Müdürü Cengiz Semiz, başarının, dünya pazarlarını takip etmek ve rekabet kurallarını yerine getirmekten geçtiğini söyledi.

Semiz, yılın 10 ayında 18 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştıklarını, 2007 sonu itibariyle 21 milyon doları hedeflediklerini belirterek, şunları kaydetti:
“Dünya yün piyasasında 13'üncü sırada yer alıyoruz. Amacımız ilk 10'a girmek. Başarımızın sırrını, AR-GE'ye ve dünyadaki trendleri takip etmeye borçluyuz. Yurt dışındaki pazarları iyi takip etmeye çalışıyoruz. Piyasa şartlarına göre üretimimizi şekillendiriyoruz. Dünyanın çeşitli ülkelerine yün satıyoruz. Ancak, satışın en büyük bölümünü, Çin'deki kamu iktisadi teşebbüsleri oluşturuyor. (Çin geldi, üretim bitti) anlayışına katılmıyoruz. Biz Çin pazarını inceledik ve o pazarda yer almanın karlı olacağını düşündük. Çalışmalarımızı bu yönde tamamladık. İhracatımızın büyük bölümünü Çin'e yapıyoruz” dedi.

HAMMADDE YURT DIŞINDAN

Kuruluşunda 40 personeli bulunan Trade Wool'un bugün 83 çalışanıyla yoluna devam ettiğini kaydeden Semiz, ek üretim tesislerinin faaliyete geçmesiyle istihdamda artış olacağını söyledi.

Uşak'taki ihracatçıların büyük bölümünün, yüksek faiz - düş kur politikası ve ucuz Çin malları nedeniyle dışarıya açılamadıklarını belirttiklerini anlatan Semiz, “Bu anlayış yanlış. Dünya sürekli değişiyor. Bu yıl 12 bin tonluk yün üretimi hedefliyoruz. Şu anda 21 ülkeye yün ihraç ediyoruz. 6 bin metrekare kapalı alanımız var. Hammaddenin büyük bir kısmını yurt dışından karşılıyoruz” dedi.

Sanayicilerin ekonomik krizlerde çıkış yolu aramak yerine küçülmeyi tercih ettiklerini belirten Semiz, alternatif ürünlere yönelmek gerektiğini, ürün çeşitliliğinin olmaması halinde sıkıntıların güç aşıldığını ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!