Güncelleme Tarihi:
Rosense Müdürü İbrahim Işıldan, yaptığı açıklamada, kozmetik firması olarak güle dayalı ürün geliştirdiklerini, 10 yıldır pazarın talepleri doğrultusunda ürünleri çeşitlendirdiklerini söyledi.
Yaklaşık 100 kalemde gül ürünü ürettiklerini ifade eden Işıldan, ilk dönemde ürünleri iç piyasaya satmayı amaçladıklarını, ancak aradan geçen sürede yurtdışından da talepler gelmeye başladığını anlattı. Başta Almanya olmak üzere Avrupa ülkelerinden talep geldiğini belirten Işıldan, son yıllarda katıldıkları fuarlar sayesinde Uzakdoğu ülkelerinden de talep aldıklarına işaret etti.
Asıl amaçlarının Çin piyasasına girmek olduğuna değinen Işıldan, şöyle konuştu:
"Bu anlamda Çin hükümeti nezdinde lisans alma işlemlerini yaklaşık bir senelik çalışma ile tamamladık. Bunun ardından da Çin'e direkt olarak ihracatlarımızı gerçekleştirmeye başladık. Bu anlamda pazarlama faaliyetlerini de gerçekleştirmemiz gerekiyordu. Çin'in güney bölgesinde bir kozmetik mağazalar zinciri ile görüşmelere başladık. Yapılan görüşmelerin olumlu sonuçlanması ile ürünlerimiz mağazalarda yerini aldı."
Yaklaşık 6 ay önce Çin'e bir konteyner ürün gönderdiklerini kaydeden Işıldan, ülkeye bir yılda 300 bin gül ürünü gönderdiklerini bildirdi. Işıldan, Çin'den yeni siparişler de aldıklarını belirterek, "Önümüzdeki günlerde 250 bin ürün göndereceğiz. Türk ürünü olarak Çin pazarına giren ilk ürünlerden olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim" dedi.
Işıldan, Rosense olarak Çin'de markalarının korunması için de çalışma gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi.