Çin’den getirip satmak marifet mi

Güncelleme Tarihi:

Çin’den getirip satmak marifet mi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2013 01:38

SABRİ Özel’in 1969’da kurduğu tek makineli atölyeden, 23 bin metrekare kapalı alana sahip, 800 kişilik istihdamı olan bir hazır giyim devi doğdu.

Haberin Devamı

Sabri Özel, “Her şeyimizi kendimiz üretiyoruz. Çin’den getirip satmayı biz de biliriz ama bunun memlekete faydası yok. Pantolon ve takım elbise için 200 kişi daha alacağız” diyor.

TÜRKİYE, tekstil ve hazır giyimden daha uzun yıllar ekmek yiyecek. Çünkü, kim ne derse desin halen en rekabetçi sanayi sektörümüz tekstil ve hazır giyim. Bu sektörün önemli isimlerinden Sabri Özel uzun bir aradan sonra ilk kez konuştu. Hükümete, iş gücü üzerindeki yükleri hafifletmesi için çağrıda bulunan Sabri Özel, “Bazı arkadaşlar ‘Çin’den getirip satıyor. Çin’den, Bangladeş’ten getirip satmak marifet mi? Benim buna vicdanım el vermiyor. Biz her şeyimizi kendimiz üretiyoruz. Şimdi pantolon ve takım elbise için yeni yatırım yapıyoruz ve yakında 200 kişi daha alacağız” diyor. Özel şöyle konuşuyor:

İŞÇİ OLURSAN PATRON DA OLURSUN


Malatya Pütürge’nin Damlı Köyü’nde doğdum. Babam çiftçiydi. İlkokul 3’üncü sınıfta (10 yaşında) evden kaçarak İstanbul’a geldim. Kaybedecek hiçbir şeyim yoktu. Önce bir iplik fabrikasında bobin topladım. Turistik süs eşyası üreten bir yerde, sonra bir matbaada çalıştım. Bunlarda istikbal görmediğim için bıraktım. 2.5 lira haftalıkla bir trikocuya girdim. 9 yıl kadar trikoda çalıştım. Sürekli para biriktirdim ve 1969’da 2.500 lira birikmimle, Yeşildirek’te 5 metrekare bir yer tutup 1 makineyle kendi işime başladım. 1980’e kadar fason üretim yaparak devam ettim. 1980’de de kendi adımla markalaşma kararı aldım. Fasonu bıraktım.

YILDA 400 BİN TRİKO ÜRETİYORUM

Şu anda 23 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikamızda 800 kişilik istihdamımız var. Yakında pantolon ve ceket için 200 kişiyi daha işe alacağız. Günlük 2500 adet gömlek, yıllık 400 bin triko, 200 bin pantolon, 200 bin t-shirt, 50 bin takım elbise ve ceket üretme kapasitemiz var. 50 mağazamız var. 300’den fazla noktaya da ürün veriyoruz. 12 ülkeye ihracat yapıyoruz. Sabri Özel markamız dışında, Bluring ve Etro olarak iki marka daha geliştirdik. Onlarla da mağazalaşacağız. Bütün ürünlerimizi kendimiz, Türkiye’de üretiyoruz. Benim sanayide böyle bir ‘milliyetçilik’ felsefem var. Kullandığımız hammaddenin de yüzde 90’ı yerli.

İŞGÜCÜNDE VERGİ YÜKÜ FAZLA

Hükümetimize sesleniyorum; işçi ve işveren üzerindeki vergi yükü çok fazla. Bence bu konuda atılacak adımlar sanayi için en büyük teşvik olur. Biz yakında 1000 kişilik istihdamı aşacağız. Bu yıl ciromuz 40 milyon lira olacak. Hedefimiz 2020 yılına kadar 200 mağazaya ulaşmak. Tunus ve Irak’ta mağazalarımız var. Yurt dışında daha çok mağaza açacağız. Her sene 10-15 mağaza açacağız. Biz adete oynamıyoruz kaliteye oynuyoruz. Kadın koleksiyonumuz da, birkaç yıl içinde ciroda yüzde 40’lara çıkacak.

Haberin Devamı

Sanayi için yeni strateji lazım

Haberin Devamı

SABRİ Özel, 63 yaşında bir sanayici olarak, 2023 yılı ihracat hedefine alaşabilmek için yeni bir ‘sanayi stratejisi’ öneriyor. Güneydoğu’daki çözüm sürecinin başarıyla tamamlanmasının Türkiye ekonomisi için de çok büyük motivasyon olacağını kaydeden Sabri Özel, şöyle konuşuyor: “Güneydoğu’da barış sürecinin iyi bir zemine oturması halinde oralara da yatırım yapılır. Büyük Türkiye hayallerimiz için birbirimizle konuşup anlaşmak zorundayız. Çünkü biz kardeşiz. Bizim gibi adamlar yatırımı sever, makineleri sever. Uygun zemin bulsam 10 bin kişilik üretim kurarım. Bu ülkenin üretime ve ihracata ihtiyacı var.”

4 mağaza daha açacak

40 yıldır mücevher sektöründe faaliyet gösteren Star Pırlanta, perakende ağını büyütecek. 4 yeni mağaza açmayı planlayan firma, yılda 10- 15 bin parça mücevher üretiyor. Şu an 2 mağazası olan firmanın genel müdürü Joel Üçkardeş, “Köklü bir geçmişe sahip firmamızın perakende ağını kuvvetlendireceğiz. Gelecek yıl 4 mağaza daha açacağız.Altın fiyatlarındaki düşüş, pırlanta satışlarının artmasına neden oldu” dedi.

Haberin Devamı

‘Neyir’ bayilikle hızlı yayılacak

TÜRKİYE’nin en eski ve güçlü hazır giyim, gömlek ve pijama üreticilerinden Real Giyim, Türk modasının efsane markası Neyir’i aldıktan sonra bu marka üzerinden büyüme planlarını tamamladı. Real Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Sami Varon, “Sektörde çok uzun yıllar yabancı markaların lisansörlüğünü
yürüttük. Neyir markası ile 2014 yılı sonuna kadar ilk etapta bayilik sistemi ile Türkiye genelinde dış giyimde 400, iç giyimde 200 satış noktası, İstanbul’da da 3 yeni mağaza hedefimiz var. 25 milyon lira da ciro hedefliyoruz” dedi.

Salyangoz ihracatı iyi gidiyor

TÜRKİYE, yüzde 90’ını Avrupa ülkelerine ihraç ettiği salyangozdan yılda 13 milyon Euro’dan fazla gelir elde ediyor. Fransa, İspanya, İtalya, Litvanya, Çek Cumhuriyeti, Romanya ve Makedonya’ya bu yılın 10 ayında ihraç edilen 784 ton işlenmemiş salyangoz, 4.4 milyon Euro gelir getirdi. Salyangoz kabuğu ihracatından da 3.6 milyon Euro gelir sağlandı. İleri işlem görmüş salyangoz ihracatından ise 5.6 milyon Euro geldi. Türkiye’de 5-6 şirket bu alanda faaliyet gösteriyor.

Haberin Devamı

Kazaklarla ortak ‘elektro optik’ fabrikası

ASELSAN ile Kazakistan Engineering’in ortak kurduğu ve Kazakistan Silahlı Kuvvetleri ile bölge ülkelerinin sınır güvenliği ekipmalarının üretileceği fabrika tamamlandı. Fabrika bu gün açılacak. Kazakistan Silahlı Kuvvetleri ile bölge ülkelerinin sınır güvenliği ekipmalarının üretileceği tesisin ana etaplarının 36 milyon dolara mal olduğunu bildirildi. Açılışına Savunma Bakanı İsmet Yılmaz da davetli.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!