Güncelleme Tarihi:
Kökleri 1938’e kadar giden erkek giyim markası Kiğılı, yurtdışında mağaza açtığı ülke sayısını Çin ile 11’e, yurtdışındaki mağaza sayısını ise 18’e çıkardı. Böylece toplam mağaza sayısı ise 220’ye ulaştı. Kiğılı, Çin’de mağaza açan ilk Türk hazır giyim markası olurken, nihayet Çin seddinin aşıldığı şakaları yapıldı. Görkemli açılışta Çin’in geleneksel aslan şovu ve önde gelen şarkıcılarının performansı göz doldururken, Çin geleneklerine göre bereketi temsil eden marullar havaya saçıldı.
2 MİLYON DOLAR YATIRIM
Abdullah Kiğılı, Çin operasyonunu bölgedeki en büyük Türk yatırımcılardan biri olan Guangzhou Weibo firmasıyla birlikte yaptıklarını söyledi. Guangzhou Weibo Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Alperen, 500 metrekare büyüklüğündeki mağazaya 2 milyon dolar yatırım yapıldığını söyledi. Açılışta yapılan defilenin Fashion TV’de 600 dakika yayımlanacağını anlatan Selçuk Alperen, Çin’de 1000 mağazalık hedefin hiç de zor olmadığını vurguladı. Alperen, “Öncelikle Şanghay, Pekin gibi Çin’in önemli 12 şehrinde 12 flagshipstore (amiral gemisi) mağaza açacağız. Bunu 1.5 yılda yaptıktan sonra gerisi kolay olacak” diye konuştu.
3 KATI FİYATA SATIYOR
Abdullah Kiğılı, Çin’de satış fiyatlarının Türkiye’dekinden 2-3 kat yüksek olduğunu belirterek şunları söyledi: “Burada muazzam bir Pazar var. Üreten Çin, tüketen Çin’e dönüştü çoktan. 1.3 milyar nüfus var ve bunların 300 milyonu lüks tüketime meraklı. Ortağımızın da bize söylediği burada insanların özellikle pahalı ürünler almak istediği yönünde. Türkiye’deki fiyatlarımız buraya çok düşük geleceği için farklı fiyat politikasına gittik.”
TERSİNE ÇİN TAARRUZU
Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem, Türkiye’de sürekli ucuz Çin mallarının istilasından söz edilirken, Çin’de mağaza açmalarının çok önemli olduğunu belirtti. Suerdem, “Bizimkisi tersine taarruzdur” dedi.
Çin ve Kamboçya’da üretecek Çin’de satacak
ABDULLAH Kiğılı, Çin için yatırıma, uzun yıllar işbirliği yaptıkları Guangzhou Weibo ile vardıklarını belirterek “Bu yatırıma 5 yıl önce niyetlendik. Altyapı çalışmaları 4 yıl sürdü. Zor ama burada yerleşik Türk ortağımız sayesinde kolay bir yatırım oldu” dedi. Kiğılı sözlerini şöyle sürdürdü: “Çin için Türkiye’de ürettiğimiz koleksiyonun yanında, suraya özel bir koleksiyon da sunuyoruz. Takım elbiseler Türkiye’den gelecek ama buraya özel beden ve kalıplar olacak. Guangzhou Weibo şirketi geri kalan koleksiyon ve aksesuvarları Çin ve Kamboçya’daki fabrikalarında üretiyor.”
Çin’de giyime erkekler daha çok harcıyor
ABDULLAH Kiğılı, Çin’de erkeklerin giyime daha çok para harcadıklarını belirterek, “Sadece giyime değil her şeye erkekler daha çok para harcıyor. Sosyal yaşamda erkeklerin daha çok öne geçmesi söz konusu. Bu bizim gibi erkek markaları için bir avantaj tabii ki” diye konuştu.
Dünya devleri onun peşinde
GUANGZHOU Weibo Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Alperen’in, Çin ve Kamboçya’da 10 bin çalışanı bulunuyor. Massimo Dutti, Tomy Hilfiger, Camel Active, Saks Fith Avenue gibi dünya markalarına üretim yapan firma Şhenzen’de Ermenegildo Zegna’nın yerini de aldı ve oraya Kiğılı mağazası açacak. Selçuk Alperen, Türk markalarına karşı algının pozitif olduğunu söyledi.
Çin’de lükse küstüren kodlar
ÇİN, dünyanın en büyük özelleştirmelerini yapan ülke, rüşvet ve yolsuzlukta da dünyada başı çeken ülkeler arasında. Ülkede yasayla mümkün olmadığı için, kamu kurumlarında çalışanların ‘bilindik lüks’ markalardan giyinmemeleri tavsiye ediliyor. Lüks devlerinin, bu gizli koddan etkilenmesi beklenirken, Çin’de faaliyet gösterecek yeni markaların pazarda hızlı büyümesi bekleniyor.
Çinlinin gözünde Türk markası Avrupalı
TÜRKİYE’nin Guangzhou Başkonsolusu Burak Ali Karacan şu bilgileri verdi:
· Çin, Türkiye’nin en büyük üçüncü ticaret partneri
· Toplam 25 milyar dolar ticaretin sadece 2.5 milyar doları Türkiye’nin yaptığı ihracat. Bunun da 800 milyon doları mermer.
· Çin zenginlesen bir ülke. Düşük kalite ve düşük fiyatla rekabet edemeyiz. Rekabet alanımız kalite ve markada olabilir.
· Avrupalı lüks markalar da cirolarının önemli bir kısmını burada elde ediyor.
· Zaten Türkiye’yi Avrupa’da Türk markalarını da Avrupalı sayıyorlar.
· Çin ile ilgili en büyük zorluk kafada.
· Beko (Koç), Aksa, Aktaş Çin’e yatırım yapmış Türk firmalar. Guangzhou Weibo Çin’in bu bölgesindeki en büyük Türk yatırımı.
· Daha ulaşılabilir lüksü temsil edecek Kiğılı gibi markalara Çin’de ekmek çok.