Cimbom'un enflasyonsuz kárı 24.5 milyon dolar

Güncelleme Tarihi:

Cimbomun enflasyonsuz kárı 24.5 milyon dolar
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 14, 2003 00:00

Galatasaray Sportif'in Genel Müdürü Ebru Köksal, SPK kararı çerçevesinde düzenledikleri bilançoya göre enflasyondan arındırılmış kárlarının 24.5 milyon dolara ulaÅŸtığını açıkladı.MALÄ° yılını 31 Mayıs'ta tamamlayan Galatasaray Sportif, ‘enflasyona göre düzeltilmiş’ haliyle 24.5 milyon dolar net kár elde etti. Mali yılı 31 Mayıs itibariyle tamamlanan Galatasaray Sportif'in Genel Müdürü Ebru Köksal, Sportif Pazarlama Genel Müdürü Maurice Tollenaar ile birlikte geride kalan 12 ayı deÄŸerlendirdi. Köksal, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) aldığı karar çerçevesinde bu yıl iki ayrı bilanço hazırlayıp açıkladıklarını belirterek, ‘enflasyondan arınmış kárın’ 24.5 milyon dolara ulaÅŸtığını belirtti.Galatasaray Sportif'in dün açıklanan mali tablolarına göre, ÅŸirket 31 Mayıs 2003 itibariyle 43 trilyon liralık net satış rakamına ulaÅŸtı. Ebru Köksal, Galatasaray Sportif'in özel bir medya pazarlama ÅŸirketi olarak yapılandırılması nedeniyle düşük giderlere sahip olduÄŸu belirterek, ‘‘Bu nedenle, 12 aylık giderlerimiz 6 trilyon lirayla sınırlı kaldı ve ÅŸirketimiz, 37 trilyon lira esas faaliyet kárı elde etti’’ dedi.Köksal, iÅŸletme sermayesi ve yatırım ihtiyacının ‘yok denecek’ kadar az olduÄŸunu belirttiÄŸi Galatasaray Sportif'in yüksek nakit oluÅŸturma kapasitesinin bilançosundan da anlaşılabileceÄŸine dikkat çekti. Köksal, 42.5 trilyon liraya ulaÅŸan toplam hazır deÄŸerler ve menkul kıymetler kalemlerine karşın, ÅŸirketlerinin hiç banka borcu olmadığının da altını çizdi.2004 BEKLENTÄ°LERÄ°Galatasaray Sportif'in, 2004 yılında toplam gelirlerini yüzde 8 artırarak 26.1 milyon dolara yükselteceÄŸini tahmin ettiklerini belirten Ebru Köksal, ÅŸirketin sponsorluk ve reklam gelirlerinde de 1.2 milyon dolarlık artışın beklendiÄŸin kaydetti. Galatasaray Sportif'in yine 2004 yılında isim hakkı gelirlerinde 400 bin dolarlık gelir artışı hedeflediÄŸini söyleyen Köksal, ‘‘faaliyet giderlerinde yüzde 11 düşüş bekleniyor. Bu düşüşle, faaliyet giderlerinin 2.9 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor’’ dedi. Köksal, 2004 yılında esas faaliyet kárının yüzde 11 artarak 23.2 milyon dolar olmasını hedeflediklerini de belirtti.Bu yıl çeÅŸitli eleÅŸtirilerle karşılansa bile Ali Sami Yen stadı yerine Olimpiyat Stadı'nı kullanacak olan Galatasaray'ın, ortalama seyircide yüzde 166 artış beklentisi taşıyor. Galatasaray Sportif'in mali tablo açıklamasını yapan Ebru Köksal, ortalama seyirci sayısındaki bu artışın, Olimpiyat Stadı'nın kendilerine saÄŸladığı imkanlarla pazarlama güçlerine katkıda bulunacağını da ifade etti.Sponsorlar arttıGALATASARAY Sportif Genel Müdürü Ebru Köksal, ÅŸirketin sponsorlarında da artış gerçekleÅŸtiÄŸini belirtti. Ebru Köksal, uygulamaya koydukları aktif pazarlama stratejisi Türkiye'nin en deÄŸerli markası olan Galatasaray'ın kuvvetli konumundan yararlanıp, Galatasaray Sportif'in gelirlerini büyütmenin yanısıra sponsor firmalara saÄŸlanan faydaları da artırmayı amaçladıklarını belirtti. Köksal, bu strateji sayesinde Galatasaray'ın sponsorları arasında Umbro, Siemens Mobile, DoÄŸan Online, Coca Cola (Powerade), Sarar, Acıbadem Hastaneleri gibi güçlü kuruluÅŸların katıldığını belirtti.Galatasaray, taraftarıyla Avrupa'nın en büyüğüARALARINDA Real Madrid, Juventus, Bayern Munchen, Manchester United, Barcelona, Milan, Ä°nter ve Leverpool gibi Avrupa'nın en önemli kuruluqplerinin yer aldığı bir sıralamada, Galatasaray, Avrupa'nın, ‘kendi ülkesinde en çok taraftara’ sahip takımı ünvanını elde etti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!