Oluşturulma Tarihi: Ağustos 13, 2003 01:56
Galatasaray Sportif'in Genel Müdürü Ebru Köksal, SPK kararı çerçevesinde düzenledikleri bilançoya göre enflasyondan arındırılmış kárlarının 24.5 milyon dolara ulaştığını açıkladı.
MALİ yılını 31 Mayıs'ta tamamlayan
Galatasaray Sportif, ‘enflasyona göre düzeltilmiş’ haliyle 24.5 milyon
dolar net kár elde etti. Mali yılı 31 Mayıs itibariyle tamamlanan Galatasaray Sportif'in Genel Müdürü Ebru Köksal, Sportif Pazarlama Genel Müdürü Maurice Tollenaar ile birlikte geride kalan 12 ayı değerlendirdi. Köksal, Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) aldığı karar çerçevesinde bu yıl iki ayrı bilanço hazırlayıp açıkladıklarını belirterek, ‘enflasyondan arınmış kárın’ 24.5 milyon dolara ulaştığını belirtti.
Galatasaray Sportif'in dün açıklanan mali tablolarına göre, şirket 31 Mayıs 2003 itibariyle 43 trilyon liralık net satış rakamına ulaştı. Ebru Köksal, Galatasaray Sportif'in özel bir medya pazarlama şirketi olarak yapılandırılması nedeniyle düşük giderlere sahip olduğu belirterek, ‘‘Bu nedenle, 12 aylık giderlerimiz 6 trilyon lirayla sınırlı kaldı ve şirketimiz, 37 trilyon lira esas faaliyet kárı elde etti’’ dedi.
Köksal, işletme sermayesi ve yatırım ihtiyacının ‘yok denecek’ kadar az olduğunu belirttiği Galatasaray Sportif'in yüksek nakit oluşturma kapasitesinin bilançosundan da anlaşılabileceğine dikkat çekti. Köksal, 42.5 trilyon liraya ulaşan toplam hazır değerler ve menkul kıymetler kalemlerine karşın, şirketlerinin hiç banka borcu olmadığının da altını çizdi.
2004 BEKLENTİLERİ
Galatasaray Sportif'in, 2004 yılında toplam gelirlerini yüzde 8 artırarak 26.1 milyon dolara yükselteceğini tahmin ettiklerini belirten Ebru Köksal, şirketin sponsorluk ve reklam gelirlerinde de 1.2 milyon dolarlık artışın beklendiğin kaydetti. Galatasaray Sportif'in yine 2004 yılında isim hakkı gelirlerinde 400 bin dolarlık gelir artışı hedeflediğini söyleyen Köksal, ‘‘faaliyet giderlerinde yüzde 11 düşüş bekleniyor. Bu düşüşle, faaliyet giderlerinin 2.9 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor’’ dedi. Köksal, 2004 yılında esas faaliyet kárının yüzde 11 artarak 23.2 milyon dolar olmasını hedeflediklerini de belirtti.
Bu yıl çeşitli eleştirilerle karşılansa bile Ali Sami
Yen stadı yerine Olimpiyat Stadı'nı kullanacak olan Galatasaray'ın, ortalama seyircide yüzde 166 artış beklentisi taşıyor. Galatasaray Sportif'in mali tablo açıklamasını yapan Ebru Köksal, ortalama seyirci sayısındaki bu artışın, Olimpiyat Stadı'nın kendilerine sağladığı imkanlarla pazarlama güçlerine katkıda bulunacağını da ifade etti.
Sponsorlar arttı GALATASARAY Sportif Genel Müdürü Ebru Köksal, şirketin sponsorlarında da artış gerçekleştiğini belirtti. Ebru Köksal, uygulamaya koydukları aktif pazarlama stratejisi Türkiye'nin en değerli markası olan Galatasaray'ın kuvvetli konumundan yararlanıp, Galatasaray Sportif'in gelirlerini büyütmenin yanısıra sponsor firmalara sağlanan faydaları da artırmayı amaçladıklarını belirtti. Köksal, bu strateji sayesinde Galatasaray'ın sponsorları arasında Umbro, Siemens Mobile, Doğan Online, Coca Cola (Powerade), Sarar, Acıbadem Hastaneleri gibi güçlü kuruluşların katıldığını belirtti.
Galatasaray, taraftarıyla Avrupa'nın en büyüğü ARALARINDA Real Madrid, Juventus, Bayern Munchen, Manchester United, Barcelona, Milan, İnter ve Leverpool gibi Avrupa'nın en önemli kuruluqplerinin yer aldığı bir sıralamada, Galatasaray, Avrupa'nın, ‘kendi ülkesinde en çok taraftara’ sahip takımı ünvanını elde etti.