Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2009 00:00
Adena Surabian, sıradan Amerikalı bir kadın olarak hayatını sürdürürken cilt problemli iki kız sahibi olunca önce bir kimyagere sonra da başarılı bir girişimciye dönüştü.
Adena Surabian’ın iki kızı da egzama ve pek çok alerjiye sahipti. Hiç bir şampuan, pişik kremi, pudra ve nemlendirici krem kızlarının tenine iyi gelmeyince aynı ihtiyaç sahibi ebeveynleri düşünerek, kendi ürünlerini yapmaya karar verir. İki yıl boyunca firmaların halka açık kısımlarının üretim bantlarına girerek incelemeler yaptı ve tüm ürünlerin içinde bulunan petrol türevi, kaşıntı ve döküntüye sebep olan maddelerle karşılaştı. Bir kimyager gibi çalışmaya başlayan anne, bitkileri inceledi; farmakolog ve pediatristlerle çalıştı. Kendi çocukları için geliştirdiği ürünlere yönelik patentler alan Adena, Nature’s Baby Organics’i (NBO) markasını dört yıl önce kurdu. Hiçbir kimyasal bulunmayan ve tamamen organik malzemelerle geliştirilen ürünlerin çeşidi cilt problemi olan ailelerden gelen taleple sürekli artırıldı. Kısa sürede bir girişimciye dönüşen Adena, 15 milyon
dolar cirolu ve onlarca ülkede faaliyet gösteren şirketi yönetmesi için ise, spor salonu ve spa işleten babasına başvurdu. Baba Phill Wolvek, tüm çocukların dedesi olacağını hissederek NBO’da CEO olarak göreve başladı.
Aile şirketiAdena’nın babasına bu teklifi yapmasının bir nedeni de uçak fobisi. Beklenmedik bir şekilde tüm dünyaya yayılan NBO organizasyonu için uçakla yurtdışına yapılacak seyahátlerden imtina eden Adena, bu görevi babasına devretti. Tam bir aile şirketine dönüşen şirkette Adena’nın annesi de organizasyon ve halkla ilişkiler sorumluluğunu üstlendi. NBO CEO’su Phill Wolvek, pek çok başarı hikayesinden farklarının, kendi problemlerini çözmek için yola çıkmaları olduğunu söyledi.
Wolvek, kızı Adena’nın bu işe girdiğinde geliştirdiği ürünleri önce kendi kullandığını, kızlarında denediğini ve benzer problemlere sahip 56 aileyle paylaştığını belirterek, "Olumlu sonuçlar gelince çalışmalarını hızlandırdı. Kızım başarılı bir girişimci olmayı hedeflemedi. Yola çıkarken kendi problemini çözmeyi ve benzer sıkıntısı olanlarla bunu paylaşmayı amaçlıyordu. Bizi en çok motive eden ve beni bu yaşta CEO’luk gibi ağır bir görevi almaya iten ailelerden aldığımız şükran içerikli mektuplar" dedi. Wolvek, cilt problemli bebekler için geliştirilmiş olsa da, NBO ürünlerini anne-baba bütün ailenin tercih ettiğini, hatta Amerika’da ailenin bir üyesi gibi muamele gören ev hayvanlarına da bu ürünleri kullandığını söyledi. NBO ürünleri hayvanlar üzerinde de test edilmiyor.