Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN en büyük kozmetik fuarları arasında yeralan Hong Kong’daki Cosmaprof 2012’de Türkiye rüzgarı esti. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği’nin (İKMİB) öncülüğünde fuara gelen 17’si milli katılımcı, toplam 23 Türk firması inovatif ürünleriyle dikkat çekti. Böylece Türk kozmetik şirketleri de aldıkları devlet desteği sayesinde zor pazarlarda başarılı sonuçlar almaya başladı. Fuarda, cinsel ilişki öncesi ve sonrası için özel ıslak mendiller, kafein içeren rahatlatıcı cilt bakım ürünleri, hızlı kuruyan ojeler, dijital ekranlı parfüm gibi bir çok inovativ ürünleri yeraldı.
Kasım ayı başında piyasaya çıkan ‘ekranlı şişe’siyle dikkat çeken DeVobis, Cosmoprof’da en çok ilgi toplayan markalardan biri oldu. Erkul Grubu’nun parfüm üretim şirketi olan Erte Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Tepret tarafından keşfedilerek İsviçre’de dünya patenti alınan ürünün en önemli özelliği şişedeki ekrana, fotoğraflarınızı, filmlerinizi, klipleri ve sizi anlatan her görüntüyü yükleyebiliyor, sonra da izleyebiliyorsunuz.
E. ARDEN’LE GÖRÜŞÜYORUZ
Turgut Tepret, “DeVobis latincede ‘seninle ilgili’ anlamına geliyor. 30 yıldır sektördeyiz ve Golden Rose markasıyla büyük başarılar elde ettik” dedi. Erkul Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erkul da 86 ülkeye yılda 160-170 milyon adet ürün satıyoruz. DeVobis’e ilgi çok büyük. Elizabeth Arden ile görüşüyoruz. Belki de Jenifer Lopez’le çalışırız” diye konuştu.
Repute adını verdikleri yeni parfümleriyle 86 ülkeye ihracat yapan Lider Kozmetik’in Ortadoğu sorumlusu Saygın Akçay da, “Savaş olan ülkelere ihracatımız arttı. Başta Lübnan, Filistin ve Irak olmak üzere talep en çok Ortadoğu ülkelerinden geliyor. Rusya, ABD bu ülkeleri izliyor. Haitiye’ye kadar uzandık” diyor. Akçay, yıllık üretimlerinin 75 milyon adet olduğunu söyledi.
Ayakkabıdan vücut ürünlerine geçti
AYAKKABI boyasında Türkiye’nin önde gelen markaları arasında yeralan ‘Sitil’in üreticisi Samur Grubu’nun Genel Müdürü Hakan Baştürk, geçen yıl süet ayakkabılar için sprey boya için kurdukları aerosol üretim fabrikasının kapasitesinin çok yüksek olduğu için kozmetik sektörüne girmeye karar verdiklerini belirtti. Baştürk şöyle konuştu: “Gerçekten tesadüfen kendimizi bu pazarda bulduk. Şimdi vucut deodorantı, oda kokusu gibi ürünlerin arasına ıslak mendili de ekledik. Ayakkabı boyası sayesinde edindiğimiz portföyün avantajını kullanarak bugün 45 ülkeye kozmetik ihracatı yapıyoruz. Artık sadece kozmetik ürünü sattığımız kuruluşlardan da ayakkabı boyası siparişi alıyoruz. İhracatta Angola’ya kadar yayıldık.”
Şirketi Fransızlar aldı yine de Türk kaldık
COSMOPROF’ta kışa özel hazırladıkları Wild Collection ürünleriyle göz dolduran Flormar’ın hedeflerini anlatan Kosan Kozmetik yönetim kurulu üyesi Cem Şenbay, “Türkiye’den çıkacak ilk dünya markası biz olmak istiyoruz. 5 yıldır bu fuara katılıyoruz. İlgi beklentilerimizin üzerinde. Fransız ortağımızdan ciddi know-how alıyoruz. Flormar’ın yüzde 51 Fransız, yüzde 49 Türk ama biz 50 senelik Türk markasıyız. Ürünümüzün arkasında Made in Turkey yazıyor” dedi.