Çiçeğe ‘lezzet’le rakip oldu, hedefe 44 ülke koydu

Güncelleme Tarihi:

Çiçeğe ‘lezzet’le rakip oldu, hedefe 44 ülke koydu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 18, 2011 00:00

Lezzet çiçekleri konseptiyle 2009 yılında hizmet vermeye başlayan çiçek şeklindeki meyve buketleri ile dikkat çeken Bonnyfood, yurtdışına açılmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

2012 yılında 2 farklı ülkeye girmeye hazırlanan Bonnyfood, 5 yıl içerisinde 44 ülkede kendi markasıyla faaliyet göstermeyi hedefliyor. Şirketi kurarken hedefinin uluslararası marka yaratmak olduğunu belirten Bonnyfood Yönetici Ortağı Didem Alsoy, “İki yıl içerisinde 5.6 milyon lira ciroya ulaştık. Bu yıl 10 milyon lirayı geçeceğimizi umuyorum. Yurtdışı planı ile ilgilil altyapı çalışmalarının aktif yürütüldüğü 2 ülke var. Batı ülkelerine açılacağız. İlk durağımız Rusya olacak. Bonnyfood, 2018 yılında 44 ülkede faaliyet gösteren, büyük bir ekonomiyi yöneten ve uluslararası alanda adını duyurmuş bir Türk şirket haline gelecek” dedi.
İlgi odağı oldu
Şirketin kuruluş aşamasında 500 bin dolarlık küçük bir yatırım ile başladıklarını ifade eden Alsoy, şunları söyledi: “Şu anda toplamda 10 milyon dolarlık yatırım miktarına ulaştık. İlk yıl yüzde 800’lük büyüme yakaladık. Global marka yaratırken ‘büyük düşün, hızlı hareket et ve kazandığının hepsini yatırıma dönüştür’ mantığı ile hareket ettik. 2009 yılında 9 aylık aktif dönemde tek şube ile 1.1 milyon TL’lik ciro yaptık. 2010 ciromuz 5.6 milyon TL oldu. 2011’in ilk 7 ayında bu rakamın üzerine çıktık. Çok hızlı bir büyüme yakaladık. Bazı büyük şirketler bunun farkında ve bizimle ciddi anlamda ilgilenenler var. Şu an için sıcak bakmıyoruz ama büyümemizi hızlandıracak ortaklıklara da hazırız.”
Bonnyseralar oluştu
Bir çok pastanenin kendi mağazalarını Bonnyfood’a dönüştürmek istediğini kaydeden Alsoy, şöyle konuştu: “Mağazalaşma gibi bir planımız yok. İnternet üzerinden satış yapmaya devam edeceğiz. İnternet perakendeciliği uzmanlık alanımız. Bu alanda uzmanlaşmaya devam edeceğiz. Önce elimizdeki işi en doğru şekilde yapıp dünyaya yayılma hedefimizi gerçekleştirelim, ondan sonra diğer alternatifleri de düşünürüz. 6’sı İstanbulda toplam 22 şube ile hizmet veriyoruz. Talebe yetişemiyoruz. Kısa süre içerisinde şube sayısını artıracağız. İlk başladığımızda günlük 3 sipariş alıyorduk. Şu anda 3 bin sipariş alıyoruz. Eskiden meyvelerimizi halden alırdık. Şimdi ise Bonnyfood olarak 8 çilek tarlasını kapamış durumdayız. Bonnysera’lar oluşturduk.”

Haberin Devamı

Son dakikacılara uygun ürün yaptı

Haberin Devamı

BONNYFOOD’un kuruluş sürecini anlatan Yönetici Ortak Didem Alsoy, şunları söyledi: “2005 yılında kurmaya karar verdiğim bir iş fikriydi. 2005’te bir operasyon geçirdim ve bir kaç gün hastanede yatmak durumunda kaldık. 43 adet çiçek ve kilolarca baklava geldi. Ben ne çiçekleri görebildim ne de baklavaları yiyebildim. Çiçek kadar görsel ama bir o kadarda lezzetli bir hediye yapabilir miyim diye yola çıktım. Amerika’da meyve çiçeklerini yapıldığını görmüştüm. 3 yıl boyunca araştırmalarda bulundum ve çeşitli ülkelerde gastronomiden, bitki budamaya kadar eğitimler aldım. 2008 yılının nisan ayına kadar arge çalışmalarında bulunduk. 2009’da da çok riskli bir iş alanında tüketiciyle buluştuk. ‘Bonny’ ingilizcede sağlıklı, ferah anlamına geliyor. Hedefim global marka yaratmaktı. Lezzet çiçekleri konsepti doğru tercih oldu. Türk halkına çok uygun bir hediye ürünü. Bizde hediye hep son dakika alınıyor. Lezzet çiçekleri son dakikacılar için en uygun hediye.”

Haberin Devamı

Çiçek diye başımın etini yedin, al şimdi bunları ye

TÜKETİCİLER tarafından çok ilginç talepler aldıklarını belirten Didem Alsoy, “Yılbaşında tam saat 24.00’de siparişinin Noel Baba kıyafetli birisi tarafından teslim edilmesini isteyenler çıkıyor. Erkekler çok ilginç notlar yazabiliyor. Bir müşterimiz eşine yolladığı ürünün kartına, ‘Çiçek diye başımın etini yedin, al şimdi sen bunları ye’ yazmış. Çok ilginç olaylar yaşayabiliyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!