Çeyizden çıktı yeni ‘hobi’ oldu

Güncelleme Tarihi:

Çeyizden çıktı yeni ‘hobi’ oldu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2012 00:00

Singer Genel Müdürü Sinem Kınran Parlak, dikiş makinelerinin Türkiye’de ancak ihtiyaç olduğunda talep gördüğünü belirterek, “Eskiden her genç kız evlenirken çeyizinde mutlaka dikiş makinesini ilk sıraya koyuyordu. Şimdi dikiş makinesi çeyiz listesinden çıkmaya başladı ama ‘hobi’ pazarıyla yurtdışındaki gibi büyüyecek” dedi.

Haberin Devamı

HAZIR giyimin ucuzlaması ve kadınların iş hayatına atılmasıyla vakit darlığı nedeniyle kan kaybetmeye başlayan dikiş makinesi satışları, hobi ile yeniden canlanmaya başlıyor. Dünyada yılda yaklaşık 11 milyon adet satılan, Türkiye’de de 120 bin adetleri bulan dikiş makinesi pazarının 2010 -2015 yılları arasında yıllık yüzde 3.2 büyümesi öngörülüyor. Singer’in ilk kadın Genel Müdürü olan Sinem Kınran Parlak, dikiş makinesini aktivitelerle canlandırmaya çalıştıklarını belirterek, “Dikiş makinesi ancak ihtiyaç uyandırdığında talep görüyor. Eskiden her genç kız evlenirken çeyizinde mutlaka dikiş makinesini ilk sıralara koyuyordu. Şimdi dikiş makinesi çeyiz listesinden çıkmaya başladı ve hobi pazarına doğru gidiş var” diye konuştu.

Pazarı marketler büyütecek

Haberin Devamı

Dikiş makinesi sektörünün yeniden yükselişe geçtiğini anlatan Sinem Kınran Parlak, şu bilgileri verdi: “Singer olarak 2012 yılında yüzde 5 büyüme öngörüyoruz. Pazar lideri olduğumuz için sektör bizden daha fazla büyür mü tahmin edemiyoruz ancak bundan sonra pazarda market satışları belirleyici olacak. Market pazarı işin içine girince rakamlar çok değişiyor ve bir anda on binlerce satış yapılabiliyor. Marketlerde daha çok giriş modelleri satılıyor ve dikiş makinelerinin yaygınlığını sağlıyor. Beyaz eşya bayilerinin dışında elektronik marketlerde ve alışveriş merkezlerinde de satış kanallarını artırmaya çalışıyoruz.”

Hobi pazarına kayış var

Dikiş makinesinin eskiden hayatın içinde olmasına karşın şimdi bu durumun değiştiğini ifade eden Sinem Kınran Parlak, şunları söyledi: “Tekstilin ucuzlamasıyla tercihlerimiz farklı taraflara kaymaya başladı. Kalabalık şehirlerde yaşamanın verdiği durum da var, başka şeylere vakit ayıramıyoruz. Almanya’da bu pazar Türkiye’nin 12 katı büyüklükte. Japonya’da ise 7 kat büyüklükte. Bu rakamlar, gelişmiş ülkelerin kendi işlerini kendi yaptıklarını, vakit ayırdıklarını gösteriyor. Biz şimdi pazarı ABD’de olduğu gibi konumlandırmaya çalışıyoruz. Hobi pazarı üzerine kayış var.”

Elektronik makineler 600 liradan başlıyor

Haberin Devamı

- Elektronik dikiş makinelerinin fiyatı 600 liradan başlıyor.
- 2011 yılında dünyada yaklaşık 11 milyon adet ev tipi dikiş makinesi satıldı.
- 2010 -2015 yılları arasında pazarın yıllık yüzde 3.2 büyüyeceği öngörülüyor.
- Türkiye’de ev tipi dikiş makinası pazarı 120 bin adedi buluyor.
- Singer ve Pfaff Türkiye’de pazar lideri konumunda.
- Dünya pazarının ise üçte biri Singer-Viking-Pfaff’ın elinde.

Psikologlar dikiş öneriyor

DİKİŞ makinelerini satın alan kitlenin de değişmeye başladığını belirten Sinem Kınran Parlak, “Tamir yapmak, kendi tasarımını kendisi yapmak için de dikiş makinesi alanlar çoğalmaya başladı. Ayrıca artık daha eğitimli kesim dikiş makinesi alıyor. Psikologlar da dikiş yapmayı önermeye başladı” diye konuştu. Sinem Kınran Parlak, satışların daha çok sahil şeritlerinde yapıldığını da belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!