Güncelleme Tarihi:
Dünya sıralamasında en büyük 4. kontrat lojistiği firması olan CEVA Lojistik, operasyonel verimliliği Kaizen uygulamasıyla yakaladı.
CEVA insana yatırım yapma misyonunu benimseyerek, Kaizen uygulamalarıyla “Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al” adımlarını gerçekleştirdi ve tüm çalışanlarını bu sistemli sürece dahil etti.
Kaizen uygulamalarının yanı sıra, 10 çalışanı aşan tüm operasyonlar, şirketin kendi bünyesinde yetiştirdiği uzmanlar tarafından 2, 4 ve 9 haftalık yalın uygulamalarından geçirildi. Tüm tesislere kurulan izleme araçları sayesinde, operasyonlar çerçevesinde yer alan her bir sürecin haftalık verimlilikleri takip edilebilir hale getirildi. Ceva Türkiye, Operasyonel Gelişim Departmanı’nı kurarak, tüm faaliyetlerinin takibi ve sürdürülebilirlik adına önemli bir atılım gerçekleştirdi.
İş yönetim faaliyetlerinde problemlere karşı kalıcı çözümler sunan CEVA, düşük maliyetli, ekip üyelerini geliştiren, ekip motivasyonunu yükselten ve oldukça verimli sonuçlar yaratan Kaizen programıyla 2009 yılında tahmin edilenin üzerinde tasarruf sağlandı.
KAİZEN NASIL UYGULANDI?
Çözüm odaklı operasyon sonuçlarını ortaya koyan Kaizen Aktivite Raporu’nun kullanıldığı bir katma değer sistemi yaratan CEVA, hafif üretim yaptığı bir depoda tek parça akış yapısına dönülmesi, iş yükünün dengelenmesi ve uygun konveyör uygulamalarının yapılandırılmasıyla üretim hattında %40 seviyesinde verimlilik artışı sağladı.
Bir yağ deposun da ise hasar miktarının beklenen hedeften yüksek olması sorunu Kaizen yöntemiyle çözüme ulaştı. Nisan ayında 484,7 litreye çıkan hasar miktarı Kaizen uygulamasıyla ilk ay 216,7, ikinci ay 154 ve üçüncü ay 69,8 litreye düşürüldü.
2009 yılında Ağustos ayı sonunda kadar 102 çalışanına Kaizen eğitimi verdi ve 39 Kaizen uygulaması gerçekleştirdi.