Güncelleme Tarihi:
Araştırma şirketi GfK Türkiye’nin paylaştığı bilgilere göre ‘giriş’ seviyesi olarak ifade edilen 750 TL altındaki akıllı telefonların satışı her geçen dönem azalmaya devam ediyor. Toplam akıllı telefon pazarından geçen yılın ilk 9 ayında yüzde 39 pay alan bu modeller, 2015 yılında 16 puan geriledi ve yüzde 23’e düştü. Tüketiciler giriş seviyesi yerine ise orta segmentteki telefonlara yöneldi. Paylaşılan bilgilere göre giriş seviyesi akıllı telefonların toplam pazardan aldığı pay yüzde 39’du. 750 TL ile 1500 TL arasındaki akıllı telefonların pazardan aldığı söz konusu dönemler arasında 14 puan geriledi. Buna göre 2014 yılının ilk 9 ayında akıllı telefon pazarından yüzde 32’lik pay alan orta segmentteki cihazlar, bu yıl aynı dönemde yüzde 46’lık paya sahip olarak rekor kırdı. Üst segmentteki cihazlarda payını arttırıyor. Buna göre 1500 TL ve üzerindeki akıllı telefon modelleri geçtiğimiz yıl ilk 9 ayda yüzde 29 pay almıştı. Bu yıl aynı dönemde ise bu pay yüzde 31’e çıktı.
1 Nisan’da kullanıcılara sunulması beklenen ve mobil interneti en az 10 kat daha hızlandıracak 4.5G teknolojisine sahip olan cihazların da satışı her geçen gün artıyor. 2014 yılının ilk 9 ayında satılan akıllı telefonların yüzde 22’si 4.5G özelliğine sahipti. Artık 4.5G takviminin belli olmasıyla beraber satılan akıllı telefonların yüzde 57’si 4.5G özelliğine sahip. Öte yandan daha büyük ekran boyutuna sahip olan modellerin payı da artmaya devam ediyor. 5 inç ve üzeri boyutlardaki akıllı telefonlar, 2014’ün ilk 9 ayında yüzde 33’lük pay alırken, bu rakam 2015 yılının aynı döneminde yüzde 68’e çıktı.