OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 28, 2002 00:00
Türkiye'de uzun zamandan beri yaşanmakta olan ekonomik krizin ortadirek ve daha alt gelir grubunda yaşayan vatandaşların yaşam kalitesini düşürdüğü saptandı. Ankara Ticaret Odası'nın (ATO) yaptığı ‘‘Krizde Tüketici Eğilimleri’’ araştırmasına göre ikinci el ve ikinci sınıf ürünlere olan talepte artışlar olduğu belirlendi. Ekonomik kriz tüketicilerin faturalı telefon hatlarını iptal ettirmelerine, bunun yerine kontörlü telefonlara yönelmelerine neden olurken, faturadan tasarru için cep telefonlarından çaldırıp-kapatma ile aranan numaraya mesaj verme yöntemi yaygınlık kazandı. Buna karşılık ikinci el telefon almak revaçta. Araştırma sonucuna göre, orta gelir grubunun açık parfüm, açık detarjan, açık bakliyat gibi nisbeten ucuz mallara yöneldiği, daha altgelir grubunun ise kırık peynir, kırık yumurta ve bayat ekmek gibi ürenlere rağbet ettiğini ortaya koydu. Çocuklarını özel okullara gönderen orta gelir grubuna mensup her üç aileden biri, bu yıl devlet okullarına yönelirken, tüketici veresiye nedeniyle bakkala döndü, süpermarketlerden alınan ürün yelpazesi, zorunlu maddelere kadar daraldı. ATO'nun araştırmasına göre, yaşanan ekonomik kriz parçalanmış aile sayısında da artışlara neden oldu. Geçen yıl bir önceki yıla göre boşanmalarda yüzde 14 artış görüldü. Kriz nedeniyle ikinci el buzdolabı, televizyon, çamaşır makinesi ve diğer ev eşyaları
altın yılını yaÅŸarken, alt gelir grubunun büyük bir çoÄŸunluÄŸu giyim eÅŸyası ihtiyacını bit pazarlarından karşılar hale geldi. Â
button