Cep ve tabletten yeni bir sektör çıktı

Güncelleme Tarihi:

Cep ve tabletten yeni bir sektör çıktı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2013 00:00

Akıllı telefon ve tablet satışlarındaki patlamayla, aksesuvar pazarı da hızla büyüdü.

Haberin Devamı

Başta kılıf ve kulaklık olmak üzere binlerce ürün, teknoloji ve müzik marketlerinde her geçen gün daha çok yer buluyor. Araştırmalar, tüketici elektroniği aksesuvar pazarının 125 milyon Euro’luk bir büyüklüğe ulaştığını gösteriyor.

BİLGİSAYAR, televizyon ve cep telefonu gibi ürünler hayatımızın artık vazgeçilmez parçaları durumunda. Bir müzik ya da teknoloji marketine gittiğinizde bu ürünlerde kullanılmak için üretilen binlerce aksesuarla karşılaşabiliyorsunuz. Hatta bu kategorideki ürünler söz konusu mağazalarda giderek daha geniş yer kaplamaya başladı. Aksesuar pazarı, televizyon, cep telefonu ve bilgisayar başta olmak üzere bu ve benzeri ürünlerin ihtiyaç duyduğu ürünleri kapsıyor. Notebook için satın aldığınız bir çanta da, cep telefonu için aldığınız bir kulaklık da, televizyon için aldığınız bir HDMI kablo da aksesuar pazarının içine giriyor. Anlayacağınız büyüklüğü 125 milyon Euro’ya ulaştığı tahmin edilen ve hızla büyüyen son derece geniş bir pazardan söz ediyoruz. 

LÜKSE KAYIŞ VAR

Ekonomist dergisinin yaptığı araştırmaya göre yaklaşık 20 yıllık bir geçmişe sahip Aztek Teknoloji, aksesuar pazarının önde gelen oyuncularından biri. Genel müdür Tayfun Korucan, başarılarındaki en önemli neden olarak trendleri iyi görebilmeyi sayıyor. Beats, Urbanears, Coloud, Marshall, Case Logic, Thule, Monster, Hama, Skullcandy, Krusell, Brennenstuhl, Swiss Travel Products gibi birçok markanın Türkiye distribütörlüğünü yürüten Aztek, organize elektronik marketlerin etkin aksesuar tedarikçisi durumunda.  Korucan, pazarın dinamiklerinden söz ederken, “Pazar ucuz ve kalitesiz ürünlere değil, lüks ürünlere doğru kayıyor. Başta kulaklık olmak üzere aksesuarlarda en çok aranan şey kalite. Kimse 2-3 bin lira verdiği telefonu ya da bilgisayarı için 5 liraya kılıf, 10 liraya HDMI kablo, 20 liraya kulaklık almak istemiyor” yorumunda bulunuyor.  Ayrıca aksesuarın artık bir moda gibi takip edildiğini, örneğin kulaklık tarafında gençlerin Beats gibi gözde olan markaları ya da Urbanears gibi rengarenk ve trend ürünleri tercih ettiğini ekliyor. 

ÖNÜ ÇOK AÇIK

Apple ürün ve aksesuarları, Android’li cihazlar için aksesuarlar, Angry Birds peluşları gibi hobi ürünleri, kulaklıklar ve mobil cihazlar için üretilen kilitler gibi alanlarda birçok markanın distribütörlüğünü yapan Elmasepeti’nin genel müdürü Tunç Akman, önümüzdeki yıllar için büyüme beklentilerinin oldukça yüksek olduğunu söylüyor.   “Kılıflar, aksesuar alanında şampiyon konumunda ve böyle kalmaya da devam edecek. Çünkü akıllı telefon, tablet ve hatta dizüstü bilgisayar kullanıcıları giderek narinleşen cihazlarını koruyacak kılıflara çok önem veriyor. Fakat bizim tahminimiz şu an pazarın sadece yüzde 20’sine ancak hitap edebildiğimiz yönünde. Yani pazarın yüzde 80’i hala kaynağı belli olmayan, kalitesiz, sahte ürünlerden oluşuyor. Bu da pazarın ileride ne kadar büyüyebileceğini net olarak ortaya koyuyor.”

MODA ETKİLİYOR

Yaklaşık 30 yıl önce dizüstü çantasını üreterek mobil aksesuar kategorisini yaratan İngiliz Targus, laptop çantaları, akıllı telefon aksesuarları ve tablet kılıfları başta olmak üzere mobil ürün aksesuarlarında dünyanın en büyük şirketlerinden biri. Targus Türkiye Ülke Müdürü Oktay Giray, trendlerin değişmesiyle pazarda yeni dinamiklerin oluştuğunu, örneğin tablet ve cep telefonu pazarında yaşanan büyümenin aksesuar pazarını daha da hızlı büyüttüğünü dile getiriyor.  Şu an ortalama bir cihaza üç aksesuar alındığını söyleyen Giray, “Moda ve tasarım vazgeçilmez olmaya başladı. Ürünler sürekli değişiyor ve pazar çok dinamik. Herhangi bir pazar ölçümü yok ama tahminimiz pazarın yaklaşık yüzde 40’ını elinde tuttuğumuz şeklinde” açıklamasında bulunuyor.

Haberin Devamı

En çok ne satıyor

Haberin Devamı

Aksesuar pazarının bu denli büyümesinde en önemli etkenlerin başında akıllı telefon pazarı geliyor.
Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden ABI Research’ün bir çalışmasına göre, 2012’de 20
milyar dolar olan küresel akıllı telefon aksesuar pazarı, 2017’de 38 milyar dolara ulaşacak.
Bu büyümeden kuşkusuz her pazar gibi Türkiye’de payına düşeni alacak.
Türkiye’de elektronik, IT, telekom ve beyaz eşya sektörlerinin büyüklüğü yaklaşık 11 milyar dolar.
Özellikle TV ve akıllı telefon satışlarının artması ile aksesuar ihtiyaçları da artıyor.
Aksesuar pazarında şu an en çok talep gören ürün grubunun kılıf-çanta olduğunu söyleyebiliriz.
Aksesuar pazarı aslında çok geniş bir alanı kapsıyor. Sadece bu alanda faaliyet gösteren şirketler olduğu gibi geleneksel markalar da bu kategoride yer alıyor. Örneğin Philips ve Sony gibi markalar da, örneğin kulaklıklarıyla, bu pazarın önemli oyuncuları durumunda.
Net bir rakam olmasa da pazarın toplam büyüklüğünün  125 milyon Euro olduğu tahmin ediliyor.
Bu rakam tüketici elektroniği aksesuarını yani, kulaklık, sehpa, askı aparatı, kablo gibi ürünleri kapsıyor.

Haberin Devamı

Sektör her yıl büyüyor

CEP telefonu kılıfından bataryaya, şarj cihazlarından Apple aparatlarına kadar birçok ürünü Türk tüketicisiyle buluşturan Tesan, distribütörlüklerin dışında Ttech ismiyle kendi aksesuar markasıyla da pazarda yer alıyor. Şirket geçtiğimiz yıl sadece kendi markasıyla 7 milyon adet ürün satışı gerçekleştirmiş. Tesan Genel Müdür Yardımcısı Salih Erdoğan, “Türkiye’de akıllı telefon kullanımı yüzde 27 civarında. Bu kullanım Avrupa ve Amerika ortalamasının hala çok altında seyrediyor. Dolayısıyla ciddi bir büyüme fırsatı var. Pazar büyüdükçe aksesuar kullanımı da artacak” diyor. Erdoğan,  “Trend daha çok moda ve tasarım içeren daha teknolojik aksesuar ürünlerine doğru kayıyor. Bin 500 TL ve üzeri cihaz alan insanlar kullanacakları aksesuarlarını da daha teknolojik ve özel dizayn olması ve modayı yansıtmasını tercih ediyor” açıklamasında bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!