Cep telefonu barkod okuyacak, vitrinden bile sipariş verilecek

Güncelleme Tarihi:

Cep telefonu barkod okuyacak, vitrinden bile sipariş verilecek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2010 00:00

Tatil nedeniyle kapalı olan mağazanın vitrinine bakan müşterilerin, evlerine elleri boş dönmemesi için teknolojinin nimetlerinden faydalanarak alışveriş yapmalarını sağlayan tasarımcı Norma Kamali, cep telefonuyla alışverişin önümüzdeki döneme damgasını vuracağını söyledi.

Haberin Devamı

Müşterilerin, gece geç saatte ya da tatil günleri nedeniyle kapalı olan butiğin vitrininde gördükleri ürünü zaman kaybetmeden alabileceklerini belirten Kamali, sistemin internet üzerindeki site ile bağlantılı olarak çalıştığını ifade etti.
Anında satın alınacak
Türkiye’de ilk olarak Hürriyet’in gazete ile interneti birleştirdiği ‘TikTag’ sisteminde de kullanılan yazılımı temel alan ‘ScanLife’ adlı uygulama, beğenilen ürün üzerindeki barkodun cep telefonunun kamerasıyla taratılarak internet üzerinden sipariş edilmesini sağlıyor. ABD’de pek çok ticari işletmenin de bu sisteme geçmek için altyapı çalışmalarına başladığı belirtilirken, özellikle büyük alışveriş merkezlerindeki reyonların nerede olduğu da aynı yolla cep telefonu üzerinden bulunabilecek. Sistem aynı zamanda mağazada denediğiniz herhangi bir ürünün bedeninize uygun olanını anında internet üzerinden sipariş etmeye izin verecek.
Alışkanlık değişecek
Beğenilen ürünün barkodu cep telefonu tarafından tarandıktan sonra, ürün hakkında pek çok bilgiye ve videoya ulaşmak mümkün. 1960 yılından beri ticaretle uğraştığını söyleyen Kamali, “Bugüne kadar hiç bir teknoloji, alışveriş alışkanlığını bu kadar kuvvetli bir biçimde değiştirmedi” dedi. Teknoloji firmaları, perakendecilerin bu sistemin faydalarının farkına vardığını ve bu yıl sınırlı sayıda giriş yapacakları bu yeniliğin 2011’den itibaren kadar tam randımanlı olarak kullanılmaya başlanacağını belirtti.

Haberin Devamı

İndirimleri haber verecek

CEP telefonuyla barkod okumayı sağlayan sistemi kullanacak olan şirketler, alışveriş merkezinde dolaşan müşteri örneğin süt reyonuna girdiğinde, hangi üründe promosyon olduğunu kısa mesajla geçebilecek. ABD’de Wal-Mart, Crate & Barrel, Kerr Drug of North Carolina ve Disney mağazaları bu sistemi deneme sürecinde olduğunu açıklarken, yakın zamanda da tam randımanlı kullanıma geçileceğini duyurdu. Bu sayede tüketici alışkanlıklarının da sisteme depolanabileceğini belirten teknoloji firmaları, perakendecilerin müşterilerin beğenilerine göre bilgilendirme mesajları gönderilebileceğini açıkladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!