‘Cep’te 9 milyon abone ‘şose’den otobana geçti

Güncelleme Tarihi:

‘Cep’te 9 milyon abone ‘şose’den otobana geçti
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 2010 00:00

BTK Başkanı Tayfun Acarer, 3G teknolojisiyle iletişimde ‘şose yoldan otobana geçildiğini’ belirtirken,“Krize rağmen ilk yıl 9 milyon aboneye ulaşıldı” dedi. Acarer, bu dönemde ses trafiğinin yüzde 24, data trafiğinin yüzde 50’nin üzerinde arttığını belirtti.

Haberin Devamı

BİLGİ Teknolojileri İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, yaklaşık bir yıl önce uygulamaya başlanan 3G teknolojisinde gelinen aşamayı ‘iletişimde şose yoldan otobana geçildi’ diye tanımladı. Acarer, “Çok önemli başarı elde edildi. Krize rağmen 9 milyon aboneye ulaşıldı” dedi.
9 milyon ciddi başarı
Telekomünikasyon sektöründeki gelişmeleri değerlendiren Acarer, şu bilgileri verdi: “2010 yılı birinci çeyrek verilerine göre üçüncü nesil abone sayısı 9 milyon seviyesinde. Bu önemli bir başarıdır. Dünyada 3G abone sayısı geçtiğimiz yıl 250 milyon seviyesindeyken, 2010 yılında 500 milyona yükseldi. Türkiye’de ilk yıl için 9 milyon abone ciddi başarıdır. Görüntülü konuşma genel olarak yapılmıyor ama data konusunda ciddi trafik arttı.”
Konuşma yüzde 24 arttı
2009 yılının tüm dünyada kriz yılı olduğunu hatırlatan Acarer, buna karşın yaşanan artışları şöyle aktardı: “Türkiye’de ise finans ve telekomünikasyon sektöründe büyüme gerçekleşti. 2009 yılında, 2008 yılına göre ses trafiği yüzde 24 artış gösterirken, data trafiği yüzde 50’nin üzerinde arttı. 3G işte kullanıcıların ihtiyacı olan ve sürekli artan data ihtiyacını karşılayacak teknolojidir ve Türkiye’de operatörler tarafından başarılı ile uygulanmaktadır.”
Fırsatı 4G’de yakalamalıyız
Teknik altyapı yapma konusunda Türkiye 2G ve 3G’yi kaçırdığını ifade eden Acarer, şunları söyledi: “4G’de bunun yaşanmaması için çalışıyoruz. 2G’de yazılımda da donanımda da sıfırdık. 2G’de çok ciddi ürün ithal ettik. Türkiye’de 150 milyon telefon var. 100 milyondan fazlası 2G, 30 milyonu 2G-3G bunun yüzde birini bile Türkiye’de üretemedik. Yaklaşık 22,5 milyar dolar telefon için harcadık. 4G ile ilgili süreç devam ediyor. Daha erken ama hazırlıklarımız yapıyoruz.”

Haberin Devamı

Kabına sığmadı Balkanlar’a açıldı

TAYFUN Acarer, BTK olarak geçen süreçlerde İran ve Azerbaycan ile iş birliği yaptıklarını bu sayede çok sayıda Türk firmasının bu ülkelerde önemli iş alanları sağladığını söyledi. Acarer, Türkiye’nin bilişim sektöründe “kabına sığmadığını” belirterek, şunları söyledi: “Bu da çok normal çünkü genç dinamik iyi eğitim almış bir nüfusumuz var. Önemli bir potansiyelimiz var. Balkan ülkeleri, Kuzey Afrika ülkeleri, Körfez Ülkeri’nde önemli fırsatlar var. Bosna Hersek, Kosava, Suriye, Ürdün, Senegal gibi ülkelerle görüşüp oradaki ihtiyaç tespitlerine göre firmaların gitmelerini hedefliyoruz. Sayın Bakan bunu çok yakından takip ediyor ve destekliyor.”

Haberin Devamı

YouTube konusuna önyargılı bakılıyor

YOUTUBE’a erişimin engellenmesi konusunda yapılan “sansür” yorumlarına yanıt veren Tayfun Acarer, şöyle konuştu: “Halkımız bilgisizlik ve önyargıyla bizi değerlendiriyor. Bizim bu şirketten istediğimiz hususlar ortada. Örneğin İtalya’da bir aile engelli bir çocuğunun görüntüsünü kaldırılmasını istemiş. Video bu talep üzerine kaldırılıyor ancak üç saat içinde kaldırıldığı için aile dava açıyor. Orada haklar bu kadar ileri boyutta.”

Çağrı merkezlerinde 35 bin kişi çalışıyor

TAYFUN Acarer, bilişim sektörünün yeni istihdam alanları yarattığını söyleyerek, “Şu anda çağrı merkezlerinde 35 bin kişi çalışıyor. Bunun yüzde 60’ı bilişim sektörü” dedi. Acarer, “Bugün Diyarbakır’ın en büyük işvereni bir operatördür. Erzincan, Erzurum, Malatya gibi doğu illerinde çağrı merkezi çalışanları evlerine ekmek götürüyorlar. Erzincan’da yine başka bir operatör tarafından yıl sonuna kadar 1.200 kişiye çıkacak bir istihdam olanağı yaratıldı” dedi.

Haberin Devamı

Kadına özel telefon iyi sattı

GENERALE Mobile, DST Diamond modeli kadınların ilgisini çekti. General Mobile Genel Müdürü Muzaffer Gölcü, “Hedef kitlemiz 15-35 yaş arası tarz yaratmayı seven kadınlardı. Bunu Eda Taşpınar ile yaptığımız kampanyayla birleştirince başarılı olduk. Tanıtımın hemen ardından satışlar ilgi gördü. İlk paket hızla tükendi. 10 günde 10 bin satış yaptık” diye konuştu. Eda Taşpınar’ın reklamlarında yer aldığı model, çift sim kart özelliğine sahip beyaz renkte. Menüsünde pempe renklerin ağırlıklı olarak kullanıldığı telefonda, bazı menüler kadınları simgeleyen topuklu ayakkabı ile gösteriliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!