Güncelleme Tarihi:
SANKO Holding bünyesinde yer alan Sansu, İstanbul'un her yerinden tek numara ile ulaşılabilen bir damacana dağıtım hattı kurdu. Sansu Türkiye'de ilk defa uygulanan 444'lü Sansu Hattı'yla İstanbul'da hizmet verecek. Müşterilerin cep telefonundan mesajla, internetten ve normal telefonla Sansu Hattı'na ulaşıp su siparişi verilebileceğini belirten Sansu Genel Müdürü Ferhat Akkaya şöyle devam etti:
‘‘Sansu Hattı'nı, İstanbul'un her yerinden tek numarayla şipariş verebilme fikriyle kurduk. Bu hatta cep telefonundan mesaj yollayarak, internetle ve normal telefonla ulaşılabilecek. Hat mevcut abonelere satışın yanında yeni abone kaydı şeklinde hizmet verecek. Hattımıza günlük ortalama 12 bin 500 arama yapılacağını tahmin ediyoruz.’’
192 satış noktasıyla Edirne'den Şırnak'a, Ardahan'dan Rize'ye kadar Türkiye'nin dörtbir yanına su sattıklarını söyleyen Ferhat Akkaya, ''Sansu olarak üretimimizin yüzde 8'ini ihraç ediyoruz. Geri kalan kusmını 192 satış noktasıyla Türkiye'de pazarlıyoruz. Sansu şu anda İstanbul'da 64 bayii ve 110 aracıyla su dağıtımı yapıyor. Yıl sonuna kadar 350 araca ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca İsrail'e gemi dolusu su satma projemiz var. Bu proje gerçekleşirse ayda 500 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştireceğiz. İsrail'e şu anda haftalık 10 konteyner su ihraç ediyoruz'' diye konuştu.
1999 yılında 30 milyon dolarlık yatırımla su sektörüne girdiklerini ve dağıtım kanalı projesi için 150 bin dolar harcadıklarını söyleyen Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Konukoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
‘‘Damacana dağıtım kanalı projesine müşteri memnuniyeti için yatırım yaptık. Sansu başarılı dağıtım ağıyla sektöre girdiği ilk yılda yüzde 12.5'lik pazar payını yakalayarak Türkiye'nin üçüncü büyük markası oldu. Yeni projeyle dahada büyüyecek. Hattımız şimdilik İstanbul'da faaliyet gösteriyor. Sansu hattı önümüzdeki dönemde başta Ankara, İzmir, Bursa olmak üzere Türkiye'nin büyük şehirlerinde hizmet vermeye başlayacak.’’