Cenevre'de Türkiye'nin gurur günü

Güncelleme Tarihi:

Cenevrede Türkiyenin gurur günü
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 03, 2004 00:00

Türkiye, Cenevre Otomobil Fuarı'nda adından en çok söz ettiren ülke oldu. Volkswagen, Tasarım Grubu BaÅŸkanlığı'na Murat Günak'ı getirdiÄŸini ilk kez Fuar'da duyurdu. Toyota’nın Türkiye’de atılım planı da Fuar’da açıklandı.BU yıl 74'üncüsü düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, Türkiye açısından önemli geliÅŸmelere sahne oluyor. Fuar'da düzenlenen toplantılarda Türklerin ve Türkiye'nin adı ilk kez bu denli yüksek seviyede konuÅŸuluyor.Volkswagen Grubu'nun toplantısında Türk tasarımcı Murat Günak'ın Tasarım Grubu BaÅŸkanlığı'na getirilmesi, tüm dünya basınına resmi olarak ilk kez Cenevre'de duyuruldu. Murat Günak, VW BaÅŸkanı Dr. Bern Pischetsrieder tarafından, Volkswagen'in ‘‘Yeni yüzü’’ olarak tanıtıldı. VW Grubu'nun çatısı altındaki 7 markanın tasarımından sorumlu olan Günak, Grup'daki bu yeni pozisyonuyla dünya otomotiv sektöründe görev yapan en yüksek düzeydeki Türk oldu. 38 OTOMOBÄ°L DiÄŸer taraftan Toyota'nın sadece Türkiye'de Adapazarı tesislerinde ürettiÄŸi Corolla Verso modeli, fuarın yıldız otomobilleri arasında yer alıyor. Toyota Motor Corporation BaÅŸkan Yardımcısı Dr. Takis Athanasopoulos, Avrupa stratejilerini anlatırken, Corolla Verso'ya ve Türkiye'ye geniÅŸ yer verdi. Athanasopoulos, yaptığı konuÅŸmada Avrupa'da Türkiye ile büyümeyi hedeflediklerini ve bu hedefe ulaşırken, Türkiye'ye büyük görevler düştüğünün altını çizdiler. Bunun yanı sıra, Cenevre'de yine Adapazarı'nda üretilen Corolla Sedan ve Stationwagon modelleri, Megane'nın Türkiye'de üretilen Sedan modeli, Fiat'ın sadece Türkiye'de üretilen Doblo modelinin 7 koltuklu versiyonu otomobilseverlerin beÄŸenisine sunuluyor.Avrupa'nın en büyük fuarları arasında ilk sıralarda yer alan Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, kapılarını önce basın mensupları için açtı. Basın günlerinin ardından, fuarın resmi açılışı 4 Mart tarihinde gerçekleÅŸecek. Otomobilseverler, 10 gün boyunca otomotiv dünyasındaki geliÅŸmeleri yakından izleme ÅŸansı elde edecekler.30 ülkeden 262 katılımcı toplam 114 bin metrekarelik alanda yeni ürünlerini sergileyecek. Fuarda otomobillerin yanı sıra, dizayn firmaları, aksesuvar firmaları da katılıyor. 10 gün boyunca otomotiv dünyasının kalbi Cenevre'de atacak. Fuar'da 38'i dünya prömiyeri, 21'i Avrupa prömiyeri ve 49'u Ä°sviçre prömiyeri olmak üzere toplam 108 yeni otomobil sergileniyor. Bu otomobiller arasında ilk kez dünya tanıtımı yapılan modeller, Toyota Corolla Verso, Audi A6, Mini Cabriolet, Mitsubishi Colt, Fiat Multipla 2004, Opel Tigra, Seat Altea, Skoda Octavia, Smart Forfour, Mercedes SLK, Alfa Romeo Crosswagon. Fuar'da dünya tanıtımı yapılan araçlar arasında Verso'nun Türkiye'de üretilmesi ve Volkswagen Grubu'nun yeni yüzü olan 6 yeni modele de Türk tasarımcı Günak'ın imza atması da Türkiye için önemli bir geliÅŸme olarak kaydediliyor.Günak'a inancım tamVOLKSWAGEN Grubu'nun BaÅŸkanı Dr. Bern Pischetsrieder, Volkswagen Grubu'nun yeni yüzünü ‘New Faces’ adlı toplantıda tanıttı. Grubun 36 yıldır tasarım baÅŸkanlığını yürüten Harmut Warkuss'un yerine Murat Günak'ın atandığını resmi olarak dünya basını önünde duyuran Pischetsrieder, Günak'a inancının tam olduÄŸunu belirterek büyük destek verdiÄŸini gösterdi.Pischetsrider, ‘‘Warkuss emekli olduktan sonra grubu daha ileri taşıyacak bir kiÅŸiye ihtiyaç vardı. Volkswagen Grubu'nun yeni yüzünü bu kiÅŸi oluÅŸturacaktı. Bunun için biz tercihimizi dünyada kendini kanıtlamış Murat Günak'tan yana kullandık. Günak bizim ilk seçimimizdi. Onun dışında baÅŸka kimseyi düşünmedik. Günak'ın grubu çok daha ileri taşıyacağını ve VW markalarını bilinirliliÄŸini artıracağına inanıyoruz.' dedi. Dr. Bern Pischetsrieder, yaptığı konuÅŸmada Günak'ın yeni görevini şöyle anlattı.‘‘Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini ve Rolls Royce olmak üzere 7 markamız var. Hepsinin tasarımları farklı olmalı. Ama içlerinde bir armoni olmalı. Bu da tek bir elden çıkmalı. Bu yüzden tüm markalarımızın her birinin tasarım sorumluları var. Günak, bu markaların hepsinden sorumlu olarak bu armoniyi oluÅŸturacak. Günak sayesinde Bentley her zaman Bentley olarak hatırlanacak, Skoda her zaman Skoda gibi görünecek. Günak'ın vizyonu sayesinde bu markalar yeniliÄŸin prensipleri doÄŸrultusunda bilinecek.’’Buralara kendimi ispatlayarak geldimVW Grubu'nun tasarım baÅŸkanı olarak ilk açıklamasını Hürriyet'e yapan Murat Günak, 7 markadan sorumlu olmaktan gurur duyduÄŸunu belirterek, ‘‘Bu görevime çalışarak, kendimi ispatlayarak geldim. Burada Türk veya baÅŸka bir ülkeden olmak önemli deÄŸil. BaÅŸarılı olduÄŸunuz zaman hak ettiÄŸiniz yere gelirsiniz. Ben kendimi dünyada kanıtladım ve ÅŸimdi yepyeni bir görevdeyim. Bundan sonra Volkswagen Grubu'nun yeni yüzünü yaratmak için çalışacağım’’ dedi. Cenevre Fuarı'nın kendisi açısından önemli bir yeri olduÄŸuna deÄŸinen Günak, 11 yıl önce Mercedes'de çalışırken Cenevre'de sergilenen konsept modeliyle kariyerinde önemli bir adım attığını belirterek, ’’Büyük bir tesadüftür ki, 11 aydır çalıştığım VW grubunda Cenevre fuarıyla 7 markanın tasarımından sorumlu oldum'' ÅŸeklinde konuÅŸtu. Günak şöyle devam etti:‘‘İlk hedefim Volkswagen markasını hak ettiÄŸi noktaya getirmek. VW markasının son dönemdeki gerilemesini yeniden hareketlendirmek için çalışacağım. VW'nin bugün olmadığı bazı segmentler var. Bu segmentlerdeki boÅŸlukları yeni modellerle doldurmayı düşünüyoruz. Her markanın kendisinin bir tasarımcısı olacak. Ancak, ben bütün markaların tasarım sorumlusu olarak görev yapacağım.’’Peugeot: Türkiye'de patlama yaÅŸanıyorFRANSIZ otomotiv devi Peugeot'nun CEO'su Frederic Saint Geours, Türkiye'deki stratejilerinin tüm krizlere ve olanlara raÄŸmen tutarlı ve sabit olduÄŸunu belirterek, ‘‘Türkiye bizim için önemli ve geliÅŸmekte olan bir pazar. Bu yüzden tüm gücümüzle Türkiye'deyiz ve tüm gücümüzle yatırım yapıyoruz’’ dedi.Geours, Türk ekonomisinin iniÅŸli çıkışlı olduÄŸunu ve çok büyük krizlerden geçtiÄŸini belirterek şöyle konuÅŸtu: ‘‘Türkiye'nin Avrupa BirliÄŸi ekonomisi ile entegre olması için önünde daha çok yol var. Ama biz Türkiye'de iniÅŸ çıkışlara raÄŸmen kalıcıyız ve Avrupa stratejimizin aynısı Türkiye'de uyguluyoruz. Bunun en iyi örneÄŸini 2002 yılında yaÅŸanan krizden sonra 2003 yılında gösterdik. Biz pazarın daralmasına raÄŸmen Türkiye'de kendi satış ağımızı kurduk.’’Türkiye'nin Avrupa dünyasına dahil bir ülke olduÄŸunu söyleyen Geours, ‘‘Bizim Türkiye'de üretim yapmamız Türkiye ile baÄŸlantılı bir durum deÄŸil.Biz bir çok geliÅŸmiÅŸ ülkede olduÄŸu gibi Türkiye'de de ticari varlığımızı üretim yapmadan geliÅŸtiriyoruz’’ dedi.Türkiye'nin AB üyeliÄŸini desteklediklerini de kaydeden Geours, ‘‘Bizim için Türkiye AB'nin bir parçasıdır. Bunu da Türkiye'de varlığımızla ispatlıyoruz’’ dedi.Peugeot Türkiye Genel Müdürü Yann Carnoy Eylül ayında göreve geldiÄŸini belirterek, ‘‘Göreve geldiÄŸim andan itibaren Türkiye pazarı bir patlama yaÅŸadı. Satışlar bu eÄŸilimle gitse yıl sonu 1 milyonu bular ancak bu tabiki imkansız’ dedi. Carnoy, 2004 yılında Türkiye'deki toplam pazarın 475 bin ila 525 bin adet civarında olmasını ve bunun 3'te 2'nin otomobil satışlarından oluÅŸmasını hedeflediklerini kaydetti. Fiat: Nahum ile ayrıldıksize yeni model geliyor FIAT Auto'nun yeni CEO'su Herbert Demel, Fiat'ın Uluslararası Ä°ÅŸ GeliÅŸtirme BaÅŸkanı Jan Nahum ile yollarını ayırdıklarını açıkladı. Demel, karşılıklı anlaÅŸarak Nahum ile yollarını ayırdıklarını anlatarak, ‘‘Jan Nahum, yaratıcılık tarafında çalışan bir kiÅŸi. Bana, daha fazla yaratıcılığa zaman ayırmak istediÄŸini söyledi. Biz de onun serbest kalma isteÄŸine izin verdik ve yollarımızı ayırdık’’ dedi.Demel, ayrıca Türkiye'ye iliÅŸkin yeni bir otomobil üretmek için çalıştıklarını da kaydederek, şöyle konuÅŸtu:‘‘Türkiye'deki üretimimizin büyük bir bölümünü ihraç ediyoruz. Bu konuda Türkiye hızla büyüyor ve rekabetçi bir yapıya sahip. Bu çerçevede Avrupa'da önemli bir Pazar. Bu yüzden Türkiye'de yeni model bir otomobil üretmeyi düşünüyoruz. Bu üretilecek model sadece Avrupa'ya deÄŸil, DoÄŸu Avrupa baÅŸta olmak üzere tüm dünyaya ihraç edilecek’’Yeni kararlarında Türkiye ekonomisinin verdiÄŸi pozitif sinyallerinde etkili olduÄŸunu vurgulayan Demel, ‘‘Türkiye AB'ye girse de girmese de, Türkiye'ye yatırımlarımız devam edecek. AB'ye girmeniz veya girmemeniz çok da önemli deÄŸil. Biz Türkiye'nin ihracatçı gücünü kullanmayı istiyoruz.’’ dedi.TofaÅŸ'a dönmeyi düşünmemYAKLAÅžIK 3 yıldır görevi nedeniyle yaÅŸadığı Ä°talya'dan Ä°stanbula dönen Jan Nahum, Fiat'la yollarının ayrılmasını şöyle açıkladı. ‘‘Fiat'ta bir yeniden yapılanma süreci vardı. Åžirketin uluslararsı iÅŸlerinin organizasyonunu üstlenmiÅŸtim ben, bu süreç bitti. Dolayısıyla bana yapacak çok önemli bir iÅŸ kalmadı. Misyonumu tamamladım. Kesinlikle negatif bir ayrılık sözkonusu olmadı.’’Nahum yeniden TofaÅŸ'ta görev alıp almayacağı konusunda, ‘‘TofaÅŸ'a dönmem sözkonusu deÄŸil. Åžu anda ne yapacağımı ben de bilmiyorum. Birkaç kitap yazmak istiyorum bu yöndeki projelerimi hayatı geçireceÄŸi’’ dedi.Kia'nın Avrupa üretim üssü Slovakya olduKIA Motor, Avrupa üretim üssü olarak Slovakya'yı seçtiÄŸini açıkladı. Güney Kore'nin 2'nci büyük otomotiv ÅŸirketi Kia Motor'dan yapılan açıklamada, 870 milyon dolarlık yatırım yapılacağı Zilina Bölgesi'ndeki fabrikada üretim 2006 yılında baÅŸlayacak.2 bin 400 kiÅŸiye istihdam imkanı saÄŸlayacak olan fabrikada, yıllık 200 bin otomobil üretilecek. Açıklamada, Avrupalı müşterinin tercihine uygun üretim yapılacağı kaydedildi. Avrupa'ya geçen yıl, 150 bin otomobil satan Kia, bu yıl rakamı 240 bine çıkarmayı amaçlıyor.Kia, Avrupa'ya üretim üssü olarak Polonya ve Slovakya'yı belirlerken, en son Slovakya üzerinde karar kıldı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!