Güncelleme Tarihi:
GEÇTİĞİMİZ yıl mayıs ayında düzenlenen büyük veri (big data) konferansı olan Smartcon2016’da konuşma yapan Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, alışveriş uygulaması Hopi’ye fotoğraf üzerinden ürün arama özelliğini entegre edeceklerini anlatırken şunları söyledi: “Silikon Vadisi’nde aradığımızı en yakınımızda bulduk. Maslak’ta İTÜ’de pırıl pırıl 3 genç aslında aradığımız her şeyi yapmış. Hem de daha iyisini yapmış. Bunun yaratacağı ekonomi dünyasını düşündükçe beynim patlıyor” dedi. Boyner’in bahsettiği girişimin adı ‘Bunsar’. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Teknokent’te yer alan Bunsar, görüntü işleme konularına odaklanmış durumda. Bu konuda perakende şirketlerine altyapı geliştiren şirket, “görsel arama motoru” ile çekilen fotoğraflardaki ürünleri buluyor. Bulmakla da kalmıyor, satın almanız için size bir link sunuyor.
SANAL GİYİNME KABİNİ
Bunsar’ın 2012 yılında kurulduğunu ifade eden Bunsar CEO’su Soner Demiray, daha önce bir şirkette bilgi teknolojileri yöneticisi olarak görev yaptığını ifade ederek, Bunsar’ın ikinci girişimi olduğunu belirtiyor. Demiray, daha önce sanal giyinme kabini projesi üzerine yoğunlaştıklarını belirterek, “Tüketicilerin giysileri, kendileri yerine sanal mankenler üzerinde görmesi satın alma psikolojisi açısından daha olumlu sonuçlar veriyor. Giysileri otomatik olarak sanallaştıran bir robotik manken geliştirdik. Projeyi erkek giyim markalarından Ramsey ile ‘Ramsey Gardırobum’ adı altında hayata geçirdik. Görüntü işleme ve makine öğretisi (machine learning) konusundaki yeteneklerimizi Vodafone’un kadına karşı şiddeti engellemeye yönelik kampanyasında kullanıldık. Tanıtım filminin kamuya açık alandaki ekranlarda erkeklerin bakmadığı hallerde sadece kadınların (çocuklar ve gençler hariç) görebileceği bir şekilde ulaştırılması için kullandık. Ödül alan bu proje sonrasında çalışmalarımızı bu alanda yoğunlaştırarak sürdürdük” diyor.
DÜNYANIN EN HIZLISI
Bu esnada Hopi ekibiyle tanıştıklarını aktaran Demiray, Hopi için geliştirdikleri “görsel ürün arama” özelliğini şu şekilde anlatıyor: “Tesadüfen yollarımızın kesiştiği bu proje için son derece hazırdı ve vakit kaybetmeden kolları sıvadık. Ekibi genişlettik, çok sıkı çalıştık. Geliştirdiğimiz ön prototiple müşterimizi Silikon Vadisi’ndeki rakiplerimizden daha iyisini yapabileceğimize ikna ettik ve geldiğimiz noktada, müşterimizin de desteği ve güveni sayesinde bu sefer doğru biz pazarda doğru bir ürüne kavuşmuş olduk. Rakiplerinin aksine kendisine verilen bir fotoğraf içerisindeki tüm aranabilir ürünleri otomatik olarak imleyen ve ister tek tek ister toplu halde arayabilen Bunsar görsel ürün arama motoru, aynı zamanda e-ticaret siteleri için görsel benzerlik bazlı ürün önerileri yaparak satışa dönüşlerin artışına katkı sağlayan bir ürün. Dünyanın en hızlısı olabilmesinin altında ciddi bir ekip çalışması ve mühendislik var.”