Cavit Çağlar medya grubunu kızına emanet etti

Güncelleme Tarihi:

Cavit Çağlar medya grubunu kızına emanet etti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2006 11:01

İş adamı Cavit Çağlar'ın kızı Yasemin Çağlar, medya sektörüne, 24 yaşında yönetici olarak adım attı. Sahibi oldukları Olay Medya Grubu'nda İcra Kurulu başkanlığı görevine getirilen Çağlar, gazete, televizyon ve radyo kanalının sorumluluğunu yüklendi.

Haberin Devamı

Yasemin Çağlar, yaptığı açıklamada, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesinden mezun olduktan sonra ağabeyi Mustafa Çağlar'ın yanında Nergis Tekstil'in dokuma bölümünde 8 ay süreyle çalıştığını söyledi.

Çağlar, 13 yaşından beri şu an yöneticiliğini yaptığı gazetenin binasına gittiğini, faal şekilde medya sektörünün içinde yer almanın hayalini kurduğunu ifade ederken, bu nedenle üniversite eğitimini de iletişim dalında yaptığını vurguladı.

“GÜNÜN BÜYÜK BÖLÜMÜ, GÖREVİMİN BAŞINDAYIM”

Bu yılın nisan ayında Olay Medya Grubu İcra Kurulu Başkanlığına getirildiğini anlatan Çağlar, şöyle konuştu:

“Göreve başladığım ilk günden itibaren buradaki toplantılara katılarak, tamamen olayın içine girdim. Büyük bir sorumluluk aldığımın farkındayım. En büyük destekçim, ailem oldu. Hayatım boyunca babamı örnek aldım. Babam da şu anki görevimde gösterdiğim performanstan oldukça memnun. Günün büyük bölümünü görevimin başında geçiriyorum. Buradaki her şeyle ilgileniyorum. Çok dinamik ve oturmuş bir ekiple çalışıyoruz. Bu durum işimi daha da kolaylaştırıyor. Kısacası, küçüklükten beri hayalini kurduğum mesleğin başında olmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyorum. Çok genç yaşta çok şey öğreniyorum.”

MEDYA SEKTÖRÜNDEKİ ÜST DÜZEY KADIN YÖNETİCİLER

Haberin Devamı

Yasemin Çağlar, “Medya sektöründe üst düzey kadın yönetici sayısının artmasının sektörün gelişimine nasıl bir etkisi olacağı” yönündeki soru üzerine, genel olarak bakıldığında sadece medya değil çeşitli sektörlerde kadın yönetici sayısında artış olduğunu vurguladı.

Bunun, Türkiye açısından güzel bir gelişme olduğunu dile getiren Çağlar, ”Çünkü, kadınların daha çok iş hayatında yer alması, belli yerlerde söz sahibi olması, aynı zamanda sivil toplum örgütlerinde de aktif biçimde bulunması, Türkiye'nin gelişen ve modernleşen yüzünün bir göstergesi” dedi.

Çağlar, medya sektöründe kişisel başarılardan çok grup çalışmalarının etkisine bakılması gerektiğine değinerek, “Şu an başında bulunduğum kuruluşta yürütülen sistemin içinde de bu var. Birbirlerini anlayan, hızlı hareket eden ve kolay iletişim sağlayabilen bir ekibiz. Başarı için gerekli olan sinerji, işbirliği, dayanışma, üretme ve birlikte hareket etme konularında doğru hareket ettiğimize inanıyorum” diye konuştu.

TV'LERİN GÜNDÜZ KUŞAKLARINDAKİ YAYINLAR

Haberin Devamı

RTÜK'ün TV kanallarının gündüz kuşağında yer alan programlara getirdiği bazı kısıtlamalara ilişkin soru üzerine de Çağlar, kendisine göre bu durumun tamamen bir arz talep meselesi olduğunu vurguladı.

Çağlar, talep olduğu sürece bu tür yayınların devam edeceğini dile getirerek, şikayetler geldiği sürece yayınların kişi veya format değiştirip tekrar izleyiciye sunulacağını söyledi.

Kanal yöneticilerinin, ellerindeki “Rating” ve “Share” oranlarıyla hareket ettiklerine dikkati çeken Çağlar, şunları kaydetti:

“Artık bilgi teknolojilerinin en yaygın kullanıldığı bir dönemdeyiz. Eminim ki yaptıkları araştırmalar sonucu edindikleri veriler doğrultusunda bu programlarda ısrarlı olarak kalıyorlar. Çünkü, genel bir yargıları var, 'halk bunu istiyor' şeklinde. Oysa, bu tutum çok doğru değil. Ortaya çıkan yaratıcılıkları değerlendirip, bunlar üzerine gitmek gerekir. İzleyicinin ilk başlarda merak ve hevesle izlediği konular, zaman geçtikçe sıradanlaşıyor ve izleyici gözündeki değerini yitiriyor. Belki de sadece bu programların sorunu değil, bu mecraların genel sorunu...

Haberin Devamı

Şu an alınan kararı elbette yerinde buluyorum. Çünkü, ortaya çıkan görüntüler düzeysizleştikçe daha fazla ilgi görüyor. Gün geçtikçe de şiddet ve tartışmalar daha ön plana çıkıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!