Casio: Her modelimizin ‘asker saati’ gibi satmasını isterim

Güncelleme Tarihi:

Casio: Her modelimizin ‘asker saati’ gibi satmasını isterim
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2011 00:00

Csaio International Genel Müdürü Akio Ota, saat pazarında 2011 yılında yüzde 20 büyümeyle 1 milyar dolar ciro hedeflediklerini açıkladı.

Haberin Devamı

Ota, “Türkiye’de en çok satan modelimiz F91’e asker saati dediğinizi biliyorum. Keşke her modelimiz bu satış rakamlarına ulaşsa. Türk insanının bu yakıştırmasını beğeniyorum ancak sadece askerler değil herkes saatlerimizi taksın” dedi.

Potansiyel yüksek

Global ekonomik kriz sırasında Amerika ve Latin Amerika’nın kendi ürünleri açısından en çok etkilenen bölgeler olduğunu belirten Akio Ota, şöyle konuştu: “Tam olarak saatler durmadı ama yüzde 20 kayıp yaşadık oralarda. Bu yüzden G-Shock markamızla satış artırma çabalarımız oldu. Bunlara yöneldik. Bununla birlikte zararı yüzde 5-6 seviyelerine indirdik. Türkiye’de mükemmel bir genç nüfus var. Gençleriniz bizim ülkemizdeki gibi tüketimi çok seviyor. Yeniliklere açık. Türkiye’de saat pazarının potansiyeli çok yüksek.”

Haberin Devamı

Festival düzenleyecek

Akio Ota, “Shock the World” adlı festivali bu yıl Türkiye’de de düzenleyeceklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Festivalin ilkini 2009’da Londra’da gerçekleştirdik. Dünyaca ünlü sanatçılar katılıyor. Bu yıl ekim ayında Türkiye’de de gerçekleşecek. Katılacak isimler henüz netleşmedi ama herkes tarafından tanınan isimlerle görüşmelere başladık.”

Mağaza açacak

Casio’nun dünyada G-Factor adında perakende mağazalarının olduğunu dile getiren Türkiye distribütörü Ersa Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ergün, şunları anlattı: “G-Factor mağazaları açmak istiyoruz. 2011 yılına yetişmeyecek ama 2012’de 3 tane açmayı planlıyoruz. Bir tanesi Anadolu yakasındaki bir alışveriş merkezinde olacak. Onun dışında İstinye Park’ta olmayı çok istiyoruz. Orası için sıra bekliyoruz. Zorlu’nun projesi için de sıradayız. Zamanla tüm AVM’lere girmek istiyoruz. Sonrasında İstanbul’un lüks caddelerinde de açmayı düşünebiliriz.”

Üretimde durma yok

CASIO International Genel Müdürü Akio Ota, “Bizim Japonya’da bulunan fabrikamız deprem ve tsunami bölgesine uzakta. Bu yüzden üretimde herhangi bir kesilme yok. Sadece elektrik kesintileri etkiliyor. Ancak Japonya’daki bir çok şirket bundan çok fazla
etkilendi” dedi.

14 milyon dolara çıktık, kriz öncesine döndük

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de yılda 600 bin adet Casio marka saat satıldığını belirten Türkiye distribitörü Ersa Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ergün, şu bilgileri verdi: “2010 yılında Casio’da 14 milyon dolar ciroya ulaştık. 2009’a göre yüzde 27, 2008’e göre ise yüzde 15 büyüdük. Kriz öncesi dönemdeki satışlarımızı yakaladık. 2011’de Casio’da büyüme hedefimiz yüzde 20. Türkiye saat pazarından aldığımız pay yüzde 2.5 civarında. Türkiye’de 100 marka var ve rekabet yoğun yaşanıyor. Bizim ortalama perakende fiyatımız 100 dolar seviyesinde olduğu için krizde kaybımız yüzde 10 civarında oldu. Daha lüks saat gruplarında ise yüzde 50’ye yakın düşüşler yaşandı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!