Güncelleme Tarihi:
Erbaş, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'ın, dışa bağımlı yüksek enerji ithalatı nedeniyle rekor cari açık verildiğini ve bu nedenle dünyanın en pahalı benzininin Türkiye'de olduğunu söylediğini hatırlattı.
Erbaş, Ali Babacan'ın, enerjideki dışa bağımlılık nedeniyle tasarruf yapmak gerektiğini söylediğini belirterek, “Bireysel ulaşımda otomobil yerine motosiklet kullanılması durumunda yakıt tüketimi üçte 1'e inecektir. Bir otomobil trafik nedeniyle ayda ortalama 1.000 lira yakıt tüketir. Bir motosiklet ise aynı trafikte hiç durmadan gittiği için 250 lira yakıt harcar” dedi.
Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde işe gidiş saatlerinde trafiğe çıkan milyonlarca otomobil sürücüsünden sadece yarısının ulaşımda motosikleti tercih etmesi durumunda daha az yakıt tüketileceğini ve daha az ithalat yapılacağını ifade eden Erbaş “Daha rakamsal tanımlamak gerekirse, sadece işe giderken 1 milyon otomobil yılda ortalama 720 bin litre benzin tüketirken, 1 milyon motosiklet sadece 216 bin litre benzin tüketecektir. Buna bağlı olarak ithalat azalacağı için benzin fiyatlarında Türkiye dünya şampiyonluğuna oynamayı bırakacaktır” dedi.
Erbaş, motosikletin trafik sıkışıklığına da çözüm olacağını dile getirerek, bireysel ulaşımda bir motosikletin otomobilin üçte biri kadar yer kapladığını, park yeri sorunu yaratmadığını ve bir otomobilin yerine dört tane motosikletin park edilebildiğini söyledi.
Motosikletin ayrıca düşük yakıt tüketiminden olayı düşük emisyon değerleri ile havayı daha az kirlettiğini dile getiren Erbaş, motosiklet kullanımının artması için vergi oranlarının teşvik edici düzeye indirilmesi gerektiğini bir kez daha yineledi.
Erbaş , “Trafikte de motosikletin daha güvenli kullanılabilmesi için düzenlemeler yapılmalı. Ayrıca otoban ve köprü ücretleri yeniden düzenlenmeli. Özellikle köprü ücretleri motosikletler için otomobillerin yarısı olmalıdır” dedi.
Bu yıl ocak-ağustos döneminde motosiklet satışlarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9,34 oranında bir düşüş yaşandığını dile getiren Erbaş, 2012 yılı satışları için öngörülerin 180 bin adetler seviyesinde olduğunu kaydetti.
“Satışların yarısından çoğu Uzakdoğu kaynaklı...”
Erbaş, Türkiye'de motosiklet sektörünün henüz Avrupa seviyesine gelemediğine işaret ederek, Türkiye'de pazardaki satışların yaklaşık olarak yarısından fazlasını Uzakdoğu kaynaklı ve küçük hacimli motosikletlerin oluşturduğunu söyledi.
Türkiye'de geçen yıl şubat ayında motor hacmi 250 cc'ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranının yüzde 22'den yüzde 8'e indirilmesinin sektöre büyük bir ivme kazandırdığını dile getiren Erbaş, “Özellikle 250 cc'ye kadar olan motosikletlerin satışlarında yüzde 40 ila yüzde 50'ye varan artış sağlanmıştır. Bu indirimin tüm motosiklet segmentleri için uygulanması motosikletin yaşamda daha fazla yer almasını sağlayacaktır” diye konuştu.
Öncelikle vergi oranlarının motosiklet kullanımını teşvik edici düzeye indirilmesi gerektiğine işaret eden Erbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Trafikte de motosikletin daha güvenli kullanılabilmesi için düzenlemeler yapılmalıdır. Motosikletlere diğer sürücüler tarafından daha fazla dikkat edilmesi ve motosikleti kullanan kişinin de otomobildeki gibi bir insan olduğunun kabul edilmesi gerekmektedir. Bunu sağlayabilmek içinde motosikletlere geçiş üstünlüğü sağlamak gibi kurallar ile kullanımının daha güvenli hale getirilmesi gerekmektedir.
Motosiklet kullanımının artması trafik sıkışıklığının çözümü için en basit çözümdür. Başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerde işe otomobilleri ile gitmeye çalışanların yarısı motosikleti tercih etse trafikte büyük bir rahatlama yaşanır. Bu rahatlamanın yanı sıra motosiklet kullanımının sağlayacağı tasarruf ile hem bireysel ekonomiye, hemde ülke ekonomisine büyük faydalar sağlanır. Bu nedenle gerek vergi indirimleri ile, gerekse motosiklet kullananlara sağlanacak diğer avantajlar ile kullanımının özendirilmesi gerekmektedir.”