Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2009 00:00
Geçen yıl 400 milyon dolar olan cirosunu krize rağmen 750 milyon dolara yükselten Cargill Türkiye Murahhas Azası Mustafa Sayınataç, "Bu yükselişte kriz idaresindeki başarılı çalışmalarımız ve piyasaya sunduğumuz yenilikçi ürünler etkili oldu" dedi.
Türkiye ekibine güven
2008 yılında Cargill Gıda Türkiye’nin bölge sorumluluk alanının genişlediğini anlatan Sayınataç şunları söyledi: "Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri dahil edildi. Cargill Türkiye’nin sorumluluk ve etki alanının genişleten bu görevlendirmenin, global Cargill’in Türkiye ekibine olduğu kadar Türkiye’ye de ne denli güvendiğini gösteriyor."
Kriz deneyimi var
Krizin konuşulduğu bir yıl olan 2008’de yenilikçi ürün ve projelere odaklandıklarını anlatan Sayınataç, şöyle konuştu: "1994 ve 2001 krizinin deneyimine sahibiz. Bu nedenle bu krizde nasıl hareket edeceğimizi az çok biliyorduk. Katma değeri ürünlerle pazarda büyümeye devam ediyoruz. Orta vadede ise bu ürünleri Türkiye’de üretmeyi planlıyoruz."
250 milyon dolarlık pazar
Cargill Türkiye Tarımsal Ürünler İş Ünitesi’nin Türkiye pazarının ihtiyaç duyduğu ürünlerde bu yıl 250 milyon dolarlık bir pazar oluşturduğuna dikkat çeken Sayınataç, şu bilgileri verdi: "Ayrıca Cargill Gıda Türkiye’nin yarattığı iş hacmi dışında global Cargill’in dünyadaki faaliyet alanlarının da bu yıl Türkiye’ye yansımalarının devamını gördük. Pamukta, don yağında, mısır özü yağıda, petrolde ve demir çelikte 375 milyon dolarlık bir ticaret hacmine ulaştık."