Güncelleme Tarihi:
TORUNLAR Grubu tarafından 100 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen Mall of Antalya, 28 Nisan’da ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Mall of Antalya ile Torunlar, İstanbul, Bursa, Antalya, Ankara, Samsun, Kütahya ve Marmaris’te bulunan AVM sayısını da 11’e yükseltti. Torunlar Grubu AVM’lerinin yerli ve yabancı markaların yer aldığı 1500 mağazaya ev sahipliği yaptığını dile getiren Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, AVM’lerde 12 bin kişiye istihdam sağlandığını, yıllık ziyaretçi sayılarının ise 52 milyon civarında olduğunu söyledi.
ALIM GÜCÜ YÜKSELMİYOR
Gayrimenkul sektörü hakkında da değerlendirmelerde bulunan Torun, gayrimenkulde ABD’deki gibi fiyat kaynaklı bir mortgage krizinin değil ama bir talep yetersizliği sıkıntısının olabileceğini kaydetti. Torun şunları söyledi: “Bunda birçok irili ufaklı firmanın gayrimenkule girmesiyle oluşan arzla beraber, yeni projelerdeki konutların alıcısının Türk vatandaşları arasında sınırlı olması var. Metrekaresi 5 bin TL olan bir konutun alıcısı Türkiye’de sınırlı. Ancak yatırımcının mevcut durumda bu rakamlardan aşağıda yatırım yapması mümkün değil. Dolayısıyla yabancıya konut satışı burada öne çıkıyor. Yabancıların konut almasını teşvik edecek projelerin hızlıca geliştirilmesi ve mevzuatlarının hızlıca hazırlanması gerektiyor. Türk vatandaşlarının alım gücü yükselmiyor.”
Mall of Antalya ile ilgili bilgileri de paylaşan Torun, “İtalya, Fransa ve Amerika’da ilk örneklerini gördüğümüz yeni perakende akımının Türkiye’deki öncülüğünü yapıyoruz. Deepo Outlet’in yanı başına 100 milyon dolarlık yatırımla Mall of Antalya’yı açtık. Deepo, outlet ürünlerin satışını yaparken Mall of Antalya’da sezon ürünleri satılacak. Ortak eğlence ve sosyal alanları ile her iki AVM verimli bir sinerji oluşturacak. Bu konsepti Türkiye’de ilk kez Antalya’da hayata geçirdik” dedi.