Güncelleme Tarihi:
BİR restoran ve karnı aç bir müşteri için en önemli şey yemek mönüsüdür. Müşteriler, hemen mönüye sarılır ve yemek seçmeye çalışır. Mönüde fotoğraf yoksa müşterilerin işi daha da zorlaşır ve siparişini verecekleri yemeği hayal etmeye çalışır.
FOTO REALİSTİK YÖNTEMİ
Birçoğumuzun restoranlarda yan masanın yemeğine bakıp ne yediklerini veya garsonun elinde taşıdığı yemeğin ne oldugunu merak ettiğini söyleyen Güler, “Kabaq olarak bu sürece 3 boyutlu tarama ve arttırılmış gerçeklik teknolojileriyle farklı bir bakış açısı getirdi” dedi. Arttırılmış gerçeklik alanında iyi deneyim yaratmanın önemine dikkat çeken Güler, şunları söyledi: “Kaliteli 3D içerik sunulması gerekiyor. Dünya uzerinde ilk kez yemekleri ‘fotorealistik’ yöntemiyle tarayıp, arttırılmış gerçeklik ile gösteren firma olduk. Geldiğimiz noktada bu deneyimimizi bir 3D tarama yapan ufak bir ürüne aktarıp, restoranların ve restoran fotoğrafçılarının kolayca ürünlerini tarayabilecekleri bir altyapı kuracağız. Bunun yanında marka olarak, hazırladığımız video içeriklerle adımızı tüm dünyada duyurmayı başardık.” Birkaç iş modeliyle çalıştıklarını belirten Güler, “Restorant içi e-mönü, yemek teslim, catering, yemek kitapları modellerimiz arasında. En yaygın olarak kullanılan ise restoran içi kullanım. Bu modeldeki gelirimizi aylık ücretlerle karşılıyoruz” dedi. Şu anda ABD New York’taki yerel restoranlarla çalışmaya başladıklarını ifade eden Güler, PepsiCo ile etkinlikler için ufak çaplı projeler geliştirdiklerini ve geçen hafta Hong Kong operasyonunu ‘PCCW Group’ ile başlattıklarını, yakın zamanda Dubai’ye de açılacaklarını söyledi.
HEDEF YEME-İÇME SEKTÖRÜNDE LİDERLİK
KABAQ olarak öncelikle akıllı telefonlar üzerinden mobil arttırılmış gerçeklikle kullanıcı deneyimi yaratmak istediklerini söyleyen Güler, “Apple’ın AR Kit ve Google Tango gibi platformlarla arttırılmış gerçeklik teknolojisine olan ilgi her geçen gün artıyor. Biz de bu platformları kullanarak, yeme-içme sektöründe lider olmayı planlıyoruz” diye konuştu.
YENİ TUR YATIRIM ARIYOR
GEÇEN yıl aralık ayında 200 bin dolarlık tohum yatırım aldıklarını söyleyen Güler, şu anda ABD’nin San Francisco şehrinde yeni tur için yatırım arayışlarına başladıklarını anlattı.