Güncelleme Tarihi:
Dört yıldır yılan hikayesine dönen Çanakkale Köprüsü projesiyle ilgili prosedür, Köprü'ye talip olan yeni konsorsiyumun başvurusu sonucu silbaştan yenilenecek.
400 milyon dolarlık projenin yapımına İspanyol Dragados, İngiliz Amec ve Danimarkalı Tharsten firmalarından oluşan konsorsiyumu talip oldu. Ön görüşmeleri kamuoyundan gizli tutulan Dragados-Amec-Tharsten konsorsiyumuyla yapılan müzakereler belli bir noktaya geldi. KGM yetkilileri, yeni konsorsiyumun fiyatı da içeren teklifiyle 16 Mart Pazartesi günü Karayolları'na başvuracağını bildirdi.
Çanakkale Köprüsü için, 1994 yılında Fabricaciones Militares firması ile görüşmelere başlanmasına karşın, aradan geçen dört yılda mesafe alınamadı. KGM yetkilileri, firmanın ‘ehliyeti’ konusunda kuşkulu olduklarını belirterek, ‘‘Köprüye ortak olarak talip olduğunu söyledikleri Alman Krupp firmasından bir türlü yetkili imza getiremediler. Bu da teklifin ciddiyeti konusunda bizi düşündürdü’’ dediler.
KİLİTBAHİR-SARIÇAY
Çanakkale Köprüsü projesinin Yap-İşlet-Devret modeline göre yaptırılması için YPK'dan dört yıl önce karar alınmıştı. Ancak yetkililer, karar metninde, eski firma Fabricaciones Militares'in adının yer aldığını ve bu ibarenin de kararı geçersiz kıldığını belirterek, yeni bir YPK kararına ihtiyaç olduğunu kaydettiler.
Çanakkale Köprüsü, Kilitbahir-Sarıçay arasına yapılacak. Tek kutu çelik köprü tekniğiyle yapılacak olan köprü, bu teknikte yapılmış Avrupa'nın en uzun ikinci, dünyanın en uzun üçüncü köprüsü olacak. Köprünün, tarihi ve askeri yapılanmaya zarar vermemesi için bin 1260 metre, 410 metre ve 375 metrelik 3 adet de tünel yapılacak. İzmir-İstanbul otoyoluna bağlanacak olan 6 şeritli köprüden, ilk açıldığında günde 4 bin 500 araç geçecek.