Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2010 00:00
Amerikan rüyasını sembolize eden marka olarak anılan Tommy Hilfiger’ı, hazır giyim perakende devi Phillips-Van Heusen 3 milyar dolara satın almak için imzayı attı.
Calvin Klein markasının da sahibi olan Phillips-Van Heusen, Apax Partners şirketinden Tommy Hilfiger’ı alarak, 4.6 milyar
dolar gelirle dünyanın en büyük perakende gruplarından biri oluyor.
2 katına sattı1951 doğumlu Amerikalı Tommy Hilfiger kendi ismini taşıyan markasını 1984 yılında kurmuştu. Amerikan bayrağını simgesi olarak seçen markayı 2006 yılında özel yatırım şirketi Apax Partners’a 1.6 milyar dolara satmıştı. Apax Partners başkanlığındaki grup Tommy Hilfiger’ı 500 milyon dolardan fazla yatırım yaparak çalışan sayısını 1000’in üzerine ve 574 olan mağaza sayısını 1002’ye çıkarmıştı. Önünde sonunda markayı elinden çıkarması beklenen Apax’ın, 4 yıl sonra neredeyse aldığı bedelin 2 katına Tommy Hilfiger’ı satması büyük bir ticari başarı olarak kabul ediliyor.
Phillips-Van Heusen, 2.6 milyar doları nakit, 379.9 milyon doları
hisse olarak ödeyecek ve 137.6 milyon dolar tutarındaki borcu üstlenecek. Calvin Klein, Geoffrey Beene, Kenneth Cole New York, Van Huesen, Arrow, IZOD ve Bass gibi markaların sahibi Phillips-Van Heusen’in Başkanı Emanuel Chirico, Tommy’nin bazı markalarının dünyaya açılmasına yardımcı olacağını belirterek, “Kendi ürünlerimiz için Tommy Hilfiger’ın güçlü Avrupa dağıtım kanallarından faydalanacağız” dedi. Tommy Hilfiger’ın CEO’su Fred Gehring görevine devam ederken, Phillips-Van Heusen’s uluslararası operasyonlarını üstlenecek ve yönetim kurulu üyesi olacak.
Borsada da çoştuSatın alma haberi Phillips-Van Heusen’in hisseleri yüzde 12 yükselerek son 1 yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Şirketin gelirinin yüzde 60’ı ABD yüzde 40’ı ise deniz aşırı ülkelerden gelecek. Cironun yüzde 90 satışlardan geriye kalan kısmı ise isim hakkından elde edilecek. Tommy Hilfiger markasının tasarımlarında herhangi bir değişiklik olmayacağı belirtilirken, yine tasarımcı Tommy Hilfiger’ın görevine devam edeceği kaydedildi.
Türkiye’yi model alıp büyümüştü
TOMMY Hilfiger, 33 mağaza ve 30 milyon
Euro perakende cirosuna sahip Türkiye operasyonunu Unitim’den Mayıs 2005’te satın almıştı. Tommy Hilfiger CFO ve COO’su Ludo Onnink, ABD ve Avrupa’dakinin aksine Türkiye’de hızla mağazalaşarak önce merkezi korkutan daha sonra ise örnek olan Türkiye operasyonunu satın almak için şu anda kendilerine güven duyduğunu belirterek “Bir kaç yıl önce bu satın almaya hazır değildik” demişti.