Güncelleme Tarihi:
Forbes tarafından dünyanın en hızlı büyüyen şirketi olarak gösterilen Groupon, dünya genelinde 83 milyon üyesine 7 bin çalışanı ile hizmet veriyor. Akordiyon çalan ve yaptığı sıradışı şakalarla şirketin renkli kişiliğini yansıtan Groupon kurucu CEO’su Andrew Mason da, halka arz sonrasında yüzde 7.7’lik hisse oranı ile yeni milyarderler arasındaki yerini alacak.
Haziran ayında halka arz için başvuruda bulunan Groupon’un, 750 milyon dolar gelir elde etmeyi hedeflediği belirtilirken, şirketin LinkedIn’in ardından bu kararı aldığı belirtildi. Gerçekleştirdiği halka arzla birlikte şirket değerini 9 milyar dolara çıkaran iş dünyasının sosyal paylaşım sitesi olarak bilinen LinkedIn’in ardından sırasıyla Groupon, Facebook ve Zynga’nın da önümüzdeki dönemde hisselerini halka açması bekleniyor. 30 yaşında olan CEO Andrew Mason’ı, geleceğin Mark Zuckerberg’i olarak gösterenler var. Ancak bu yaklaşım için uzmanlar, “Bu yakutla pırlantayı kıyaslamak gibi. İkisi de sıra dışı” ifadesini kullanarak her iki CEO’nun da oldukça başarılı birer yönetici olduğunu savunuyorlar.
Garipleşmek istiyor
Halen bir CEO olma fikrini kendisine konduramadığını söyleyen Mason, şirketin durumu ve yönetim ile ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Kendimi sürekli ‘yönetici’ kelimesini kullanırken buluyorum. Geçtiğimiz yıl katıldığımız bir konferansta, şirket adına ödül alacağımı öğrendiğimde, saçlarımı jöleyle geriye tarayıp, yüzüme de bronzlaştırıcı fondoten sürerek rakip bir kuruluşun bize yönelik hazırladığı reklamı bizim yöntemlerimizle eleştirmiştim. Şirketteki iş arkadaşlarıma da her gün yeni kurulmuş bir şirketmişiz gibi çalışmaları gerektiği fikrini aşılıyorum. İki haftada bir merkez binamızın yanındaki kilisede toplanarak şirket hakkında bana soru sormaları şansını tanıyorum. Bütün şirketler büyüdükçe kurumsallaşmaya çalışırken, biz büyüdükçe garipleşmeyi amaçlıyoruz.”