Çalışanlarıyla kilisede dertleşiyor 20 milyar dolarlık değer hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Çalışanlarıyla kilisede dertleşiyor 20 milyar dolarlık değer hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 24, 2011 00:00

‘Bir pizzaya iki pizza’ gibi iddialı kampanya ile üç yıl önce internet üzerinden indirim fırsatı sunarak işe başlayan Groupon’un önümüzdeki dönemde gerçekleştireceği halka arzla 20 milyar dolarlık piyasa değerine ulaşması bekleniyor.

Haberin Devamı

Forbes tarafından dünyanın en hızlı büyüyen şirketi olarak gösterilen Groupon, dünya genelinde 83 milyon üyesine 7 bin çalışanı ile hizmet veriyor. Akordiyon çalan ve yaptığı sıradışı şakalarla şirketin renkli kişiliğini yansıtan Groupon kurucu CEO’su Andrew Mason da, halka arz sonrasında yüzde 7.7’lik hisse oranı ile yeni milyarderler arasındaki yerini alacak.

Haziran ayında halka arz için başvuruda bulunan Groupon’un, 750 milyon dolar gelir elde etmeyi hedeflediği belirtilirken, şirketin LinkedIn’in ardından bu kararı aldığı belirtildi. Gerçekleştirdiği halka arzla birlikte şirket değerini 9 milyar dolara çıkaran iş dünyasının sosyal paylaşım sitesi olarak bilinen LinkedIn’in ardından sırasıyla Groupon, Facebook ve Zynga’nın da önümüzdeki dönemde hisselerini halka açması bekleniyor. 30 yaşında olan CEO Andrew Mason’ı, geleceğin Mark Zuckerberg’i olarak gösterenler var. Ancak bu yaklaşım için uzmanlar, “Bu yakutla pırlantayı kıyaslamak gibi. İkisi de sıra dışı” ifadesini kullanarak her iki CEO’nun da oldukça başarılı birer yönetici olduğunu savunuyorlar.

Haberin Devamı

Garipleşmek istiyor

Halen bir CEO olma fikrini kendisine konduramadığını söyleyen Mason, şirketin durumu ve yönetim ile ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Kendimi sürekli ‘yönetici’ kelimesini kullanırken buluyorum. Geçtiğimiz yıl katıldığımız bir konferansta, şirket adına ödül alacağımı öğrendiğimde, saçlarımı jöleyle geriye tarayıp, yüzüme de bronzlaştırıcı fondoten sürerek rakip bir kuruluşun bize yönelik hazırladığı reklamı bizim yöntemlerimizle eleştirmiştim. Şirketteki iş arkadaşlarıma da her gün yeni kurulmuş bir şirketmişiz gibi çalışmaları gerektiği fikrini aşılıyorum. İki haftada bir merkez binamızın yanındaki kilisede toplanarak şirket hakkında bana soru sormaları şansını tanıyorum. Bütün şirketler büyüdükçe kurumsallaşmaya çalışırken, biz büyüdükçe garipleşmeyi amaçlıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!