Güncelleme Tarihi:
ŞİRKETLER en büyük gücünü çalışanlardan alır. Peki çalışanlar gücünü nereden alır? Bu soruya yanıt arayan girişimci, 2013 yılında çalışan esenlik platformu Wellbees’i kurdu. Bu platform ile çalışanlar; genel duygu durumu, uyku kalitesi, su tüketimi ve adım verileri dahil olmak üzere kendilerini ve gelişimlerini takip ediyor, diyetisyenler, psikologlar ve spor eğitmenleri ile bire bir online görüşüyor, sosyalleşme ve eğlence amaçlı etkinliklere katılıyor, meditasyon, yoga ve egzersiz gibi çeşitli uzman içeriklerine ve canlı yayınlara ulaşabiliyor.
Çalışanların esenlik seviyelerini artırarak, şirketlerin mutlu bireylerle güçlenmesini sağlayan platformun yola çıkışı hikâyesini ve yeni dönem hedeflerini Wellbees CEO’su Melis Abacıoğlu anlattı...
ADIMSAYARLA BAŞLADI
Yurtdışında matematik ve sanat eğitimi aldıktan sonra Türkiye’ye döndüğünü, sağlık sektöründe beş yıl çalıştıktan sonra da kendi girişimini kurma kararı aldığını söyleyen Abacıoğlu, ilk deneyimini ve Wellbees’in kuruluşunu şöyle özetledi: “Spor ve teknoloji şimdi olduğu gibi o zaman da hayatımda önemli bir yer tutuyordu. Bu ikisini birleştirebileceğim bir iş hayal ettim ve Hollanda’dan adımsayar saatler getirdim. O dönemde telefonlarda böyle bir uygulama olmadığından çok büyük başarı yakalayacağımı düşünüyordum. Ama 2 bin saatten yalnızca 10 tanesini satabildim. Girişimci olma hayalimin başlamadan bittiğini sandığım bir dönemdi. Ancak görüştüğüm kurumsal firmalardan şöyle sözler duymaya başladım: “Melis biz bu ürünü istemiyoruz ama sen bize bir koşu organize eder misin?” Sonra biri yoga, öbürü hobi kulübü, bir başkası diyetisyen talebinde bulununca çalışan esenliği alanında bir ihtiyaç olduğunu fark ettim. Bunun üzerine hizmet ve ürün grubumu oluşturdum ve 2013 yılında Wellbees’i kurdum.”
250 BİN ÇALIŞANA ULAŞTI
Ortakları Seçil Gürcüoğlu Mercan ve Kerem Gönülkırmaz ile birlikte 2017’de fikri ürünleştirerek, önce web sitesi, ardından da mobil uygulamayı hayata geçirdiklerini dile getiren Abacıoğlu, “2021 yılı Mart ayında ilk kez çıktığımız melek yatırım turu neticesinde 2.5 milyon dolar değerlemeyle ilk yatırımımızı aldık. 2022 Mayıs ayında tamamladığımız tohum yatırım turunda ise 2.2 milyon dolar yatırım aldık. Şu anda da yeni yatırımlar için görüşmelerimiz devam ediyor. Bu kez 10 milyon dolar baremini hedefledik” dedi.
“Bugün 100’den fazla ülkede faaliyet gösteren 80’i aşkın kurumsal şirket üzerinden 250 binden fazla çalışana 10 dilde esenlik sunuyoruz” diyen Abacıoğlu şöyle devam etti: “ İngiltere, ABD ve Dubai’de ofislerimiz bulunuyor. Suudi Arabistan pazarından ciddi bir talep alıyoruz. 2024 yılında burada da ofis açmayı planlıyoruz.”
Wellbees olarak esenliğin sekiz boyutunu (sosyal, entelektüel, fiziksel, finansal, çevresel, duygusal, spiritüel, mesleki) ele alan bütüncül bir yaklaşım sunduklarını söyleyen Melis Abacıoğlu, platformun faydaları için şu bilgileri paylaştı: “Uygulamamızı kullanan mavi yaka çalışanlar kendilerini daha ‘görünür’ hissettiklerini belirtiyor. Beyaz yakaya baktığımızda ise üst yöneticilere kendilerini daha yakın hissettiklerini görüyoruz. Kullanıcıların yüzde 82’si bir sağlıklı alışkanlık geliştiriyor, sosyalleştikçe kendilerini yüzde 10 daha iyi hissediyor, adım yarışmaları sonrası yüzde 73 oranında adım sayılarını artırıyorlar ve yarışmalardan bir ay sonra dahi adım ortalamaları yüzde 30 artmış şekilde devam ediyor. Şirketlere yansımasında ise çalışan bağlılığının yüzde 10 artması ve işten ayrılma oranının yüzde 50 düşmesi gibi güçlü rakamlar karşımıza çıkıyor.”
‘UNICORN DEĞİL ZEBRA OLMAK İSTİYORUZ’
TEKNOLOJİ sektöründe unicorn (1 milyar dolar değerlemeye ulaşan girişim) olma hedefiyle ilerleyen ve çok başarılı olan şirketler olduğunu belirten Melis Abacıoğlu, “Biz ise unicorn olmanın bir adım ötesine geçerek zebra olmak istiyoruz. Zebra; dünya için değer yaratan, kâr ile amaç arasında denge gözeten, gücü ve kaynakları paylaşmaya davet eden bir hareket. Biz de Wellbees olarak değer oluşturan, çalışmanın yöntemini değiştiren, kategoriye isim veren bir oyuncu olmak için çalışıyoruz. Global ölçekte ilk ve en çok tercih edilen şirket olma hedefimize üç sene içinde ulaşmayı planlıyoruz. Hedefimiz 2023 sonuna kadar Türkiye’de ve yurtdışında 500 bin insana dokunmak. Amaçlarımızdan biri de bir yıl içinde derin teknoloji ürünü olabilmek” ifadelerini kullandı.
KOSGEB DİJİTALLEŞECEK DESTEKLER ARTACAK
Girişimci İşadamları Vakfı (GİV) tarafından girişimcilerin bilgilendirilmesi için düzenlenen ‘Girişimci Buluşmaları’na katılan KOSGEB Başkanı Ahmet Serdar İbrahimcioğlu, KOSGEB’de yeni bir dönemin başladığını açıkladı. İbrahimcioğlu, “KOSGEB’in bir yılda destek verdiği işletme sayısı 103 bin. Her alana ulaşabiliyoruz. 36 destek programımız var, ancak 4-5 tanesi biliniyor. Bizim artık KOSGEB tanımını değiştirmemiz lazım. KOSGEB’i yalınlaştıracağız, basitleştireceğiz, basitleştirip derinleştireceğiz, nasıl daha iyi değerlendireceğimize bakacağız, dijitalleştireceğiz” dedi.
TEKNOLOJİ ÖNE ÇIKACAK
İbrahimcioğlu planladıkları destekler için şu bilgileri paylaştı: “Teknolojiye yatırım desteği, kapasite geliştirme desteği, sürdürülebilirlik desteği, yenilenebilir enerji desteği, şirketlere dijitalleşme desteği, küresel alanda rekabet gücünü artıracak destekler olacak. Bu alanlar için 250 milyon dolarlık destek verilecek. Ayrıca model fabrika ve bölgesel desteklerimiz olacak. KOSGEB desteklerinin limitleri de değişecek.”
GİV Başkanı Mehmet Koç da, KOSGEB ile birlikte Girişim Sermayesi Yatırım Fonu kurmayı düşündüklerini açıkladı.
SAĞLIK TEKNOLOJİSİYLE İLK YATIRIMINI ALDI
TEKNOPARK İstanbul’un kuluçka merkezi Cube Incubation’da, yazılım teknolojileri ile hastalıkların tedavisini değiştirecek yöntemler üzerinden çalışmalar yürüten Tesu Health (Tesu Sağlık Teknolojileri A.Ş.), 2024’te gerçekleştirmeyi planladığı global yatırım turu öncesinde 70 milyon TL değerlemeyle ilk yatırımını aldı.
Tesu Health CEO’su Dr. Hasan Avcu, “Hedef pazarlara erişmek ve önemli bir oyuncu olmak için 2024’te global yatırım turuna çıkmayı planlıyoruz. Hedefimiz milyonlarca insana kolaylıkla erişebilecekleri dijital tedaviler sağlarken sağlık sistemlerinin üzerindeki yükü de hafifletmek” dedi. Teknopark İstanbul Genel Müdürü Muhammet Fatih Özsoy da birlikte çalıştıkları girişimlerin dünya çapında elde ettikleri başarılardan büyük gurur duyduklarını söyledi.
GLOBALDE BÜYÜYECEK
Dijital ilaç geliştirme süreçlerini Türkiye, Avrupa Birliği, Birleşik Krallık, Kanada ve ABD tıbbi cihaz mevzuatlarına uygun olarak yürüten Tesu Health, ürünlerini ilk olarak Türkiye, İngiltere, Kanada ve Almanya’da, ardından da AB ülkeleri ve ABD’de hastaların ve hekimlerin kullanımına sunacak. Girişim, global operasyonlarını İngiltere Cambridge merkezli olarak yürütecek.