Güncelleme Tarihi:
Bakan Yazıcı, ticaret sicili kayıtlarıyla tescil ve ilan edilmesi gereken içeriklerin düzenli olarak depolandığı ve elektronik ortamda sunulduğu Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) veri aktarım ve yaygınlaştırma çalışmalarının tamamlandığını açıkladı.
Türkiye genelindeki 238 Ticaret Sicili Müdürlüğü’nün tamamında anılan sistem üzerinden hizmet verilmeye başlandığını kaydeden Yazıcı, MHP Ankara Milletvekili Özcan Yeniçeri’nin yazılı soru önergesine şu yanıtları verdi:
RIZASIZ ŞİRKET YOK
“MERSİS’in kullanılmaya başlaması, vatandaşların şirket işlemlerine ilişkin bugüne kadar yaşadığı birçok sıkıntıyı ortadan kaldıracak çözümleri de beraberinde getirmiştir. Kaybolan ya da çalınan nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport belgelerindeki bilgiler kullanılarak kurulan şirketlere ya da bilgileri kullanılarak adına şirket açılan kişilere ilişkin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca tutulan bir veri bulunmamaktadır. Bununla birlikte Ticaret Sicil Müdürlüklerine dilekçe ve kimlik bilgileriyle müracaat ederek bu durumu bildiren ve Ticaret Sicil Müdürlükleri tarafından TC kimlik numarasıyla isimleri bakanlık bünyesinde yer alan MERSİS kısıtlılar listesine dahil edilen kişi sayısı 26 Mayıs 2014 itibariyle bin 317 olmuştur. Devreye alınan bu uygulamayla MERSİS kısıtlılar listesinde yer alan vatandaşlarımız adına bahsi geçen listede kayıtları olduğu sürece rızaları dışında yeni bir şirket veya ticari işletme kuruluş işlemlerinin yapılması, şirketlere yönetici olarak atanmaları önlenmiş olmaktadır.”
18 MART’TA BAŞLADI
MERSİS, ticaret sicil işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasına imkan sağlıyor. 18 Mart’a uygulamaya geçen sistemle bilgi güncelleme, şirket birleştirme, unvan değişikliği, iflas başvuruları, genel kurul bildirimi ve çalışanların SGK kayıtları gibi tüm işlemler elektronik ortamda yapılabiliyor. Şirketlerin yaşam süresi içinde faaliyetini sürdürmesi amacıyla çeşitli kurumlardan aldıkları tescil, izin, patent ve belge işlemleri de MERSİS üzerinden yapılabiliyor.