Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 1 milyar 350 bin dolar büyüklüğe ulaşan ve 55 bin kişiye istihdam sağlayan, yatırım ve istihdam açısından önem kazanan çağrı merkezlerinde, müşteri memnuniyeti en önem kriter. Dakikalarca açılmayan telefonlar, müşteriye doğru hizmeti veremeyen temsilciler artık yavaş yavaş geride kalmaya başlıyor. Türkiye’de hizmet veren çağrı merkezleri de belli başlı kriterlerden geçerek, ödüllendiriliyor. Bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen ve İstanbul özelinden çıkarak Türkiye’ye yayılan Çağrı Merkezi Ödülleri’nde 11 kategoride sektörün en iyileri belirlendi. Dün düzenlenen törende, Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nde 500 ve üzeri koltuk kapasitesinde Vodafone, 100-499 arası koltuk kapasitesinde Speak, “Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi Ödülü’nü kazandı. Birincinin çıkmadığı 100’den az koltuk kapasitesinde ise Bursagaz, ‘En Övgüye Değer Çağrı Merkezi’ seçildi.
59 BAŞVURU YAPILDI
IMI Conferences’ın Turkcell Global Bilgi ana sponsorluğunda düzenlediği Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’ne, bu yıl 30 firma 11 ayrı kategoride 59 ödül başvurusu yaptı. Büyük ödül ve övgüye değer ödülleriyle birlikte 11 kategoride 18 ödül dağıtıldı. Ödül için en fazla başvuru, “Sosyal Medyada En İyi Müşteri Yönetimi” kategorisine yapılırken, rekabet de Telekomünikasyon ve finans sektörü arasında yoğunlaştı. Ödüllere özel sektörün yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarından da ilgi vardı.
ÖDÜLLERİ KİMLER ALDI
25 kişilik değerlendirme kurulunun belirlediği Türkiye Çağri Merkezi Ödülleri’nde ‘En İyi Çağrı Merkezi’ kategorisinde 500‘den fazla koltuklu çağrı merkezinde Vodafone, 499-100 koltuklu çağrı merkezinde Speak ödül kazandı. ‘En İyi Çağrı Merkezi Eğitim Programı’ ödülünün sahibi Speak olurken, ‘En İyi Çağrı Merkezi Performans Gelişimi’ ödülünü de Türk Ekonomi Bankası kazandı. ‘En İyi Müşteri Deneyimi’ ödülü Avea’ya giderken, ‘En İyi Yeni Çağrı Merkezi’ de Sedaş oldu. ‘Teknolojinin En İyi Kullanımı’ kategorisinde Avea, ‘Sosyal Medya’da En İyi Müşteri Yönetimi’ kategorisinde Akbank ödül kazandı. ‘En İyi Çağrı Merkezi Takım Lideri’ Atos’tan Sevil Korkmaz olurken, ‘En İyi Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi’ de Akbank’tan Gülcan Ünal oldu. ‘En Yaratıcı Çağrı Merkezi Uygulaması’ kategorisinde Vodafone ödül kazandı. En İyi Telemarketing ve Satış Kampanyası kategorisinde ise birinci çıkmadı. Özel Ödül de EMO Görme Engelliler Projesi’nin oldu.
7 kriterde ödül
ÇOKLU değerlendirme kriterlerinin uygulandığı Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nde strateji ve liderlik, süreç yönetimi, insan kaynakları ve gelişim yönetimi, operasyonel planlama, teknoloji kullanımı, performans yönetimi ve elde edilen sonuçlar, yenilikçi-fark yaratan uygulamalar kriterlerine göre ödüller belirleniyor.
Gözbebeği oldu
IMI Group Başkanı Meltem Karateke, konferansı ilk kez düzenlediklerinde İstanbul’un Doğu Avrupa ve Orta Doğu’da geleceğin çağrı merkezi hizmet üssü olacağını öngördüklerini belirterek, “Çağrı merkezi sektöründe artan Anadolu yatırımları, verilen devlet teşvikleri büyümeyi İstanbul’la sınırlı bırakmadı ve ülke geneline yaydı” diye konuştu.
5 yılda yatırım arttı
ÇAĞRI merkezlerine yapılan yatırım özellikle son 5 yılda artmaya başlarken, yatırımlar da Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde yoğunlaştı. Anadolu’yu keşfeden çağrı merkezlerine 2011 rakamlarına göre, geçtiğimiz 5 yılda 200 milyon liralık yatırım yapıldı. Yatırımlardan en büyük payı Erzincan alırken, Erzurum, Malatya, Sivas, Bingöl, Bitlis de ön plana çıktı. Anadolu’daki çağrı merkezlerinde 3 bin kişilik bir ek istihdamın daha yaratılması planlanıyor.
Doğu illeri önde
TÜRKİYE’de 1 milyar 350 bin dolar büyüklüğe ulaşan ve 67 bin kişiye istihdam sağlayan çağrı merkezleri, son dönemde Anadolu’da yarattığı istihdamla ön plana çıktı. Bankacılık, ulaşım, telekomünikasyon ve teknoloji şirketlerinin Erzurum, Erzincan, Bingöl, Diyarbakır gibi Doğu illerinin yanı sıra Samsun, Gümüşhane, Malatya, Kayseri gibi illerde de yapılan çağrı merkezi yatırımları hem sektörü büyütürken hem de bölgedeki gençlere iş imkanı sağlıyor. Maaşların ortalama 1000-1250 lirayı bulduğu, koltuk sayısının da 58 bini aştığı çağrı merkezleri, müşterilere dış kaynak hizmet veren kuruluşların katkısıyla büyümeye devam ediyor.
TÜRKİYE Çağrı Merkezi Ödülleri’nde verilen kavuk şeklindeki ödülleri modacı Cemil İpekçi tasarladı.