Çağrı merkezi tasarım ve yapımına yöneldi, 30 bin kişilik ortama imza attı

Güncelleme Tarihi:

Çağrı merkezi tasarım ve yapımına yöneldi, 30 bin kişilik ortama imza attı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2011 00:00

Çok sayıda firmanın çağrı merkezlerini inşa eden Mod Tasarım, malzemeyi üretip uygulayarak 9 dosyada 68 patent sahibi oldu. Firmanın sahibi Ercan Sicim, “Kurulumunda görev aldığımız çağrı merkezlerinde çalışan sayısı 30 bini aştı” diyor.

Haberin Devamı

SON yıllarda, uluslararası firmaların da call center (çağrı merkezi) kurmak için yöneldiği Türkiye’de, sadece bu sistemler için üretim ve uygulama yapan firmalar da çıkmaya başladı. Yıldız Teknik Endüstri Mühendisliği mezunu ve ayrıca iç mimarlık eğitimi alan Ercan Sicim’in babasından ayrılıp kurduğu Mod Ofis Bölme Sistemleri Tasarım Mobilya Sanayi ve Ticaret ltd. (Mod Tasarım), 2006’dan sonra tamamen çağrı merkezi projelerine odaklandı. Hem malzemeyi üreten hem de uygulayan firma, çoğunlukla ofis seperasyon sistemleri ve türev bileşenleri hakkında 9 dosyada 68 patent sahibi olmayı başardı. 7 TÜBİTAK belgesi ve 1 faydalı model patent belgesi de alan Mod Tasarım’ın bugüne kadar kurulumunda görev aldığı çağrı merkezlerinde toplam 30 bin kişi çalışıyor. Geçen yıl 20 kişilik kadroyla 2.7 milyon lira ciro yakalayan firmanın sahibi Ercan Sicim, “Ortamdaki sesi yüzde 50 yutan sistem geliştirdik. Tek vida kullanmadan 11 parçalı geçme sistem kuruyoruz. Tek kablo da görünmüyor” diyor. Sicim, şöyle başlıyor girişimcilik öyküsünü anlatmaya:
Mobilyacı babadan ayrıldı
“Sivaslıyız. Babam Ali Sicim 1970’lerde İstanbul’a gelmiş ve Karaköy’de bir mobilyacının yanına yardımcı eleman olarak girmiş. Yılarca çalışıp işi öğrenmiş. 1979’da da kendi şirketini ofis mobilyası alanında (Güler Mobilya) kurmuş. Babamın işi çok hızlı büyümüştü. 1994’te Türkiye’nin en büyük mobilya fabrikalarından biri bizimdi. Baba oğul birlikte çalıştık. Ben Yıldız Teknik Endüstri Mühendisliği’ni bitirdim. 2000 yılında askerden geldikten sonra babamdan ayrılma kararı aldım.”
Endüstri mühendisliğinin üzerine özel bir kurumda iç mimarlık eğitimini de ekleyip ‘ev ve ofis dekorasyon’ işi yapmaya başladığını anlatan Ercan Sicim, “Ofisle ilgili komple iç mimari projeler almaya başladım. İhtiyaç üzerine seperasyon (bölme) sistemlerinde yeni ürünler üretmeye başladık” diyor.
2006’dan sonra çağrı merkezleri
Ercan Sicim şöyle devam ediyor: “Ürünler fabrikasyon, ölçüler standarttı. 1.6 metrelik bir masa öngörüldüyse, karşınızdaki kişiyle sizi ayıracak seperatör 80 santimlik iki panel olmak zorundaydı. Önce kesitte 4 santimetreye indik. Kablo kanalları koyduk. Masa üstündeki yoğun eşyaları taşıtabileceğimiz, üzerine priz de takabileceğimiz paneller yaptık. Sektörde çağrı merkezlerini kurmak için gerekli panel sistemlerine odaklandık. 2006’dan itibaren de büyük ölçüde çağrı merkezlerine odaklanmış olduk. Şu anda bu sektörde hizmet veren şirketlerin yüzde 50’si müşterimiz olmuş durumda. Bizim yaptığımız projelerde çalışan eleman çağrı merkezi elemanı sayısı 30 bini aştı. 8 kişilik çağrı merkezi de yaptık 1400 kişilik de.”

Haberin Devamı

THY çağrı merkezini 5 günde hazır hale getirdik

Haberin Devamı

MOD Tasarım Genel Müdürü Ercan Sicim, Şekerbank’ın, Halk Bankası’nın çağrı merkezlerine hizmet verdiklerini, Ziraat Bankası’nın görüntülü çağrı merkezini kurduklarını belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “Türk Telekom Assistt’in partneri olduk. THY çağrı merkezini Assistt’e verdi. Altyapıyı 5 günde yeniledik, kablolamaya hazırladık. 11 parça birbiri içine giriyor ama tek vida kullanmıyoruz.”

Sesin yüzde 50’sini yuttuk kablonun tamamını kaybettik

ERCAN Sicim, ofis ortamında sesi yutan sistemlerin dünya genelinde var olduğunu ancak kendilerinin geliştirdiği Modpro adlı ürünün konuyu bir adım daha ileri taşıdığını söylüyor. Sicim, şunları anlatıyor: “Bizim sistem akustik değerlemede ses yutuculukta spesifik bir ürün oldu ve eşiği yüzde 50’ye kadar taşıdı. TÜBİTAK’ta ISO 354:2000 testlerine göre 0.45 ses yutma katsayısı belgelendi. Bu sistemi tüm ofis içi detay çözümlerinde kulanabiliyoruz. Bir ofiste; ses yutan duvar resimleri, resim ve grafik yüzeyli tavan oluşumları gibi birçok materyali uyguluyoruz.”

Haberin Devamı

DİĞER ekobi HABERLERİ

Kışın sıcak, yazın serin tutan yatak yaptı

İŞBİR Holding iştiraklerinde İşbir Yatak, inovatif ürünler için çalışmalarını sürdürüyor. Daha önce masajla uyandıran, lavanta kokulu, antibakteriyel yataklar tasarlayan firma şimdi de kışın sıcak, yazın serin tutan ‘klima’ gibi etki yapabilen yatak üretti. İşbir Sünger Genel Müdürü Metin Gültepe “Akıllı yataklar üretiyoruz. At yelesinden yatak, hindistan cevizi lifli yatak, kumandayla ayarlanabilen bazalar yapıyoruz. At yelesi nemi dağıtma özelliği ile terlemenin önüne geçiyor. Kumandalı bazayla baza açıp kapatmada müthiş rahatlık getiriyoruz. Ürünlerimizde tasarım ve sanat da çok önemli. Style Series ürün grubu oluşturduk baza seti yaptık. Salvador Dali’nin sürreal eserlerinden esinlenen çarpıcı çizgilere yer verdik” dedi. Genel Müdür Yardımcısı İlham Öz de İşbir Yatak’ın 2010’da  60 milyon TL’ye yakın ciro yaptığını 2011 yılı için 75 milyon TL ciro beklediklerini açıkladı.

Haberin Devamı

Marka kitabı yazdı, Rusça ve Çince de yayınlanacak

 MARKA Yönetim Danışmanı Mehmet Ak, birçok firma ve markaya sunduğu bilgi birikimini “Marka Yönetimi ve İmaj” adlı kitabında topladı. 540 sayfalık kitap, çok sayıda görselle desteklenmesinin yanı sıra iş örnekleri ve çalışma formları gibi yardımcı bilgiler de içeriyor. Kitap Türkçeden sonra İngilizce, Çince, Japonca, Rusça, İspanyolca, Fransızca ve Almancaya çevrilerek dünya çapında geniş kitlelere ulaşacak. Kitabın, marka ile işi olan herkes için önemli bir kaynak niteliği taşıdığını söyleyen Mehmet Ak; “Bu kitabı, bugüne kadar edindiğim bilgi ve iş tecrübelerimi, yurtiçi ve yurtdışı deneyimlerimi birleştirilerek oluşturdum. Bunları meslek sırrı olarak kendime saklamadan, bildiğim tüm detaylarıyla ortaya koyarak yazdım” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!