Erkan ÇELEBİ-Çilem KAYA
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2011 00:00
Son dönemlerde hızla gelişen çağrı merkezlerine yenileri ekleniyor. 1 milyar dolarlık ekonomi yaratan çağrı merkezi sektörü, 40 bin kişiye iş kapısı oldu. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Elazığ ve Bingöl’de Vodafone ile Callpex’in çağrı merkezleri açarken, “Doğu’ya, Güneydoğu’ya bilişimle ilgili iş alanları açacağız. 1 milyon kişiye iş kapısı olabilir” dedi.
TÜRKİYE’nin en önemli istihdam kapılarından biri haline gelen çağrı merkezleri bugüne kadar 1 milyar dolarlık ekonomi yarattı. Özellikle Türkiye’nin Doğu illerinde sayıları gittikçe artan çağrı merkezleri 1 milyon kişiye iş kapısı olacak. Vodafone tarafından Elazığ’da, Callpex’in de Bingöl’de kurduğu çağrı merkezlerini açan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Doğu’ya Güneydoğu’ya bilişimle ilgili iş alanları açacağız” dedi.
40 bin kişi çalışıyorBir kişiye iş için 50-60 bin liralık yatırım yapılması gerektiğine dikkat çeken Binali Yıldırım, şu bilgileri verdi: “Burada akıl teri döküyor gençlerimiz. Bir kişiye fabrika kurup iş bulmak için 50-60 bin lira para harcarken burada 5 bin lira harcayarak bir kişiye iş kurulabiliyor. Onun için de bundan sonra da Doğu’ya Güneydoğu’ya sürekli bilişimle ilgili iş alanları açacağız, iş merkezleri açacağız. Daha bu alanda 1 milyon ihtiyacımız var. 1 milyon çalışana kadar gidebiliriz. Gelişmiş ülkelerde 100 kişiye bir çağrı merkezi sandalyesi düşüyor, bizde 2 bin kişiye bir tane düşüyor. Daha gidecek yolumuz çok. Şu anda 40 bine yaklaştı. Ama 1 milyona kadar yolu var. Bu istihdam alanlarında da Doğu ve Güneydoğu’yu seçeceğiz.”
Rica etti, 2 ayda açtıVodafone’a Doğu illerinden birinde çağrı merkezi açmaları için ricada bulunduklarını, bunun ardından 2 aydan kısa bir süre sonra Elazığ Çağrı Merkezi’nin açılışının yapıldığını açıklayan Yıldırım, şöyle konuştu: “Özel sektör sadece hayır yapmak için iş yapmaz. Her yaptığı işte hesap, kitap olacak. Vakıf değilki bunlar. Vakıfları da var o ayrı. Burs, bilgisayar kursları veriyorlar o ayrı. O sosyal sorumluluk. Ama bu iş başka. Bu onların işlerinin bir parçası.”
Devlet fabrika yapmazGünümüzde devletlerin artık güvenlik, adalet, eğitim ve sağlık alanlarında faaliyet yürüttüğünü belirten Yıldırım, şunları anlattı: “Eğitim ve sağlık alanında çok büyük işler başarıldı. Devlet fabrika falan yapamaz. Hiç bunlara itibar etmeyin. Devlet fabrika yapar ama çalıştıramaz. Ondan sonra da borç olarak tekrar sırtımıza gelir. Devlet önünü açsın milletin. Önündeki engelleri kaldırsın yeter. Artık her şey değişti. Bundan sonraki görevimiz istihdam alanlarını artırmak. Artık bahanemiz olamaz. ‘Ulaşamıyoruz efendim, uçaklar çalışmıyor, yollar bozuk’ bu bahaneler bitti. ‘Erişim yok, internet yok’. Diyarbakır’ın Kınık mezrasındaydım. Orada okulda geniş bant internet açılışını yaptık. Eve gittik. O evde de İspanya’daki akrabasıyla hane halkından biri görüntülü telefon görüşmesi yaptı. 10 megabit saniye hız var. İstanbul’da yok. Diyarbakır’ın Kınık mezrasında hızlı. Dokunur dokunmaz uçuyorsunuz.”
BTK: Doğu ve Güneydoğu için istihdam davası olduSON bir kaç gündür çağrı merkezleri açılışlarını yaptıklarını belirten Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, şunları söyledi: “Bu çağrı merkezleri, destek hizmet birimleri belki bu bölgelerin en önemli istihdam kaynağı olacaktır. Bu konu artık Doğu ve Güneydoğu’nun istihdam davası olmuştur. Biz bu davayı bundan sonra hep beraber tüm sektörle beraber sahiplendik, sürdüreceğiz. İnanıyorumki başta Vodafone ve diğer işletmelerimiz olmak üzere bundan sonra çağrı merkezlerini bu bölgelere yansıtacaklardır.”
İlk çağrıyı Bakan cevapladı, abone kamera şakası sandı
VODAFONE’un açılışı sonrası ilk çağrıyı alan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile çağrı merkezini arayan kişi arasında esprili diyaloglar yaşandı. Yıldırım’ın telefonu cevaplandırdığına inanamayan çağrı merkezi müşterisi, iki kez bunun kamera şakası olup olmadığını sordu. Çağrı merkezini arayan aboneye cep telefonu numarasını veren Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, kendisini her türlü konu için arayabileceğini de söyledi. Yıldırım, Samsun’dan arayan vatandaşa “5 gün sonra işime son verilecek, ben de iş arıyorum” diye espri yaptı.
Tüm çağrıların yüzde 15’ini yanıtlayacakYüksek teknoloji ile 3 bin 800 metrekarelik alanda kurulan Elazığ Çağrı Merkezi, Türkiye genelindeki Vodafone abonelerine hizmet sunacak.
Buranın Vodafone Grubu içerisinde tüm dünyadaki Çağrı Merkezleri ve Müşteri Hizmetleri Operasyonları için model oluşturacak örnek bir merkez olması hedefleniyor.
Yıllık 36 milyon dakika çağrı yanıtlama kapasitesiyle çalışabilecek olan merkez ilk etapta bilinmeyen numaralar hizmeti ile operasyona başlayacak.
Çağrı merkezi, Vodafone Müşteri Hizmetleri’ne ulaşan tüm çağrıların yüzde 15’ini yanıtlayacak.
2008’den beri yüzde 1000 büyüme hızı yakaladıkİLETİŞİM teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte dünyanın herhangi bir yerinden hizmet vermenin ve almanın mümkün hale geldiğini belirten Callpex Çağrı Merkezi Genel Müdürü Oğuz Taşkent, “Bu sayede çağrı merkezleri de, her lokasyonu yeni bir merkez olarak kabul edebiliyor. Biz de teknolojinin sağladığı bu avantajı, kısa vadede İstanbul dışında farklı şehirlerde de hizmete başlayarak kullanacağız. Yüzde 200’ü 2010 yılında olmak üzere, kurulduğumuz 2008 yılından bu yana yüzde bin büyüme hızını yakaladık. Bu büyümeyi, Orta ve Batı Anadolu illerinde yapacağımız yeni yatırımlarla sürdürmeyi hedefliyoruz” dedi.
Callpex kültürel alanlar da kazandıracakÇok kısa sürede hizmete hazır hale getirilen Calpex’in Bingöl Çağrı Merkezi kompleksinin 1000 kişilik kapasitesi bulunuyor.
Callpex yörede ilk etapta 150 kişiye, yıl sonuna kadar da 350-400 kişiye istihdam sağlamayı planlıyor.
Callpex ayrıca Kültür Merkezi Projesi ile Bingöl halkına istihdamdan fazlasını sunmayı hedefliyor.
Şirket, kompleks bünyesinde
sinema ve tiyatro salonları, çeşitli kültürel kulüpler, diksiyon ve bilgisayar kursları gibi eğitim ve kültür faaliyetlerini artırarak yöre halkının hayatına yön verecek.
Sabancı: Bingöl’e uçaktan önce ‘çağrı’mızla girdikBİNGÖL operasyonunun ardından Anadolu’nun diğer illerinde de yeni çağrı merkezleri için gerekli planlamalar yaptıklarını söyleyen Callpex’in ortaklarından Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, “Sadece sosyal proje peşinde koşmak yeterli değil. Pegasus uçaklarını Bingöl’e henüz indiremedik ama çağrılarını indiriyoruz” dedi.
Vodafone Elazığ’a 20 milyon lira yatırdı
VODAFONE, sosyal sorumluluk vizyonunun bir parçası olarak değerlendirdiği doğu illerine istihdam yatırımının ilk adımını Elazığ’da attı. Buradaki çağrı merkezinin dünya standartlarında olduğunu dile getiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, şöyle konuştu: “Elazığ’daki çağrı merkezi 20 milyon TL’lik yatırım planı ile bölgesel ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkı sağlayacak. Çağrı merkezi ilk yılda 250 kişilik istihdam sağlayacak. Uzun dönemde istihdam rakamı iki katına çıkacak. Elazığ, genç nüfusa sahip bir ilimiz, bu yatırımla, genç nüfusun istihdam edilmesine katkıda bulunmayı ve bölgesel kalkınmayı desteklemeyi amaçlıyoruz.”