Çadırlarda milyon dolarlık yat yapımı

Güncelleme Tarihi:

Çadırlarda milyon dolarlık yat yapımı
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2007 10:35

Osmanlı İmparatorluğu döneminden bu yana ahşap tekne yapım geleneğinin sürdürüldüğü Bartın'ın Kurucaşile ilçesindeki ustalar, siparişini aldıkları lüks yatları kurdukları çadırlarda yapıyorlar

Haberin Devamı

İyon, Lidya, Pers, Amastrist, Pontus, Roma ve Bizans dönemlerinin ardından 1460'da Osmanlı egemenliğine girmesiyle imparatorluk donanmasının ihtiyacının karşılandığı Kurucaşile'de, gemi yapımı babadan oğula miras kalarak devam ediyor.

Özellikle Tekkeönü ve Kapısuyu köylerinde kurulu yaklaşık 40 atölyede, piyasaya göre ucuz ve kaliteli yapıldığı bildirilen çeşitli tür ve uzunluklardaki yatlar ve tekneler, yurt içi ve yurt dışına pazarlanıyor.

Makine ve malzemeleri kapalı alanlara monte edilmiş atölyelerde, özellikle sipariş edilen yatın uzunluğuna göre kurulan naylon çadırlar, projelerin tamamlanmasının ardından sökülüyor.

Her-Bot Denizcilik ortaklarından Hayri Aytan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilçedeki atölyelerde, alınan siparişe göre kurdukları naylon çadırların içinde yat ve teknelerin yapımını tamamladıklarını söyledi.
Almanya ve Hollanda gibi ülkelere yelkenli tekne ile yat ihraç ettiklerini anlatan Aytan, şöyle konuştu:
“Yılda ortalama 1 adet büyük yat ile irili ufaklı çok sayıda tekne hazırlıyoruz. Atölyemizin yanındaki arazimize kurduğumuz çadırda 1,5 milyon dolarlık 21 metre uzunluğundaki yatın yapımını sürdürüyoruz. Yaklaşık 5 metre genişliğindeki yatı, bu yılın nisan ayında denize indirmeyi planlıyoruz. İstanbul'daki aracı firmaya hazırladığımız Breeze adındaki yatın İtalya'da bir iş
adamına gönderileceğini öğrendik. Ayrıca, şu anda İtalyanlara çok sayıda yelkenli tekne hazırlamak için girişimlerimiz sürüyor. Onları da kuracağımız çadırlar vasıtasıyla yapacağız. Kurduğumuz çadırlar tamamen kapalı olduğundan işçileri ve ürünümüzü dış etkenlere karşı koruyor. İnsanlar, yaptığımız lüks yatların çadırlarda hazırlandığını görünce çok şaşırıyorlar. “
Aytan, yatlarının yapım tarzları sayesinde neredeyse sonsuz ömürlü olduğunu belirterek, şöyle dedi:
“İskelet ve gövde kısmında bilgisayarlı fırınlarda kurutulmuş kestane kullanıyoruz. Sahile yaklaşık 1,5 kilometre uzak olduğumuzdan çadırda yaptığımız yatları römorkörle denize indiriyoruz. Riski olmasına karşın şu ana kadar olumsuzlukla karşılaşmadık. Bölge ve ülke ekonomisine katkı sağlamak için her türlü zorluğa göğüs germeye hazırız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!