Cacharel, dokuz ülkede markasını Aydınlı’ya sattı üretim Türkiye’ye kayacak

Güncelleme Tarihi:

Cacharel, dokuz ülkede markasını Aydınlı’ya sattı üretim Türkiye’ye kayacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2010 00:00

Fransız hazır giyim markası Cacharel’in kurucusu Jean Bousquet, markasının 9 ülkedeki haklarını Aydınlı Grubu’na sattığını söyledi. Bousquet, “Üretimin tamamını Türkiye’ye kaydırmayı konuşacağız” dedi.

FRANSIZ hazır giyim markası Cacharel’in 1996’dan beri 28 ülkede lisansörlüğünü yürüten Aydınlı Grubu, 9 ülkede Cacharel’in erkek giyim marka haklarını satın aldı. Cacharel’in kurcusu ve Dünya Başkanı Jean Bousquet, “Cacharel çocuğum gibi markanın tamamını satmak istemiyorum. Ama krizden sonra gelişen ekonomilerin daha hızlı büyüdüğünü gördük. Gelecek buralarda ve Türkiye’nin bu pazarlarda markamızı daha iyi geliştireceğine inandık. O yüzden satışı gerçekleştirdik” dedi. Bousquet, “Bu bir ilk adım; sonrasında kadın ve çocuk giyimi de düşünebiliriz. Markanın tamamını satmasak da üretimimizin tamamını Türkiye’ye kaydırmayı oturup görüşeceğiz” dedi.

4’te 3’ü bizde

Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı, Cacharel’in 40 ülkede erkek giyim alanında faaliyet gösterdiğini belirterek, “9 ülkede markanın tüm erkek giyim haklarını satın aldık, 19 ülkede de lisans hakları bizde. Bu hesaba göre Cacharel’in 4’te 3’ünün yönetimi bize geçmiş oluyor. Türkiye, Rusya, Ukrayna, İran, Irak, Suriye, Kazakistan, Azerbaycan ve Lübnan’da markanın sahibi artık biziz” dedi. Markalaşma stratejisi için önlerinde iki yol olduğunu belirten Kavurmacı, şu bilgileri verdi: “Ya yerel bir markayı globalleştirmek için çaba harcayacaktık ya da uluslararası bir marka alacaktık. İkinci yolu seçtik. Koç Grubu’nun Grundig ile Ülker Grubu’nun Godiva ile açtığı yola biz de Cacharel ile moda sektöründen katılmanın heyecanını duyuyoruz. Belki kurucularımız böylesi bir günün hayalini kurmuşlardır ama biz önemli bir markanın bazı haklarını satın alacağımızın hayalini bile kuramazdık.”

100 mağaza açacak

Şu anda yurt içinde 20, yurtdışında 24 olmak üzere 44 Cacharel mağazalarının bulunduğunu belirten Kavurmacı şunları söyledi: “Amacımız 3 yılda 100 yeni mağaza açmak ve 1000 kişilik yeni istihdam. 2010’u yüzde 35 büyüme ile 317 milyon TL ciro ile kapatmayı planlıyoruz. 2010 ciromuzda Cacharel payı 35 milyon TL ile yüzde 11. 2010’daki 35.5 milyon TL’lik ihracatımızın yüzde 29’unu oluşturan Cacharel’in payı 10.3 milyon TL oldu.”

Koç ve Ülker’in cirosuna ulaşırsak tamamını alırız

AHMET Said Kavurmacı, Cacharel markasının tamamını neden almadıkları sorusuna şu cevabı verdi: “Biz de Grundig’i alan Koç ve Godiva’yı alan Ülker Grubu gibi büyük ciroalara ulaştığımızda Cacharel’in tamamını satın almak için kapılarını çalabiliriz. Elbette markanın tamamını almak isteriz ama Türkiye’de tekstil ve hazır giyim şirketleri dünya marklaranı satın alabilecek güçte cirolara ulaşamıyor.”

Sarkozy’nin ‘Türkiye tavrı’ yanlış

FRANSIZ bir işadamı olarak Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ve bölgesi için öneminin farkında olduğunu belirten Jean Bousquet, “Nicholas Sarkozy’nin Türkiye’ye tavrını anlayamıyorum. Kimse anlayamıyor. Sanırım politik nedenlerle Türkiye’yi AB’de istemiyor. Bence Türkiye AB’nin bir parçası olmalı” yorumunu yaptı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!