Güncelleme Tarihi:
ULUDAĞ Tekstil İhracatçıları Birlikleri (UTİB) Bursa’nın kumaşını dünyaya tanıtmak için ünlü modacı Atıl Kutoğlu ile işbirliğine gitti. Kutoğlu, Paris’te Bursa kumaşlarıyla hazırladığı koleksiyonuyla Osmanlı rüzgarı estirdi. Türkiye’nin dünyaca ünlü modacılarından Atıl Kutoğlu ‘Ultra Modern Osmanlı’ diye tanımladığı ‘Sonbahar/Kış 2015-16 Koleksiyonu’nu Paris’teki tarihi Türk Büyükelçiliği rezidansında Paris Büyükelçisi Hakkı Akil’in himayesinde düzenlenen defilede sergilendi. Kutoğlu’nun 45 tasarımdan oluşan Modern Osmanlı koleksiyonunu Fransa, Almanya, Avusturya ve Türkiye’den katılan 300 kadar davetli izledi.
UTİB ve aynı zamanda Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Başkanı olan İbrahim Burkay, “Paris nasıl modanın başkenti olarak biliniyorsa, bizler de Bursa’yı tasarımın, teknolojinin ve inovasyonun başkenti yapmak istiyoruz. Bu gece modanın başkenti Paris ile tekstil geçmişi yüzyıllar öncesine dayanan Bursa arasında kumaştan bir köprü kuruldu. Bu köprüyü kuran ise modacımız Atıl Kutoğlu” dedi.
MARKALARIN GÖZÜ ÜSTÜMÜZDE
Atıl Kutoğlu bu yeni koleksiyonunu ‘Modern Osmanlı’ stili olarak tanımladı. Kutoğlu, “Osmanlı son dönemde Avrupa’nın dünya moda otoritelerinin ilgisini çekiyor. Türkiye’ye gelip incelemeler yapıyorlar. Dolce Gabbana gibi markalar gelip Kapalıçarşı’yı dolaşıyor, buradan esinlenip ürünler geliştiriyorlar. Armani defalarca Çini desenlerimizi kullandı. Ralph Lauren denildiğinde nasıl Amerika akla geliyorsa, benim amacım da Atıl Kutoğlu dendiğinde Türkiye’nin akla gelmesi” dedi. Bugüne kadar koleksiyonlarında yüzde 30 oranında Türk kumaşı kullandığını anlatan Kutoğlu, Bursa’da kumaş üreticilerini gezene kadar onların kumaşlarını ne kadar kullanabileceğini bilememiş ancak gezdikten sonra çok beğenip, etkilenmiş. Sonuçta tüm koleksiyon Bursa kumaşlarıyla ortaya çıkmış. “İpek de var, deri de... Bu çok önemli bir zenginlik” diyen Kutoğlu, Bursa kumaşlarını kullanmaya devam edeceğini de söyledi.
KUMAŞLAR DAHA HESAPLI
UTİB Başkanı İbrahim Burkay defile sonrasında Kutoğlu ile birlikte açıklamalarda bulundu Bursalı tekstilcilerin artık hedeflerinin yurtdışında markalaşmak olduğunu söyleyen Burkay, “Biz bugüne kadar yaptığımız iyi işleri tanıtamadık. Öncelikle kendi modacılarımıza anlatamadık. Kendimizi ifade edemedik. Şimdi amacımız öncelikle kendi modacılarımıza ve ardından dünyaya kendimizi tanıtmak” dedi. Bursa’nın kumaş fiyatlarında Avrupa’ya göre çok daha hesaplı olduğu bilgisini veren Burkay, “Aynı kalitedeki kumaşlar Bursa’da Avrupa’ya göre 3’te bir fiyatında. 18’inci yüzyılda Osmanlı Sarayları dünya modasına yön verirmiş, neden bu şimdi de gerçekleşmesin?” diye sordu.
Kozahan’da ipek
İBRAHİM Burkay, tanıtım ataklarının da devam edeceğini söylediği konuşmasında üretimi artırmak için de farklı projeler yürüttüklerini anlattı. “Bir Türk modacısını Bursa kumaşlarıyla modanın merkezine taşımayı başardık, şimdi bunu Bursa ipeği için yapacağız” diyen Burkay ipekleriyle meşhur Bursa’nın Çinle rekabette geri düştüğünü, buna son vermek için atağa kalktıklarını da belirtti. Bursa’da ipek yetiştiriciliği için çiçek vermeyen dut ağacı dikimine başladıklarını söyleyen Burkay, Kozahan merkez olmak üzere ipekçiliğin canlandırılacağını aktardı.
Bursa’nın tanıtım atağı mayıs ayında da devam edecek.
Mayıs ayında Atıl Kutoğlu ile birlikte genç başarılı modacı Ozanhan Kayaoğlu da koleksiyonunu Bursa’da Moda Gecesi’nde sergileyecek. Bursalı tekstilciler NY Moda Haftası’nda kendi defilesini yapan Ozanhan Kayaoğlu’nu da destekliyor.