Güncelleme Tarihi:
2007 yılının kasım ayında, Bursa Anatolium Alışveriş Merkezi’nin yüzde 100’lük hissesini anahtar teslim olarak almak için Maya Grubu ile stratejik işbirliği anlaşmasına vardıklarını açıklayan Corio Türkiye, söz konusu alışveriş merkezini 176 milyon Euro karşılığında satın alarak portföyünü genişletti. Net 84 bin metrekare kiralanabilir alana sahip Anatolium Alışveriş Merkezi’nde ilk olarak, 2008 yılının kasım ayında, IKEA, 24 bin metrekarelik bir mağaza açtı. IKEA’yı, Carrefour ve Leroy Merlin, 31 Mart 2010 tarihinde açtıkları mağazalarla izledi. Geriye kalan 34 bin metrekarelik alan ise, 2010 sonbaharında açılacak. Açılışta yüzde 90’lık doluluk oranına sahip olacak Anatolium AVM’de, kira sözleşmeleri Euro bazlı yapılacak.
5 yılda 15 bin yeni iş
Anatolium ile yeni projeye imza attıklarını vurgulayan Corio Türkiye’nin CEO’su Koray Özgül, şu bilgileri verdi: “Burası Corio’nun yönetim ve pazarlama ekiplerinin deneyimlerinden faydalanacak. 2011’de, AVM’nin 335 milyon TL satış hacmi ve 60 milyon TL katma değer vergisi yaratarak, Bursa ekonomisine daha birinci yıldan doğrudan fayda sağlayacağı tahmin ediyoruz. Anatolium, önümüzdeki 5 yılda yaratacağı 15 bin yeni iş imkanıyla, şehirdeki işsiz sayısında yüzde 3.4 azalma sağlayarak, şehrin toplumsal refahına olumlu katkıda bulunacak ve Bursa-Yalova aksında yakın zamanda gerçekleşecek ticari değişimlere öncülük edecektir.”
84 bin metrekarelik kiralanabilir alana ve 2 bin 500 araçlık otoparka sahip olan Anatolium Alışveriş Merkezi’nin önemli bir potansiyele sahip olduğunu dile getiren Koray Özgül, şöyle konuştu: “Anatolium AVM, çok güçlü lokomotif kiracıları, orijinal ve sıcak konsepti ve geniş bir bölgeden mıknatıs gibi müşteri çekebilecek büyüklüğü ile yalnız Bursa’da değil, Marmara Bölgesi’nde de önemli bir oyuncu olacaktır. Hem Bursa’nın güçlü sanayi yapısı hem de AVM’nin dikkatle tasarlanan özgün özellikleri, Corio’nun Türkiye’deki stratejisine uymaktadır.”
6 milyar Euro’luk yatırımı var
CORIO’nun Hollanda dışında Fransa, İtalya, İspanya, Almanya ve Türkiye’de de faaliyet gösterdiğini belirten Corio Türkiye’nin CEO’su Koray Özgül, şunları söyledi: “Corio’nun 6 milyar Euro değerindeki yatırımlarının yüzde 92’si alışveriş merkezlerinden oluşuyor. Odak nokta emlak grubu alışveriş merkezleridir ve sahip olduğu alışveriş merkezlerinin kiralama ve yönetimini kendisi yaparak bu gayrimenkullerin değerini daha da arttırmayı hedeflemekte. Corio, Türkiye pazarına 2005 yılında Akmerkez’in yüzde 46.92 hissesini satın alarak girdi. Şu anda yönetimini yaptığı Ada, 365, Tekira alışveriş merkezlerinin yüzde 100’üne, Teras Park Outlet’in yüzde 51’ine sahip. Anatolium AVM’nin de yüzde 100 yatırımcısı. Malatya ve Tarsus AVM, Corio Türkiye’nin portföyüne son dahil ettiği projeler olarak dikkat çekiyor.”