Güncelleme Tarihi:
Tüketimin artması ile yaşanan büyüme ortamında bu caddelerdeki kiralar da aldı başını gitti. Ancak 2010 sonrası yüzde 8’i geçen büyüme oranlarında yüzde 3-4 büyümeye gerileyen ekonomide bunun yansımaları da ortaya çıkmaya başladı. İşte son zamanlarda kapanan mağazalar, giden yabancı markalar sorunu bu nedenle gündemde.
Burberry işte büyüme döneminde Türkiye’ye gelen markalardan biriydi. Dünyada A plus markalardan biri olan İngiliz Burberry’nin Türkiye’ye gelmesi Eren Holding’in gayretleriyle olmuştu. 2.5 milyon dolar harcanarak açılan Bağdat Caddesi’ndeki mağaza, uzun bir dönem markanın amiral gemisi olarak yorumlandı. Marka uzun bir süre bu mağazada çok büyük ilgi gördü.
Burberry bu süreçte Eren Holding distribütörlüğünde 5 mağazaya ulaştı.Ancak Bağdat Caddesi’nin bu ilginç tasarımlı üç katlı Burberry Mağazası’nın kapısında bir süredir “Tadilattayız. Yeniden açıklacağız” yazıyor.Durum ise farklı.
Birçok markanın yaptığı gibi Burberry ve Eren Holding de cirosu düşük mağazalardan vazgeçiyor.Perakende de yeniden yapılanma dönemi yaşanıyor. Bu trend bir süre daha etkisini sürdürecek gibi görünüyor.