Burberry, Türkiye’ye ‘zor’la döndü, şimdi Eren’le büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Burberry, Türkiye’ye ‘zor’la döndü, şimdi Eren’le büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2005 00:00

İngilizlerin efsanevi hazır giyim markası Burberry, daha önce bir mağaza açıp çekildiği Türkiye’ye bu kez Eren Holding’in ‘zoruyla’ döndü. Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren, ‘Burberry’yi Türkiye’ye dönüş için zor ikna ettik. Şimdi bizimle başarılı olacağına inanıyor. Dünyadaki en büyük mağazalarından birini açtık, mağaza sayısı 5’e çıkacak’ dedi.

Haberin Devamı

İNGİLİZLERİN 150 yıllık efsanevi markası Burberry, daha önce bir mağaza ile faaliyet gösterip çekildiği Türkiye pazarına, bu sefer Bağdat Caddesi’nde açtığı 680 metrekarelik dev mağazayla iddialı bir dönüş yaptı. Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren, Türkiye’ye getirdikleri A plus marka için ‘Dünyadaki en büyük Burberry mağazalarından birini biz açmış olduk. Daha önce Türkiye’de faaliyet gösteren marka bu sefer başarılı olacağına inanıyor’ dedi.

ZOR İKNA OLDULAR:

Burberry’yi Türkiye’ye getirmek için zorlu bir süreç yaşadıklarını anlatan Ahmet Eren şunları söyledi: ‘Daha önce Türkiye’ye başka bir firmayla gelmişler ancak sonra bütün faaliyetlerini durdurmuşlar. Biz 2 yılı aşkın görüşmelerimizi sürdürdük. Karşılıklı çok gidip, geldik. Bizim bu işi yapabileceğimize inandılar. Diğer markalarımızda, özellikle Lacoste’ta gösterdiğimiz performansı gördüler. İkna oldular.’

HEDEF 5 MAĞAZA:

Haberin Devamı

Bağdat Caddesi’nde açtıkları ilk mağaza için 2.5 milyon dolar harcayan Eren, ikinci Burberry mağazasını 2006 Mart’ta Nişantaşı’nda açacaklarını kaydetti. Eren, ‘Böyle A plus bir marka için Türkiye’de 5 mağaza yeterli. İstanbul’da 3, İzmir ve Ankara’da 1’er mağaza olacak’ dedi.

BAŞARI GELECEK:

Suadiye’deki mağazanın bir aydır faaliyette olduğunu hatırlatan Eren, şöyle devam etti: ‘Önceki Burberry distribütörlüğü küçük çaplı bir yapılanmaymış. Böyle büyük çaplı çalışmak istememiş olabilirler. Burberry, bizi iyi yatırımcı ve hevesli görünce daha büyük çaplı işler olabileceğine inandı. O zaman bir yılda gerçekleştirilen satış hacimini biz bir ayda yakaladık. Bu sefer başarı gelecek.’

Türkler Burberry’yi anlıyor

BAĞDAT Caddesi’ndeki mağazaya insanların büyük ilgi gösterdiğini kaydeden Christopher Bailey, bu ilgi devam ettiği taktirde Türkiye’de çok başarılı olacaklarını söyledi. Türkiye’de karşılaşabilecekleri en iyi partnerle, Eren Holding’le, tekrar Türkiye’de bulunmaktan mutluluk duyduklarını söyleyen Bailey şunları söyledi: ‘Burberry modern bakış açısına sahip tarihi bir İngiliz markası. Çok klasik bir İngiliz giyim tarzı... 150 yıllık bir markadan söz ediyoruz. Farklı birikimleri olan köklü bir marka. Bunu anlamak sanat, tarih ve tasarımda birikim gerektirir. Türkler bu gerekli birikimlere sahipler. Türkler Burberry’yi anlıyor. Hem de çok iyi anlıyor. Bu son derece etkileyici.’

İngiltere dışında üretim planı olursa önce Türkiye

SADECE İngiltre’de üretim yapan Burberry’nin üretim konusunda çok ortodoks olduğunu bildiren Ahmet Eren şunları söyledi: ‘Başka bir yerde üretim düşünmüyorlar. Dünyanın her yerine Burberry’s ürünleri İngiltere’den gidiyor. Türkiye ise üretimde gerçekten kaliteli ve iddialı. Burberry’s İngiltere dışında üretim yapacaksa Türkiye’yi seçmeli. Eğer İngiltere dışı olacaksa mantıken bu Türkiye olmalı. Bu konuda onlardan söz de aldık.’

Bailey: Bu kadar sıcak insan başka yerde yok

LONDRA’da yapılan ‘British Fashion Awards’ ödülünü geçtiğimiz günlerde alan Burberry Kreatif Direktörü Christopher Bailey, Türkiye’de harika zaman geçirdiğini belirterek, ‘Bu kadar sıcak ve iyi insanları başka bir yerde görmedim. Buradaki insanlar son derece sofistike. Sanat, tarih, moda ve genel anlamda tasarımdan anlamaları beni çok etkiledi. Aynı anda çok farklı şeyleri bir arada görmek heyecan verice. Türkiye ve Türkler harika’ diye konuştu.

Eren Holding yeni markalar getirecek

LACOSTE, French Connection, Swatch ve Burberry olmak üzere şu anda Eren Holding’in 4 büyük markanın Türkiye distribütörü olduğunu belirten Ahmet Eren, ‘Yeni markalar gelecek. Ama biz önce bir markayı alıp, pazar konumlandırmasını tamamlayıp, başarılı olduktan sonra başka bir markayla ilgileniyoruz. Burberry’nin konumlandırılmasını tamamladıktan sonra yeni markalar getireceğiz’ diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!