Güncelleme Tarihi:
Hemen bütün kategorilerde Türkiye’de 5 büyük tedarikçi ile çalıştıklarını belirten Günsan Çetin, 2008 yılında 2007’ye kıyasla Türkiye’deki üretimin 40 kat arttığını söyledi. Burberry’nin 2008 yılında Türkiye’de yaptırdığını üretimin 50-60 milyon dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Burberry’nin Türkiye’deki üreticileri arasında Bursalı Yeşim Tekstil de bulunuyor.
İmaja katkı
Günsan Çetin, Burberry gibi bir markaya Türkiye’nin üretim yapabilmesinin ’üretici ülke’ imajına büyük katkı sağladığını vurguladı. Türkiye’nin pek çok lüks markaya üretim yapacak kapasite ve yeterlilğe sahip olduğunu ancak üreticilerin bunun farkına varamadığını belirten Çetin, "Ne yazık ki kendimizi hálá fasoncu zihniyetinden çıkaramadık. Uluslararası tasarımcıların dilinden anlayacak ekipleri kurarsak şansımız var" dedi. Çetin sözlerini şöyle sürdürdü: "Lüks markaların katma değeri çok daha yüksek olan üretimlerini çekebilmek için Türkiye’deki üreticiler buna hazır olmalı. Dünyadaki rakip firmaların, lüks markalara üretim yaparak nerelere geldiğini bilmiyorlar. Çin’de Hindistan’da lüks markalara üretim yapan şirketler inanılmaz yol aldı."
Tüketicinin masajı açık
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği ’nin (TGSD) bu yıl ikincisini düzenlediği Bridges of Fashion İstanbul isimli Moda, Tekstil ve Hazır Giyim Konferansı ve Sergisi’nde konuşan Çetin, 1900’ların başında tüketicilerin yüzde 60’ının keyif için alışveriş yaptığını, 2000’lerde bu oranın yüzde 90’a çıktığını söyledi. Çetin, "Ürüne ek olarak onun nasıl sunulduğu ve satıldığı önemli. Tüketicinin bu konudaki mesajı açıktı. Ancak perakendeciler bu mesajı anlamadı" dedi.
Cesaretli davranın, tasarımı destekleyin, dünya markası olun
DÜNYADA modayla ilgili gelecek trendler üzerine tahminler yapan Group Carlin International CEO’su Edith Keller, Türk firmalarına dünya markası olma yolunda bazı ipuçları verdi. Türk tekstilcisinin tasarıma yatırım yapmayı "risk" olarak gördüğünü ileri süren ve bunu eleştiren Keller, "Moda ve tasarım ekonomik krizden etkilenmez. Bunu daha önceki durgunluk dönemlerinde de yaşadık. Türkiye’de önemli markalar var. Ancak daha cesaretli davranıp, genç tasarımcılara destek verirlerse dünya markası olabilirler" dedi. Türk tasarımcılarının dünyada sektör içinde önemli yeri olduğunu anlatan Keller, şöyle konuştu: "Firmaların dala atladıklarını görüyoruz. Ürünleri de diğer markaların benzerleri oluyor. Fark yaratmak için genç tasarımcıların önünü açmalı ve daha cesaretli davranmak zorundalar. Dünya markası olmak istiyorlarsa bunları yapmalılar."
Fiyat Demokles’in kılıcı
TÜKETİCİDEN gelen mesajı anlamayan perakendecilerin maliyetin sadece yüzde 5’ine denk gelen işçilik giderlerine odaklandığını anımsatan Günsan Çetin, fiyatın her zaman Demokles’in kılıcı gibi tepede asılı durduğunu dile getirdi. Ucuz üretim anlayışına gidildikçe ürünle iletişimin koptuğunu belirten Çetin, 2010 yılında 500 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak dünya tekstil ve konfeksiyon pazarından Türkiye’nin alacağı payın iyi hesaplanması gerektiğini söyledi.
Mağazacılıktaki İş Fırsatları: http://www.yenibiris.com/IsIlanlari/Ilanlar.aspx?Keyword=Ma%c4%9fazac%c4%b1l%c4% b1k