Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 28, 2010 00:00
154 yıllık bir tarihe sahip olan 2 milyar dolar cirolu İngiliz lüks marka Burberry, Türkiye’de büyüme planları yapıyor. Markayı 4 yılda rekor düzeyde büyüten CEO Angela Ahrendts, “Türkiye favori ülkelerimden. 8 mağazamız var ve sayı artacak. Yeni mağazalar için hevesliyiz” dedi.
DÜNYANIN en köklü lüks markalarından İngiliz Burberry, Türkiye’de 8 olan mağaza sayısını artırmaya karar verdi. Berlin’de düzenlenen Dünya Perakende Kongresi’nde sorularımızı yanıtlayan Burberry CEO’su Angela Ahrendts, “İstanbul’da 3 tane flagship (amiral gemisi) mağazamız var. Bu harika birşey. Türkiye’de kesinlikle büyüme planlarımız var. Ankara’yı da yakında açacağız. Yeni mağazalar için hevesliyiz” dedi. Türkiye’deki ortağı Eren Holding’i öven Angela Ahrendts, “Türkler bizim markamızı seviyor. Burberry de Türkleri seviyor. Birkaç kez Türkiye’de bulundum. Bir vesile ile gitmek için can atıyorum. Türkiye en sevdiğim ülkelerden. En favorilerimden. Orada işler gayet iyi gidiyor” diye konuştu. Ahrendts, Türkiye’yi üretim üssü olarak kullandıklarını ve çok memnun olduklarını vurguladı.
Ciroyu yüzde 21 artırdıDünyada 80 ülkede 212 mağazası olan Burberry 2 milyar
dolar ciro ve 350 milyon dolar kâra sahip. Burberry’e 4 yıl önce CEO olan Ahrendts, son 6 ayda markaya yüzde 21 ciro artışı sağladı. Dünya Perakende Kongresi’nde tecrübelerini paylaşan Ahrendts, markanın yüzünü değiştirmek için yaptığı çalışmaları da anlattı. Ahrendts, “Tam yüzümüzü değiştirmeye hazırlanıyorduk ki önce moda algısı değişmeye başladı. Ardından kriz patladı” dedi.
Dijital tusunamiye uyduYeniden yapılanma kapsamında stratejileri yeniden gözden geçirdiklerini kaydeden Ahrendts şunları söyledi: “Dijital tusunamiyi sadece online olarak düşünmedik. Bunun içine tasarım, reklam, kurum içi iletişim ve defilelerin internetten canlı yayınını da kattık. Markayı dijital çağa uydurmak birinci önceliğimiz. 2 yıl önce dijital strateji uzmanları aldık. 2.5 milyon kişiyle Facebook’ta düzenli ilişkideyiz. Fiziki sınırları, dijital ortadan kaldırıyor. Bu uygulamalar sayesinde dünyada 25 farklıetkinliği aynı anda yapabiliyoruz.”
Çalışanlar markanın parçasıMarka ile ilgili bütün yenilikleri önce çalışanlarla paylaştıklarını kaydeden Ahrendts, “Bu, çalışanlara markanın bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. Yani tüm yeniliklerde önce iç müşterimizi kullanıyoruz” dedi. Yeni stil yaratma sürecinin krize denk geldiğini ve bunun da zor bir dönem olduğunu anımsatan Ahrendts, stile yatırım yaptıklarını ve başarının anahtarının stile yatırım yapmak olduğunu söyledi.
Demokratik lüksBurberry, ‘demokratik lüks’ vurgusunu artırırken CEO Angela Ahrendts bunu şöyle açıkladı: “Herşeyi hoş karşılayan bir lüks. Kibirli bir lüks değil bizimki. Bu nedenle demokratik lüks için önce binamızı değiştirdik. O sadece bir bina değil o markanın evi, bizim yuvamız. Demokratikleşme önce binada başlamalı. Tek giriş, tek asansör ve tek kafeterya. Cam duvarlar, şeffaflık... Önce binamızda bunu yaptık.”
‘Değiş, geri kalma’ satışı artırdı 500 milyon dolara çıkacak
‘DEĞİŞ, geri kalma’ sloganıyla, yeni reklam kampanyasına başlayan Colin’s, 2 haftada satışını yüzde 30 artırdı. Eroğlu Grup bünyesinde faaliyet gösteren hazır giyim markası Colin’s’in Genel Müdürü Necati Özdoğan, ”Bu reklam filminde sürekli değişen çift ile Colin’s’in değişen yüzünü gösterip, insanların bizi merak etmesini, gelip mağazalarımıza bakmasını sağlamak istedik. Bunun orta vadede satışlara yansıyacağını tahmin ediyorduk. Ancak, tüketicinin bu kadar çabuk reaksiyon vermesi bizi de şaşırttı. Satışlarda ilk haftadan itibaren yüzde 30’unvüzerinde bir artış yakaladık. Üstelik müşteri kitlemiz de genişledi” dedi.
2010 yılını yüzde 30’luk bir büyüme ile tamamlayacaklarını ifade eden Özdoğan, 2011’de de aynı büyüme oranı ile 500 milyon dolar ciro sınırını yakalayacaklarını belirtti. Satışlarının yüzde 65’inin ihracattan oluştuğunu hatırlatan Özdoğan şöyle devam etti: Şu sanda 31 ülkede mağazalarımız var. 2015 hedefimiz ise 50 ülkede 1500 mağazaya ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak.”
384 corner kapattık
Büyüme stratejisini de değiştirdiklerini belirten Özdoğan, “Son 2 yılda mağaza saymızı 85’ten 152’ye, metrekaremizi de 28 binden 63 bine çıkardık. Bu arada neredeyse Levi’s Türkiye’nin corner sayısı kadar corner’ımızı da kapattık. Levi’s’in 400 civarınde corner’i var. Biz 384 morner kapattık” dedi.
Giyim Sanayicisi ‘erken uyarı’ya geçti tişörte şimdiden zam göründü
TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cem Negrin, sektörün kârlılığının gerilediğini, hammadde fiyatlarındaki artıştan dolayı eskisi kadar ucuz giydirmeyeceklerini belirterek, zam sinyali verdi. Negrin, “Bu yaz aldığınız tişörtü gelecek sene aynı fiyata alma şansınız yok. Bu sene kıyafette bayağı bir enflasyon olacak bütün dünyada” dedi. TGSD, sektördeki gelişmeleri yakından takip edip, sorunların çözümü için hızlı karar alınmasını sağlayacak Hazır Giyim Sektör Endekslerini uygulamaya geçirdi. “Erken uyarı sistemi” olarak nitelenen endeksle sektörün yaşam ve karlılık sınırları izlenip, acil durumlarda alınması gereken önlemler kamuoyu ile paylaşılacak.