Güncelleme Tarihi:
FORD Avrupa Başkanı ve CEO’su Stephen Odell’in Frankfurt’ta Hürriyet’e yaptığı açıklama, Türk otomotiv sektöründe büyük yankı uyandırdı. Odell’in, “Mevcut pazar büyümezse yerli otomobil Türkiye’de yatırımı olan uluslararası markalarının canını yakabilir. Bu konuda dikkatli olunması lazım, aksi takdirde Türkiye’ye yönelik yeni senaryolar gündeme gelebilir” açıklamasına Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’den jet cevap geldi.
Açıklama gerçekçi değil
Nihat Ergün, Türkiye’de yerli otomobil üretiminin diğer markaların Türkiye’deki yatırımı önünde hiç bir engel olmayacağını belirterek, “Onlara da burada imkan var. Türkiye’de her türlü yatırım teşvikleri diğer markaların da otomobil üretmesi için yeterlidir” dedi. Ergün, Odell’in ‘İç pazar büyümezse Türkiye’de üretim yapan markaların canı yanabilir’ sözlerini ise gerçekçi bulmadığını ifade ederek, bunların iyi hesap edilmeden söylendiğini kaydetti.
Kimsenin pazarı küçülmez
Türkiye iç pazarının nasıl büyüyeceğini, Türkiye’nin ilişkilerinin nasıl olduğunu, otomobil sektöründe önemli bir potansiyele olduğunu herkesin gördüğünü belirten Ergün şunları söyledi: “Belki yerli otomobil istememek gibi bir düşünce içinde olabilirler. Bir yere kadar böyle düşünebilirler ama rekabetin olmadığı bir dünya yok. Bugün otomobil sektöründe de rekabet olacaktır. Kuşkusuz bütün firmalar Türkiye’nin iç pazarından ve dünya pazarlarından pay almaya devam edecekler. Burada herkese yer var. Kimsenin pazarı küçülmez, kimse merak etmesin.”
Yerli sayısı tatmin etmiyor
Ergün, özellikle diğer markalara da davet ve çağrı yaptıklarını hatırlatarak, “Türkiye’ye gelin yatırım imkanları var, iç pazarda fırsatlar var. Türkiye’nin uluslararası ilişkileri size de büyük fırsatlar sunuyor. Gelin ‘burada üretim yapın’ diye onlara da çağrımızı devam ettiriyoruz” diye konuştu. Türkiye’de otomobil pazarının 1 milyon adeti bulacağını, 1 milyonluk iç pazarda Türkiye’de üretilen otomobillerin sadece 3’te 1 pay aldığını söyledi. Ergün, bunun da Türkiye’de üretilen otomobil marka ve modellerin Türkiye’nin tüketicisini tatmin etmeye yetmediğini ifade etti. Ergün, Türkiye’de tüketiciyi de tatmin edecek bir yeni marka ve modellere ihtiyaç olduğunu kaydetti.
Ford’u, Opel’i ve Volkswagen’i otomobil üretmeye bekleriz
BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Otomotiv sektöründeki bütün yatırımcılara, Türkiye’deki üretimlerini ve markalarını artırmalarını, çeşitlendirmelerini öneriyoruz” dedi. Bakan Ergün, Alman Otomotiv devi MAN’ın Türkiye’deki 45’inci yılı dolayısıyla düzenlenen resepsiyonda yaptığı konuşmada, bu yıl Türkiye’de otomobil satışlarının 600 bin adedi geçeceğini belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’deki otomobil tüketicisinin taleplerine Türkiye’de üretilen marka ve modeller karşılamaya yetmiyor. Türkiye’de üretim yapmayan ama Türkiye pazarında önemli bir payı olan markalara da bunu söylüyorum. Gelin Türkiye’de otomotiv sektöründe yatırımlarınızı artırın ve çeşitlendirin.Yeni marka ve modellerin Türkiye’de üretilmesine ihtiyaç var. Bu yüzden Ford’u, Volkswagen’i ve Opel’i Türkiye’de otomobil üretimi yapmaya davet ediyoruz.”
Frankfurt fuarı haberleri:
Up, Türkiye’de satılmayacak
ALMAN Volkswagen’in Frankfurt’ta tanıttığı yeni küçük modeli Up, Türkiye’ye gelmeyecek. VW Türkiye Genel Müdürü Vedat Uygun, Almanya’da fiyatı 9 bin 800 Euro olarak açıklanan Up’ı Türkiye’ye getirmeleri halinde fiyatının 30 bin TL’yi bulacağını belirterek, “Bu fiyatla rekabetçi olmayacaktır ve 500 adedin altında satılacaktır. Ben düşük adetlerde satılan bir aracı getirmek istemem. Ama Up’ın önümüzdeki yıl 4 kapılı versiyonunu getirebilirim. O modelin de fiyatının 25 bin TL’yi geçmemesi lazım” dedi.
Yeni Yaris ekim sonu Türkiye’de
TOYOTA Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, fuarın en gözde aracının yakın zamanda Türkiye’de de lansmanı yapılacak yeni Yaris olduğunu söyledi. Bozkurt, Yeni Yaris ile Toyota’nın değişen yüzünün ve tasarım anlayışının bu sene Frankfurt’ta net bir şekilde ortaya çıktığını belirterek, “Yeni Yaris’i Ekim sonu Kasım ayı başı gibi Türkiye’de satışa sunacağız. Yıllık 5 bin adetliksatış hedefledik”dedi.
Skoda’ya Türkiye’de yüzde 1.7 pazar kazandıracak
SKODA Türkiye Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, Frankfurt fuarında konsept olarak gösterilen ancak kısa sürede üretime geçecek ‘Mission L’ isimli modeliyle Türk otomobil pazarında yüzde 1.3 olan pazar paylarını yüzde 3’e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Kadirbeyoğlu, bu yıl tedarikte sıkıntı yaşadıkların belirterek, “Şu ana kadar yaklaşık 5 bin araç sattık. Ürün olsaydı bir 5 bin araç daha satabilirdik. Yıl sonu hedefimizi 10 binden 7 bin 500’e indirdik” dedi.
MAN: Türkiye, birçok Avrupa ülkesi için rol model durumunda
ALMAN otomotiv devi MAN SE’nin CEO’su Georg Pachta-Reyhofen, “Türkiye, Avrupa’nın en hızlı gelişen ekonomisi olup, büyümede dünya ikincisi durumundadır. Türkiye, birçok Avrupa Birliği ülkesi için neredeyse rol model durumunda” dedi.
45’inci yılını kutluyor
Georg Pachta-Reyhofen, MAN Türkiye’nin 45’inci kuruluş yıldönümü kutlamaları için şirketin merkezinin bulunduğu Ankara’ya geldi. Fabrikada çalışanlarla birlikte pikniğe katılan Pachta-Reyhofen, dün akşam Ankara Palas’ta düzenlenen kutlama gecesinde, 1996-2000 döneminde Türkiye’de görev yaptığını ifade ederek şunları söyledi: “Hem Türkiye, hem de Avrupa’daki imaji o zamandan bu yana çok değişti. Daha fazla dışa açıldı, ekonomik ve siyasi olarak gelişti. Türkiye’nin sağlam bir bankacılık sistemi oluştu. Türkiye, ekonomik veriler açısından birçok Avrupa ülkesine rol model oldu.”