Güncelleme Tarihi:
Marketing Türkiye dergisi tarafından pazarlama iletişim profesyonelleri arasında bilgi alışverişini sağlamak, onları değişen dünya trendleri ve ürünlerden haberdar etmek amacıyla kurulan C Level Club’ın 2017 buluşmalarının ilk toplantısı 22 Şubat’ta SALT Galata’da düzenlendi. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, “C Level Club’ı oluştururken amacımız pazarlama iletişimi profesyonelleri arasında bilgi alışverişini sağlamak ve değişen pazarlama trendlerinden haberdar etmekti. Ve şimdiye kadar yaptığımız toplantılarla bu amaca hizmet ettik. Bugün ise gündemimizde büyük veriyi anlamlandırmak var. Çünkü hız, önümüzdeki 10 yılın en kritik parametresi. Bilgiye ulaşmak, anlamlandırmak ve aksiyon almak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Bundan böyle rekabet, doğru bilginin ışığında ilerleyecek” şeklinde konuştu.
Büyük verinin anlamlandırılması kapsamında; verinin Omnichannel deneyimine etkisi, IoT/iBeacon teknolojileriyle gerçek zamanlı pazarlama, online ve offline kanallarda müşteri yolculuğunun optimizasyonu, en uygun fiyatlandırma ve perakende sektöründe verinin önemi ele alındı. Açılış konuşmasının ardından sahneye çıkan SAS Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Pazarlama Müdürü Nurcan Bıçakcı Arcan, veri analizinde dünyada ve Türkiye’de yaşanan son gelişmeler hakkında bilgi verdi. Arcan, Türkiye’de bankacılık ve telekom sektörünün SAS yazılımlarını yoğun bir şekilde kullandığını ancak perakende sektörünün bu konuda biraz daha arkadan geldiğini belirterek, “Bizim perakende sektöründeki doğru kişilerle tanışmamız, onlara kendimizi anlatacak güvenilir bir ortam bulmamız çok önemliydi. Perakende sektörünün bize ihtiyacı var, biz de sesimizi duyurmak istiyoruz. Marketing Türkiye, C Level Club ile bu ortamın oluşmasına aracılık etti” şeklinde konuştu.
SAS YAZILIMLARINI KULLANARAK MÜŞTERİ SAYISINDA YÜZDE 100 ARTIŞ SAĞLANDI
Etkinlikte SAS Orta Doğu ve Afrika Müşteri Zekası Lideri David Cosgrave, perakendede müşteri yolculuğu optimizasyonunu katılımcılarla paylaştı. SAS ile yürüttükleri ortak çalışmalar hakkında bilgi veren CarrefourSA Pazarlama ve CRM Direktörü Mehmet Necati Özdeniz ise, “SAS’ı iş ortağımız olarak seçtikten sonra yaptığımız kampanyalarla kart kullanan aktif müşteri sayısını altı ayda yüzde 100 artırdık. CarrefourSA sadakat kartıyla yapılan alışverişlerin ciro içerisindeki payı da yüzde 100’den fazla artış gösterdi” diye konuştu.
İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE ERKEKLER ÖNDE
Geleneksel alışverişten online alışverişe geçen süreçte alışverişçinin karar verme yolculuğu hakkında bilgi veren Ipsos İçgörü Ortağı Barış Esmer, FMCG sektörünün 2016 yılında yüzde 10 büyüdüğünü belirtti. 2015 verilerine göre, Türkiye'de 12 milyon internet alışverişçisinin olduğunu söyleyen Esmer, internetten alışverişte yüzde 56 ile erkeklerin ve 30 yaş altı kitlenin başı çektiğine dikkat çekti.
MÜŞTERİLER İÇİN DENEYİM FİYATTAN DAHA ÖNEMLİ HALE GELDİ
SAS Türkiye Kıdemli Analitik Çözümler Lideri Özlem Akpınar Sel, perakende sektörünün zaman içindeki yolculuğu ve perakendede ileri analitiğin önemine değindi. Müşterilerin yüzde 64’ünün deneyimin fiyattan çok daha önemli olduğunu söylediğini belirten Sel, “Organizasyonların sadece yüzde 6’sı müşteri deneyimlerini bütünsel olarak görebildiğini söylüyor. Arada büyük bir boşluk var. Bu boşluğu iyi ve kaliteli veri ile doldurabiliriz” dedi. Sel, “Analitik, iş süreçlerinde tüm süreci görmemizi sağlayan ana etmendir. En iyi seçenekleri ortaya koymamızı, en etkili pazarlama kampanyalarının neler olduğunu ve müşteriyle en iyi bağı nasıl oluşturacağımız konusunda bize yol gösterir” şeklinde konuştu.