Bu yedi maddeyi uygulayan ayakta kalır!

Güncelleme Tarihi:

Bu yedi maddeyi uygulayan ayakta kalır
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2017 15:56

3 bini aşkın e-ticaret ve e-ihracat sitesine altyapı hizmeti sağlayan Ticimax E-ticaret Sistemleri’nin Genel Müdürü Cenk Çiğdemli, yeni kurulmuş e-ticaret siteleri ve e-ticaret yapmak isteyen girişimciler için yedi maddelik ayakta kalma tüyosu verdi. 

Haberin Devamı

Yeni açılmış her e-ticaret sitesinden en az 20 tanesinin yanlış pazarlama stratejileri nedeniyle kapanmak zorunda kaldığını belirten Ticimax E-ticaret Sistemleri Genel Müdürü Cenk Çiğdemli, hızla büyüyen sektörde ayakta kalmanın stratejik yollarını anlattı.  

ORTA SINIF KADINI HEDEFLEYİN
* Orta sınıf kadını hedefleyin. Lokal araştırmalara göre internette para harcayan her 100 kadından 72’si yılda en az bir kez online olarak giyim alışverişi yapıyor. Her 100 kadından 38’i de internet üzerinden otel ve seyahat harcaması yapıyor. 100 kadından 25’i ise yılda en az bir kez online ortamda ev eşyası satın alıyor. Elektronik harcamaların adet olarak sadece 3’te 1’i kadınlara ait olmasına rağmen, kadınlar çeşitli kategorilerde erkeklerden daha fazla para harcıyor. Elektronikte en çok fotoğraf makinası ve akıllı telefon satın alan kadınlar, daha pahalı olan modelleri tercih ediyor. 

Haberin Devamı

TAKLİT ÜRÜN SATMAYIN
* Kesinlikle taklit ve sahte giyim, ayakkabı, çanta ürün satışına yönelmeyin. Bu tür ürünlerin hedef kitlesi, uygun fiyatlı ürün talep eden kitlenin yanında devede kulak bile değil. Sahte ürün satışı ceza alarak sitenizin kapatılmasına yol açar. Bu da reklama harcadığınız bütçenin çöpe gitmesi demektir. Örneğin Facebook’a sahte ürün ile belki bir kez reklam çıkabilirsiniz. Tespit edilip engelleneceğiniz için ikinci kez reklam çıkmanız mümkün olmaz. Sanal pazar yerlerine ise hiç giremezsiniz. 

BİR KİŞİYE BİRDEN FAZLA ÜRÜN SATMAYA ODAKLANIN
* Reklam ve yazılıma yatırım yaparken amacınız bir anda çok sayıda kişiye ulaşmak değil, bir kişiye birden fazla ürün satmak olmalıdır. Basit modül eklentileriyle sitenize girip alışveriş yapmış olan müşterilere otomatik tavsiyelerde bulunabilirsiniz. Veri tabanınızı kullanarak “Bu pantolonu alanlar şu

Bu yedi maddeyi uygulayan ayakta kalır

bluzu da aldı” diye bildirimler verebilirsiniz. Müşterinin harcadığı paraya göre tavsiyelerde bulunan modüller de çok işe yarayacaktır. Böylece kişiye alamayacağı bir ürünü boş yere tavsiye etmemiş olursunuz.

Haberin Devamı

AKILLI PAZARLAMA YAPIN
* Akıllı pazarlama yöntemleriyle cironuzu, reklam bütçesi oranında arttırmanız mümkün. Bu anlamda sosyal medya reklamlarını efektif bir şekilde kullanmanız önemlidir. Örneğin sosyal medyada reklam verecekseniz, lokasyon ve ilgi alanları gibi kategorilere uygun reklam vermelisiniz. Böylece sizinle ilgilenmeyecek kişilere değil, ilgili kişilere reklamınız görünecektir.

ARADA KENDİNİZİ HATIRLATIN
* Müşterilerinize ara sıra kendinizi hatırlatmalısınız. Müşterinin izni doğrultusunda uygulamanız üzerinden yeni ürünler hakkında bildirimler yapabilir veya e-mail gönderebilirsiniz. 

KİŞİYE ÖZEL KAMPANYALAR YAPIN
* Müşterinize özel kampanyalar yaparak onu mutlu etmeye çalışmalısınız. Böylece sizi arkadaşlarına da anlatacaktır. En önemli pazarlama yöntemlerinden biri kulaktan kulağa yöntemidir. Siz hiç reklam yapmadan müşterileriniz üzerinden dolaylı reklam yapmış olursunuz. 

Haberin Devamı

CHATBOT KULLANIN
* Sitenizde chatbot modülü kullanarak müşterilerinizin kullanıcı deneyimini arttırabilirsiniz. Basit sorulara otomatik olarak cevap veren chatbot, müşterinin sitenize bağlılığını arttıracaktır.

BAKMADAN GEÇME!