Bu otelin evsahibi ‘çalışanlar’

Güncelleme Tarihi:

Bu otelin evsahibi ‘çalışanlar’
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2003 14:35

İstanbul'un ilk 'butik iş oteli' açılıyor. Mövenpick, 200 personelle dördüncü Levent'te hizmete giriyor. Otel, insan kaynakları konusunda uyguladığı sistemlerle, farklılık yaratmayı hedefliyor. Amaç, misafirlerin otelden çok, çalışanların hizmetinden memnun olması. Her personel işe başlamadan önce, 11 gün temel, başladıktan sonra yılın 365 günü eğitim alıyor.

Dünyanın en büyük otel zircirlerinden Mövenpick 46'ıncı otelini İstanbul'da açıyor. Türkiye'nin 'ilk butik iş oteli' olan Mövenpick İstanbul, 249 odası, 200 personeli ile bu ay hizmete giriyor.

Geçtiğimiz yıllarda İstanbul Maslak'ta hizmete giren Mövenpick iki buçuk yıl burada faaliyet göstermişti. 1995'te yerini Princess Oteli'ne devretti. Sekiz yıl aradan sonra tekrar İstanbul'a geliyor.

Mövenpick Hotel, dünyada sekiz bin 855 odalı, 15 bin yatak kapasiteli 45 otele sahip. İsviçre kökenli oteller zinciri Mövenpick'in Avrupa'da 25, Ortadoğu'da 18, Kuzey Afrika'da iki oteli bulunuyor. Grubun ana hedefi gelecek beş yıl içinde dünya üzerindeki mevcut kapasitesini iki katına çıkarmak.

Bu yıl mevcut otellerine bir yenisini daha ekliyor. 'Mövenpick İstanbul' İstanbul'un ilk beş yıldızlı 'butik iş oteli' olarak hizmete giriyor. Dördüncü Levent'te bulunan otelin 71 executive kat odası (normal odalar), 21 superior suit (lüks odalar) ve bir tane de skyline suit'i (en üst katta ve en büyük oda, super luks kapsamında) bulunuyor.

Otelde 200 personel çalışıyor. Mövenpick İstanbul İnsan Kaynakları ve Kalite Direktörü Evren Tolgay, bir otelde binanın değil çalışanların önemli olduğunu söylüyor. Misafirlerin otele değil personele geleceğine inanıyor.

Şimdiye kadar hiçbir yere ilan vermemelerine rağmen sekiz bin 500 özgeçmiş almışlar. Bu ilgiden oldukça memnun: ‘‘İnsan kalitesine verdiğimiz önemi bilenler bizimle çalışmak istiyor. Personeli, şirket kültürümüze ayak uydurulabilecekler arasından seçiyoruz. Kişilik ve davranışlar bizim için çok daha önemli. Personelin teknik eksiklikleri zaten eğitimlerle sağlanıyor.‘‘

EĞİTİMLER ÇEŞİT ÇEŞİT

Otele personel olarak seçilenlere ilk olarak, şirket kültürü ve otelin personele verebilecekleri aktarılıyor. Bu aşamadan sonra 11 günlük temel eğitim başlıyor. Temel eğitimde, otelde kullanılan bilgisayar programları anlatılıyor. Otelin nasıl bir hizmet vereceği konusunda ayrıntılı bilgi aktarılıyor.

Eğitimin sonunda çalışanlara 15 bin sayfalık personel el kitabı veriliyor. Mövenpick'in OSM (Operational Standart Menual) adı verilen personel eğitim kitapçığında altı temel konu yer alıyor: Misafire ilgi gösterme, telefona etkin cevap verme, misafir odasına girme ve çıkma, giyim ve görünüş, şikayetleri ele alma ve isteklerin ele alınması.

Bu temel konular üzerine çalışanların her birine yönelik 365 günlük eğitim programları tanımlanıyor.

Eğitimler Mövenpick'in her otelinde aynı standartlarla veriliyor. Bu sayede ortak bir dil oluşturuyorlar. Dünyanın her yerinde otel personeli odaya aynı şekilde giriyor, telefona aynı şekilde cevap veriyor, yemek servisini aynı şekilde yapıyor.

Sistemin uygulanıp uygulanmadığı ise bağımsız şirketler ve 'gizli misafir' sistemiyle denetleniyor.

Yeni giren personel için de 'God Father' sistemi (destekçi personel) var. Amaç, personelin ilk işe başladığında yaşadığı stresi ortadan kaldırmak. Kişinin motivasyonuna, performansına ve etkinliğine katkıda bulunmak.

Personel işe ilk başladığında bölüm yöneticisi tarafından bir kişiyle tanıştırılıyor. Her zaman yardım alacağı bir partner (eşlik edecek personel) veriliyor. Sistem, üç-dört hafta uygulanıyor. Destekçi personel, sıkıştığı her noktada yeni elemana yardımcı oluyor. Oteli tanıtıyor, sistemi öğretiyor, birlikte yemeğe çıkıyor.

KARİYER PROGRAMI

Mövenpick orta kademe ve üst düzey yöneticiler için de bir kariyer planlaması uyguluyor. Dünyanın çeşitli Mövenpick otellerinden bir araya getirilen gruplar kuruluyor. İki senelik bir proje hazılıyorlar. Projeler otel yönetim kuruluna sunuluyor. Kabul edilen projede çalışanlar bir üst düzeye yükseliyor. Proje pilot bir otelde uygulamaya konuluyor. Başarılı olması halinde diğer otellerde de kullanılıyor.

Tolgay, Mövenpick'in tüm otellerinde ortak bir dil kullanıldığını vurguluyor. Bu ortak dilin eğitimlerde de hissedildiğini belirtiyor. Eğitimlerin sonunda değerlendirme yapıldığının altını çiziyor. Takiplerin yapıldığını sözlerine ekliyor.

BUTİK İŞ OTELİ NEDİR?
İş insanlarının seyahatlerini gidiş dönüş dahil birkaç güne sığdırmak zorunda kalması konaklanan otellerin önemini artırıyor. 1980'li yılların başında Newyork'un efsane diskosu 'Studio 54'ün yaratıcısı Ian Schraeger, 'Butik Otel' kavramını ortaya atmış. Schraeger, otellerin şık, gösterişli ve etkileyici olsalar da günümüz iş insanlarının ihtiyaçlarına uygun olmadığını düşünmüş. New York'ta bir butik iş oteli işletmeye başlamış.

Genellikle küçük, ayrıntılı ve belirgin tarzlarıyla özel işletmeler olan butik oteller, toplantı odası, ticaret merkezi gibi servisler sunuyor. Bu sayede büyük otellere alternatif oluyorlar. Oteller iş insanlarının ruhuna uygun işletiliyor. Çatal bıçaktan logoya, mobilyadan personel kıyafetine, menüden servise kadar her noktada aynı konsept uygulanıyor. İş insanları için uygun çalışma ortamları yaratılıyor. Bir büroda çalışır gibi işlerini yürütmeleri amaçlanıyor. Odalarında faks, modem, internet bağlantısı bulunuyor. Daha lüks odalarda toplantı odaları yer alabiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!